Windykacja
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
I. PODSTAWOWE POJĘCIA PRAWNE
- Umowa sprzedaży
- Konsument
- Przedsiębiorca
- Towar
- Trwałość
- Ciężar dowodu
- Oświadczenie woli
- Reklamacja z tytułu rękojmi
- Reklamacja z tytułu oświadczenia gwarancyjnego
- Umowa poza lokalem przedsiębiorstwa
- Umowa na odległość
- Zgodności towaru z umową
- Zaliczka, zadatek, kary umowne
II. ZWROT TOWARU NIEWADLIWEGO
III. TERMINY W REKLAMACJI
IV. ZMIANY W PRZEPISACH I NOWE ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORCY
1. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi przy umowach zawartych do 31 grudnia 2022 r. i przy umowach zawartych pomiędzy przedsiębiorcami od 1 stycznia 2023 r.
- Charakterystyka rękojmi
- Zasady obowiązywania rękojmi
- Uprawnienia wynikające z rękojmi: oświadczenie o obniżeniu ceny, zwrot gotówki - odstąpienie od umowy, naprawa, wymiana
- Wygaśniecie uprawnień z tytułu rękojmi
- Terminy obowiązywania rękojmi
- Przedawnienie dochodzenia roszczeń z rękojmi
- Koszty reklamacji z rękojmi - zasady ich ponoszenia
2. Odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową przy umowach zawartych od 1 stycznia 2023 r.
- Towar zgodny i niezgodny z umową
- Domniemanie niezgodności towaru z umową
- Uprawnienia konsumenta z tytułu wadliwości towaru (naprawa, wymiana, oświadczenie o obniżeniu ceny, zwrot gotówki - odstąpienie od umowy)
- Uznanie reklamacji z mocy prawa
- Terminy reklamacyjne
- Koszty reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową
3. Odpowiedzialność z tytułu oświadczenia gwarancyjnego
- Charakterystyka oświadczenia gwarancyjnego
- Zakres uprawnień wynikający z gwarancji
- Terminy obowiązywania gwarancji
- Ciężar dowodowy w sprawach dochodzonych na podstawie oświadczenia gwarancyjnego
4. Odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę
V. DOKUMENTACJA REKLAMACYJNA
- Protokół reklamacyjny
- Wzory pism w toku reklamacji
VI. SPRZEDAŻ POZA LOKALEM PRZEDSIĘBIORSTWA I NA ODLEGŁOŚĆ
VII. ZMIANY W REKLAMACJACH ZWIĄZANE Z ROZSZERZENIEM POJĘCIA KONSUMENT
- Nowe pojęcie konsumenta w prawie konsumenckim
- Centralna Ewidencja Działalności Gospodarczej i znaczenie rejestru dla spraw reklamacyjnych
VIII. OBOWIĄZKI INFORMACYJNE PRZEDSIĘBIORCÓW O CENACH TOWARÓW I USŁUG
IX. POSTĘPOWANIE SĄDOWE I POZASĄDOWE
- Rzecznik praw konsumenta i jego zadania w obrocie prawnym
- Mediacja w sprawach reklamacyjnych
- Sądowe dochodzenie roszczeń
X. PANEL DYSKUSYJNY
8:45 - 09:00 | Logowanie | |
09:00 - 10:30 | Szkolenie | |
10:30 - 10:45 | Przerwa | |
10:45 - 12:30 | Szkolenie | |
12:30 - 13:00 | Lunch | |
13:00 - 15:00 | Szkolenie | |
15:00 | Zakończenie szkolenia |
Sędzia Sądu Rejonowego orzekający w wydziale cywilnym. Orzekał w sprawach cywilnych jako sędzia drugoinstancyjny w Sądzie Okręgowym. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz aplikację sądową w Sądzie Okręgowym w Olsztynie, a także Podyplomowe Studium Prawa Cywilnego prowadzone przez Polską Akademię Nauk w Warszawie i Studia Podyplomowe "Ekonomia i prawo gospodarcze dla sędziów" w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada ponad dwudziestoletni staż w orzekaniu w sprawach cywilnych, w szczególności ma doświadczenie w rozstrzyganiu pełnego spektrum spraw z zakresu prawa zobowiązań, odpowiedzialności za czyny niedozwolone, spadkowych i egzekucyjnych. Posiada wiedzę nie tylko teoretyczną, ale przede wszystkim z zakresu praktycznego stosowania prawa. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauce praktycznej zawodu i sprawowaniu patronatu nad aplikantami adwokackimi i radcowskimi, prowadził wykłady m.in. dla radców prawnych z zakresu postępowania egzekucyjnego oraz ustawy o komornikach i egzekucji sądowej.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
650 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób
W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.