Rozwój

Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy - po nowelizacji Kodeksu Pracy

26 lutego 2021 r.

Online

Cena szkolenia:
590 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

CEL SZKOLENIA

Uczestnik na szkoleniu zdobędzie wiedzę z zakresu znajomości narzędzi ochrony prawnej przed zjawiskami dyskryminacji i mobbingu w miejscu pracy oraz trybu postępowania w przypadku ujawnienia takich zjawisk



1. CZYM JEST MOBBING I DYSKRYMINACJA

  • Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji;
  • Istota, pojęcie i zakres mobbingu;
  • Skala i rozmiar mobbingu;
  • Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych;
  • 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana
  • Zapobieganie dyskryminacji
  • Zapobieganie przypadkom molestowania seksualnego.

2. DYSKRYMINACJA I MOBBING - UŁATWIENIA DLA PRACOWNIKÓW OD 7 WRZEŚNIA 2019

  • Uproszczenie definicji dyskryminacji
  • Plan działania dla pracodawców
  • Zmiany w podejściu do mobbingu
  • Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania

3. PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W MIEJSCU PRACY

  • Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
  • Przyczyny zależne i niezależne od ofiary,
  • Stres,
  • Konflikt,
  • Przyczyny po stronie mobbera,
  • Przyczyny społeczno- kulturowe:
  • Stereotypy,
  • Uprzedzenia społeczne.

4. PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU

  • Mobber - cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu.
  • Ofiara - cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu.
  • Fałszywe ofiary mobbingu;
  • Zespół kozła ofiarnego;

5. TAKTYKI MOBBINGU

  • Poniżanie;
  • Upokarzanie;
  • Zastraszanie;
  • Zaniżanie kompetencji;
  • Utrudnianie wykonywania pracy;
  • Izolacja;

6. ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI

  • Asertywność;
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych;
  • Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu;
  • Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa;
  • Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu;
  • Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa;
  • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa

7. JAK USTRZEC SIĘ MOBBINGU - FEEDBACK JAKO KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

  • Feedback motywacyjny - pochwała jako motywator
  • Feedback wzmacniający- jednominutowe interakcje
  • Feedback korygujący - model STAR - rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
  • Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką - model GROW, analiza sił, analiza SWOT.
  • Feedback coachingowy - coaching epizodyczny - jak mądrze sterować przekazywaną treści
  • Bank trudnych sytuacji - jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny - jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony.
  • Unikanie błędów oceny - efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.

8. ASERTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

  • NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
  • UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
  • FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
  • FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
  • FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
  • SPINKA
  • Model Z
  • SBI
  • Coachingowa informacja Zwrotna

9. BŁĘDY W INFORMACJI ZWROTNEJ - JAK SIĘ ICH USTRZEC?

  • mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
  • rola pytań stosowanych w rozmowie
  • najczęstsze błędy w procesie oceniania
08:45 - 09:00 Logowanie
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Przerwa
13:00 - 15:00 Szkolenie

Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z niemal 25 letnim doświadczeniem.
Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University. Łączy wiedzę i praktykę z obszaru umiejętności menedżerskich, komunikacji, PR oraz HR. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu zarządzania zespołami, zapobiegania mobbingowi i dyskryminacji, procesów komunikacji, technik sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta, marketingu, public relations, social media, autoprezentacji i wystąpień publicznych, etykiety biznesowej oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych m.in.: Extended DISC? i Success Insights. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie. Zarządzał zespołami, produktami i projektami. Wprowadził m.in. na polski rynek holding 3 spółek doradztwa personalnego. Ma na swoim koncie liczne publikacje w prasie branżowej wydawnictwach książkowych oraz elektronicznych. Od wielu lat prowadzi szkolenia zarówno dla firm jak i jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

590 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

530 + 23% VAT
koszt uczestnictwa przy zgłoszeniu min 2 osób

W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.

Rozwój

Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy - po nowelizacji Kodeksu Pracy

26 lutego 2021 r.

Online

CEL SZKOLENIA

CEL SZKOLENIA

Uczestnik na szkoleniu zdobędzie wiedzę z zakresu znajomości narzędzi ochrony prawnej przed zjawiskami dyskryminacji i mobbingu w miejscu pracy oraz trybu postępowania w przypadku ujawnienia takich zjawisk




PROGRAM

1. CZYM JEST MOBBING I DYSKRYMINACJA

  • Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji;
  • Istota, pojęcie i zakres mobbingu;
  • Skala i rozmiar mobbingu;
  • Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych;
  • 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana
  • Zapobieganie dyskryminacji
  • Zapobieganie przypadkom molestowania seksualnego.

2. DYSKRYMINACJA I MOBBING - UŁATWIENIA DLA PRACOWNIKÓW OD 7 WRZEŚNIA 2019

  • Uproszczenie definicji dyskryminacji
  • Plan działania dla pracodawców
  • Zmiany w podejściu do mobbingu
  • Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania

3. PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W MIEJSCU PRACY

  • Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
  • Przyczyny zależne i niezależne od ofiary,
  • Stres,
  • Konflikt,
  • Przyczyny po stronie mobbera,
  • Przyczyny społeczno- kulturowe:
  • Stereotypy,
  • Uprzedzenia społeczne.

4. PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU

  • Mobber - cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu.
  • Ofiara - cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu.
  • Fałszywe ofiary mobbingu;
  • Zespół kozła ofiarnego;

5. TAKTYKI MOBBINGU

  • Poniżanie;
  • Upokarzanie;
  • Zastraszanie;
  • Zaniżanie kompetencji;
  • Utrudnianie wykonywania pracy;
  • Izolacja;

6. ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI

  • Asertywność;
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych;
  • Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu;
  • Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa;
  • Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu;
  • Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa;
  • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa

7. JAK USTRZEC SIĘ MOBBINGU - FEEDBACK JAKO KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

  • Feedback motywacyjny - pochwała jako motywator
  • Feedback wzmacniający- jednominutowe interakcje
  • Feedback korygujący - model STAR - rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
  • Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką - model GROW, analiza sił, analiza SWOT.
  • Feedback coachingowy - coaching epizodyczny - jak mądrze sterować przekazywaną treści
  • Bank trudnych sytuacji - jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny - jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony.
  • Unikanie błędów oceny - efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.

8. ASERTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

  • NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
  • UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
  • FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
  • FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
  • FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
  • SPINKA
  • Model Z
  • SBI
  • Coachingowa informacja Zwrotna

9. BŁĘDY W INFORMACJI ZWROTNEJ - JAK SIĘ ICH USTRZEC?

  • mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
  • rola pytań stosowanych w rozmowie
  • najczęstsze błędy w procesie oceniania

HARMONOGRAM

08:45 - 09:00 Logowanie
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Przerwa
13:00 - 15:00 Szkolenie

PRELEGENCI

Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z niemal 25 letnim doświadczeniem.
Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University. Łączy wiedzę i praktykę z obszaru umiejętności menedżerskich, komunikacji, PR oraz HR. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu zarządzania zespołami, zapobiegania mobbingowi i dyskryminacji, procesów komunikacji, technik sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta, marketingu, public relations, social media, autoprezentacji i wystąpień publicznych, etykiety biznesowej oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych m.in.: Extended DISC? i Success Insights. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Posiada wieloletnie doświadczenie menedżerskie. Zarządzał zespołami, produktami i projektami. Wprowadził m.in. na polski rynek holding 3 spółek doradztwa personalnego. Ma na swoim koncie liczne publikacje w prasie branżowej wydawnictwach książkowych oraz elektronicznych. Od wielu lat prowadzi szkolenia zarówno dla firm jak i jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli.


CENA SZKOLENIA

590 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

530 + 23% VAT
koszt uczestnictwa przy zgłoszeniu min 2 osób

W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: