Ochrona środowiska
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
CEL SZKOLENIA
Zapraszamy do uczestnictwa w  2-dniowym webinarium on-line, na którym dowiedzą się Państwo jak sprawnie i bezbłędnie prowadzić gospodarkę odpadami.
Prawidłowa realizacja obowiązków odpadowych pozwoli osiągnąć wymierne korzyści, nie tylko środowiskowe, ale również finansowe. Aktualizacja wiedzy w zakresie bardzo szybko zmieniających się przepisów prawnych jest konieczna, a szkolenie zapewnia indywidualne podejście do uczestników, możliwość konsultowania wszelkich problemów będących tematem kursu. Możliwość pracy w bazie BDO i pytanie na bieżąco daje duże efekty zdobywania praktycznych umiejętności, a przekazywana wiedza podparta wieloma przykładami podnosi kompetencje uczestników.
Celem szkolenia jest także nabycie umiejętności pracy w BDO, praktyka tworzenia KEO, KPO oraz sprawozdań - prelegent będzie prezentował działania bazy w czasie zajęć online. Uczestnicy będą wiedzieli jakie mają obowiązki w zawiązku z prowadzoną działalnością, jak je wypełniać sprawnie i bez błędów. Przekazanie wiedzy w sposób przystępny i odnoszący się do praktyki.
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW
Szkolenie przekazuje wiedzę z zakresu najnowszej podstawy prawnej ale w formie praktycznej, dostosowanej indywidulanie do każdego z uczestników kursu. Podczas szkolenia uzyskacie Państwo odpowiedzi na swoje pytania, rozwiązanie problemów związanych z tematyką szkolenia. Nabycie praktycznych umiejętności dostosowanych do danego uczestnika.
ADRESACI SZKOLENIA
- przedsiębiorstw zajmujący się aspektami środowiskowymi w firmie,
- administracji publicznej odpowiadający za gospodarkę odpadami oraz opakowaniami (pracownicy starostw, Urzędów Marszałkowskich, Gmin, Urzędów Miast
- firm gospodarujących odpadami przemysłowymi i komunalnymi
- firm wprowadzających swoje towary w opakowaniach na rynek, pakujący towary w torby z tworzywa sztucznego
Szkolenie realizowane jest w formie webinarium (2 x 5 h):
- uczestnicy logują się na szkolenie w dowolnie wybranym przez siebie miejscu i mogą korzystać z różnych urządzeń (laptop, telefon, inne) - konieczny jest dostęp do Internetu,
- nie ma konieczności instalacji dodatkowych programów - przed szkoleniem otrzymają Państwo link i hasło do logowania się na szkolenie,
- prelegent omawia zagadnienia korzystając z prezentacji Power Point, a także loguje się do Bazy danych o odpadach i prezentuje funkcjonalności bazy na żywo,
- uczestnicy zadają pytania na bieżąco w formie czatu lub na żywo,
- na zakończenie każdego dnia zajęć przewidziane jest 45 minut na sesję pytań i odpowiedzi - pytania można zadawać za pośrednictwem czatu lub na żywo,
- uczestnicy otrzymują materiały w formie online.
Dzień I (9:00 - 14:30)
1. Wprowadzenie w najnowszą podstawę prawną regulującą gospodarowanie odpadami i opakowaniami.
2. Wytwarzający, posiadacze i przetwarzający odpady. Kto kim jest w aspekcie odpowiedzialności oraz obowiązków za odpady.
3. Kto jest wytwórcą odpadów (przekazującym) umowy, usługi, serwisy.
4. Kwalifikowanie odpadów (przykłady):
- źródła powstawania odpadów,
- przyporządkowanie kodu odpadu,
- rozpoznawanie odpadów komunalnych, przemysłowych i opakowaniowych,
- odpady niebezpieczne, szczególne wymagania,
- nieprawidłowe kwalifikowania odpadów, przykłady, konsekwencje.
5. Prowadzenia ewidencji odpadów wg nowych dokumentów w bazie BDO:
- kto prowadzi ewidencje,
- zwolnienia z obowiązku prowadzenia ewidencji - nowe rozporządzenie,
- ewidencja uproszczona - kto może ja prowadzić,
6. Gospodarowanie odpadami komunalnymi zmieszanymi i segregowanymi po wprowadzeniu nowego systemu gospodarowania odpadami w gminie:
- podpisywanie umów na odbiór odpadów,
- jakie odpady należy oddawać,
- selektywna zbiórka odpadów komunalnych,
- konsekwencje łamania prawa miejscowego.
7. Obowiązki wynikające z ustawy o opakowaniach i gospodarce odpadami opakowaniowymi:
- obowiązki wprowadzającego produkty w opakowaniach,
- zasady samodzielnego rozliczania się z obowiązków,
- umowy z organizacjami odzysku,
- ROP - rozszerzona odpowiedzialność producenta,
- realizacja obowiązków przez wprowadzających do 1 Mg odpadów,
- kampanie edukacyjne,
- sprawozdania,
- nowa dokumentacja DPR i DPO oraz EDPR i EDPO - nowe zasady jej wystawiania.
8. Opłata recyklingowa:
- wpis do rejestru,
- ewidencja i sprawozdawczość toreb z tworzywa sztucznego,
- opłaty.
9.Panel dyskusyjny - zadaj pytanie prelegentowi i usyskaj odpowiedź.
Dzień II (9:00 - 14:30)
1. Baza BDO i jej funkcjonalność - prezentacja funkcjonalności bazy:
- logowanie do systemu BDO - użytkownik główny i podrzędny, różnice uprawnień
- przypisywanie podmiotu do użytkownika głównego
- miejsca prowadzenia działalności - sposób dodawania
- nawigacja w systemie BDO - wybór podmiotu, miejsc prowadzenia działalności oraz roli podmiotu (przekazujący/transportujący/przyjmujący).
- składanie wniosków aktualizacyjnych w BDO
- omówienie poszczególnych modułów rejestru
- awaria systemu - działania
2. Weryfikowanie podmiotów BDO (prezentacja funkcjonalności bazy):
- sprawdzanie firm gospodarujących odpadami,
- sprawdzanie transportujących odpadami.
3. Karty przekazania odpadów (KPO w BDO):
- przekazywanie odpadów (tworzenie KPO w systemie),
- omówienie poszczególnych etapów KPO - od planowania do potwierdzenia transportu,
- potwierdzenie transportu i rola transportującego,
- dane dotyczące rodzaju i masy odpadów (odpowiedzialność i właściwe kodowanie odpadów),
- korekty KPO oraz wycofywanie KPO z systemu,
- transport odpadów, warunki jego prowadzenie, wpis do rejestru, wytwórca przewożący wytworzone przez siebie odpady,
- KPO w formie papierowej,
- KPOK - karty przekazania odpadów komunalnych dla kogo, jak je wypełniać.
4. Karty ewidencji odpadów:
- tworzenie KEO w bazie BDO (wytwarzanie, przetwarzanie i przekazywanie odpadów),
- rodzaje przyjęć odpadów, rodzaje przekazania odpadów (warsztat wprowadzanie danych do KEO),
- stany magazynowe - powiązane z ewidencją i sprawozdawczością,
- przekazywanie odpadów osobowym fizycznym,
- międzynarodowe przemieszanie odpadów w KEO,
- wpisywanie w KEO KPO w wersji papierowej,
- KEOK - karty ewidencji odpadów komunalnych ,
5. Sprawozdawczość w bazie BDO - przesunięcie terminów (prezentacja funkcjonalności bazy),
- sprawozdania w BDO (rocznego sprawozdania o wytwarzanych odpadach i o gospodarowaniu odpadami, roczne sprawozdanie podmiotu zbierającego odpady komunalne),
- opłata produktowa - sprawozdawczość w bezie BDO,
- wnioski, dokumenty DPR, DPO w bazie BDO,
6. Najczęstsze błędy popełniane w BDO oraz ich korygowanie.
7. Sankcje karne z tytułu nieprzestrzegania obowiązków ustawowych.
8. Panel dyskusyjny - zadaj pytanie prelegentowi i usyskaj odpowiedź.
08:45 - 09:00 | Logowanie |
09:00 - 11:00 | Szkolenie |
11:00 - 11:30 | Przerwa |
11:30 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 13:45 | Przerwa |
13:45 - 14:30 | Pytania i odpowiedzi uczestników |
Ekspert i praktyk w zakresie ochrony środowiska, od kilkunastu lat współpracuje z przedsiębiorcami i administracją samorządową w obszarze publiczno-prawnych, komunalnych i technologicznych obowiązków środowiskowych. Aktualnie pełni funkcję Dyrektora ds. Prawnych i Rozwoju w ogólnopolskiej firmie recyclingowej oraz w ramach własnej działalności doradczej - audytora środowiskowego i trenera.
Z wykształcenia doktor nauk chemicznych, absolwentka ochrony środowiska na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Politechnice Krakowskiej, audytor wewnętrzny ISO 14001, stypendystka University of Utrecht Debye Institute w Holandii w zakresie technologii chemicznej.
Ceniony ekspert z zakresu ochrony środowiska, w szczególności prawa ochrony środowiska, procesu inwestycyjnego, gospodarki odpadami i opakowaniami, emisji zanieczyszczeń do powietrza oraz ISO 14001 i EMAS. Praktyk o bogatym doświadczeniu zgromadzonym podczas pracy na rzecz znaczących podmiotów sektora prywatnego oraz jednostek sektora publicznego. Ekspert PARP w zakresie CSR. Autorka opracowań i ekspertyz.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
990 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
950 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, przy zgłoszeniu min. 2 osób