Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Faktury:
- pojęcie faktury wg Dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej,
- pojęcie faktury według polskiej ustawy o VAT,
- możliwe postaci faktury przewidziane przepisami Dyrektywy 2006/112/WE oraz polskiej ustawy o VAT,
- czy faktura korygująca i nota korygująca mieszczą się w definicji faktury?
Faktura elektroniczna:
- zapewnienie autentyczności pochodzenia, integralności treści, czytelności,
- akceptacja kontrahenta,
- czy jest możliwe anulowanie faktury elektronicznej?
- szczególne rodzaje faktur elektronicznych.
Faktura ustrukturyzowana od 2022 roku:
- Definicja faktury ustrukturyzowanej jako nowego rodzaju faktury elektronicznej.
- czy wystawianie faktur w formie ustrukturyzowanej będzie dobrowolne czy obowiązkowe dla określonych branż?
- Wystawianie faktur ustrukturyzowanych a akceptacja odbiorcy faktury.
- Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej.
Zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych:
- czy faktury ?tradycyjne? można korygować w formie ustrukturyzowanej?
- czy faktury ustrukturyzowane można korygować w formie ?tradycyjnej??
- czy do faktury ustrukturyzowanej można wystawić notę korygującą?
Duplikat a faktura ustrukturyzowana co się zmieniło .
Informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.).
Narzędzie do wystawiania faktur ustrukturyzowanych - Krajowy System e-Faktur (KSeF):
- wystawianie faktur w KSeF a możliwość korzystania z dotychczasowych systemów do fakturowania,
- autoryzacja faktur w systemie KSeF,
- sposób wyznaczania osób upoważnionych do wystawiania i odbierania faktur w KSeF,
- obowiązek informowania organów podatkowych o osobach upoważnionych do wystawiania i odbierania faktur w KSeF,
- sposób odbierania faktur w systemie KSeF,
- możliwość przekazania faktur nabywcom nie zarejestrowanym w KSeF (tzw. anonimowy dostęp - np. dla nabywców detalicznych),
- zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.
Bonusy wynikające z dobrowolnego stosowania faktur ustrukturyzowanych w roku 2022:
- 40-dniowy zwrot podatku VAT- kto z niego skorzysta ??
- korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy a uzgodnienia dotyczące korekt,
- koniec obowiązku dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
- koniec obowiązku przechowywanie faktur przez podatnika. Czy Szef KAS będzie przechowywanie faktury ustrukturyzowane ?
Elementy niezbędne na fakturach i elementy dodatkowe od stycznia 2022 r.:
- obowiązkowe elementy faktury,
- błędy w obowiązkowych danych na fakturach a prawo do odliczenia VAT u nabywcy,
- błędy skutkujące nierzetelnością faktury,
- błędy skutkujące wadliwością faktury.
Zmiany w terminach wystawiania faktur i skutki ich niedochowania:
- graniczny termin wystawienia faktury po wystąpieniu czynności podlegającej opodatkowaniu,
- graniczny termin wystawienia faktury przed wystąpieniem czynności podlegającej opodatkowaniu z uwzględnieniem zmiany przepisów od 2022 r.,
Kiedy paragony z NIP mogą być uznane za faktury? Zmiany w ewidencjonowaniu faktur uproszczonych:
- kto i kiedy wystawia paragony z NIP,
- faktury do paragonów,
- korygowanie paragonów z NIP,
- zasady ujmowania faktur uproszczonych w ewidencji VAT do 30.09.2020 oraz od 01.10.2021.
Korygowanie faktur z uwzględnieniem zmian od 2021 oraz od 2022 roku:
- przyczyny korekty a termin wystawienia faktury korygującej,
- kolejna faktura korygująca do tej samej faktury,
- noty korygujące - jakie dane może korygować nabywca?,
- treść faktury korygującej od stycznia 2022 r. w tym specyfika treści faktury ustrukturyzowanej,
- zbiorcze faktury korygujące z uwzględnieniem zmian od stycznia 2022 r.,
- data wystawienia faktury korygującej a okres rozliczeniowy korekty od 1 stycznia 2021 r. po stronie sprzedawcy i nabywcy,
- specyficzne terminy korekty w przypadku faktur ustrukturyzowanych,
- kiedy prawidłowe jest korygowanie faktur ?do zera??
- anulowanie faktur i korygowanie faktur ?do zera?.
Terminy realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego z uwzględnieniem zmian od października 2021 r.
Nieprawidłowości w fakturach a prawo do odliczenia podatku naliczonego:
- błędna cena lub błędna ilością towarów lub usług,
- pomyłki w nazwie towarów lub usług,
- pomyłki w danych nabywcy,
- błędna stawka VAT,
- błędna data sprzedaży,
- błędny kurs waluty dla przeliczenia kwoty podatku VAT lub nieprzeliczona na złote kwota podatku VAT,
- inne błędy z uwzględnieniem przykładów podawanych przez uczestników.
09:45 | Rozpoczęcie logowania przez uczestników | |
10:00 - 16:00 | Szkolenie | Przerwy ustalane są przez wykładowcę w trakcie szkolenia |
Marcin Otręba Doktorant w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Absolwent Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkami pośrednimi oraz kontrolą podatkową, celno-skarbową, postępowaniem podatkowym prowadzonymi przez organy Krajowej Administracji Skarbowej. Posiada wieloletnią praktykę w stosowaniu polskiego i międzynarodowego prawa podatkowego. Wieloletni pracownik Izby Skarbowej we Wrocławiu. Trener Ministerstwa Finansów oraz Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów w zakresie podatku od towarów i usług oraz ordynacji podatkowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał również w międzynarodowych firmach z SSE, zajmując się rozwiązywaniem bieżących problemów podatkowych oraz wdrażaniem nowych procesów związanych z podatkami. Od 2010 roku związany jest z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu w której prowadzi zajęcia z zakresu prawa podatkowego jako pracownik naukowy na wydziale Finansów i Zarządzania. Kierownik studiów podyplomowych. Doradca podatkowy. W ramach własnej działalności projektuje oraz prowadzi szkolenia podatkowe min. dla Administracji Skarbowej, Oddziałów Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Autor licznych publikacji dla biuletynu VAT, wydawnictwa INFOR. Od 2020 r. związany jest z Kancelarią Staniek & Partners Law For Industry w której łączy wiedzę z zakresu prawa podatkowego z praktyką. Od 2021 r. Adiunkt na Wydziału Finansów i Zarządzania Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na kierunku Finanse i rachunkowość.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
398 + 23% VAT
Koszt udziału
199 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób