Administracja publiczna

PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI W URZĘDZIE (aktualne regulacje po Nowelizacji Kodeksu Pracy z 2019 r.) + feedback - właściwa informacja zwrotna

28 lutego 2022 r.

Online

Cena szkolenia:
590 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

CEL SZKOLENIA
Uczestnik na szkoleniu zdobędzie wiedzę z zakresu znajomości narzędzi ochrony prawnej przed zjawiskami dyskryminacji i mobbingu w urzędzie oraz trybu postępowania w przypadku ujawnienia takich zjawisk



1. CZYM JEST MOBBING I DYSKRYMINACJA

  • Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji;
  • Co to jest mobbing? -Istota, pojęcie i zakres mobbingu;
  • Jakie zachowania nie są mobbingiem?
  • Skala i rozmiar mobbingu;
  • Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych;
  • 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana

2. DYSKRYMINACJA I MOBBING - UŁATWIENIA DLA PRACOWNIKÓW OD 7 WRZEŚNIA 2019

  • Ochrona prawna przed dyskryminacją i mobbingiem
  • Uproszczenie definicji dyskryminacji
  • Plan działania dla pracodawców
  • Zmiany w podejściu do mobbingu
  • Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania
  • Jakie są skutki mobbingu?

3. PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W URZĘDZIE

  • Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
  • Przyczyny zależne i niezależne od ofiary,
  • Stres,
  • Konflikt,
  • Przyczyny po stronie mobbera,
  • Przyczyny społeczno - kulturowe:
  • Stereotypy,
  • Uprzedzenia społeczne.

4. PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU

  • Mobber - cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu.
  • Ofiara - cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu.
  • Fałszywe ofiary mobbingu;
  • Zespół kozła ofiarnego;

5. TAKTYKI MOBBINGU

  • Poniżanie;
  • Upokarzanie;
  • Zastraszanie;
  • Zaniżanie kompetencji;
  • Utrudnianie wykonywania pracy;
  • Izolacja;

6. ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI W ADMINISTRACJI

  • Obowiązki pracowników, przełożonych i pracodawcy
  • Metody i sposoby przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji
  • Asertywność;
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych;
  • Wymaganie realizacji obowiązków urzędniczych a mobbig
  • Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu w urzędzie;
  • Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa;
  • Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu;
  • Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa;
  • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa w administracji publicznej i samorządowej

7. JAK USTRZEC SIĘ MOBBINGU - FEEDBACK JAKO KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

  • Feedback motywacyjny - pochwała jako motywator
  • Feedback wzmacniający- jednominutowe interakcje
  • Feedback korygujący - model STAR - rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
  • Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką - model GROW, analiza sił, analiza SWOT.
  • Feedback coachingowy - coaching epizodyczny - jak mądrze sterować przekazywaną treści
  • Bank trudnych sytuacji - jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny - jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony.
  • Unikanie błędów oceny - efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.

8. ASERTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

  • NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
  • UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
  • FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
  • FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
  • FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
  • SPINKA
  • Model Z
  • SBI
  • Coachingowa informacja Zwrotna

9. BŁĘDY W INFORMACJI ZWROTNEJ - JAK SIĘ ICH USTRZEC?

  • mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
  • rola pytań stosowanych w rozmowie
  • najczęstsze błędy w procesie oceniania
08:45 - 09:00 Logowanie
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Przerwa
13:00 - 15:00 Szkolenie

Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z niemal 25 letnim doświadczeniem.
Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA.
Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation)
Od wielu lat prowadzi szkolenia zarówno dla firm jak i jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

590 + VAT
koszt udziału jednej osoby

520 + VAT
koszt udziału jednej osoby, przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób

W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.

Administracja publiczna

PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJI W URZĘDZIE (aktualne regulacje po Nowelizacji Kodeksu Pracy z 2019 r.) + feedback - właściwa informacja zwrotna

28 lutego 2022 r.

Online

CEL SZKOLENIA

CEL SZKOLENIA
Uczestnik na szkoleniu zdobędzie wiedzę z zakresu znajomości narzędzi ochrony prawnej przed zjawiskami dyskryminacji i mobbingu w urzędzie oraz trybu postępowania w przypadku ujawnienia takich zjawisk




PROGRAM

1. CZYM JEST MOBBING I DYSKRYMINACJA

  • Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji;
  • Co to jest mobbing? -Istota, pojęcie i zakres mobbingu;
  • Jakie zachowania nie są mobbingiem?
  • Skala i rozmiar mobbingu;
  • Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych;
  • 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana

2. DYSKRYMINACJA I MOBBING - UŁATWIENIA DLA PRACOWNIKÓW OD 7 WRZEŚNIA 2019

  • Ochrona prawna przed dyskryminacją i mobbingiem
  • Uproszczenie definicji dyskryminacji
  • Plan działania dla pracodawców
  • Zmiany w podejściu do mobbingu
  • Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania
  • Jakie są skutki mobbingu?

3. PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W URZĘDZIE

  • Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
  • Przyczyny zależne i niezależne od ofiary,
  • Stres,
  • Konflikt,
  • Przyczyny po stronie mobbera,
  • Przyczyny społeczno - kulturowe:
  • Stereotypy,
  • Uprzedzenia społeczne.

4. PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU

  • Mobber - cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu.
  • Ofiara - cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu.
  • Fałszywe ofiary mobbingu;
  • Zespół kozła ofiarnego;

5. TAKTYKI MOBBINGU

  • Poniżanie;
  • Upokarzanie;
  • Zastraszanie;
  • Zaniżanie kompetencji;
  • Utrudnianie wykonywania pracy;
  • Izolacja;

6. ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI W ADMINISTRACJI

  • Obowiązki pracowników, przełożonych i pracodawcy
  • Metody i sposoby przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji
  • Asertywność;
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych;
  • Wymaganie realizacji obowiązków urzędniczych a mobbig
  • Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu w urzędzie;
  • Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa;
  • Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu;
  • Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa;
  • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa w administracji publicznej i samorządowej

7. JAK USTRZEC SIĘ MOBBINGU - FEEDBACK JAKO KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

  • Feedback motywacyjny - pochwała jako motywator
  • Feedback wzmacniający- jednominutowe interakcje
  • Feedback korygujący - model STAR - rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
  • Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką - model GROW, analiza sił, analiza SWOT.
  • Feedback coachingowy - coaching epizodyczny - jak mądrze sterować przekazywaną treści
  • Bank trudnych sytuacji - jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny - jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony.
  • Unikanie błędów oceny - efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.

8. ASERTYWNA INFORMACJA ZWROTNA

  • NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
  • UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
  • FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
  • FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
  • FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
  • SPINKA
  • Model Z
  • SBI
  • Coachingowa informacja Zwrotna

9. BŁĘDY W INFORMACJI ZWROTNEJ - JAK SIĘ ICH USTRZEC?

  • mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
  • rola pytań stosowanych w rozmowie
  • najczęstsze błędy w procesie oceniania

HARMONOGRAM

08:45 - 09:00 Logowanie
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Przerwa
13:00 - 15:00 Szkolenie

PRELEGENCI

Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z niemal 25 letnim doświadczeniem.
Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA.
Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation)
Od wielu lat prowadzi szkolenia zarówno dla firm jak i jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli.


CENA SZKOLENIA

590 + VAT
koszt udziału jednej osoby

520 + VAT
koszt udziału jednej osoby, przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób

W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: