Administracja publiczna
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Uczestnik na szkoleniu zdobędzie wiedzę z zakresu znajomości narzędzi ochrony prawnej przed zjawiskami dyskryminacji i mobbingu w urzędzie oraz trybu postępowania w przypadku ujawnienia takich zjawisk
1. CZYM JEST MOBBING I DYSKRYMINACJA
- Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji;
- Co to jest mobbing? -Istota, pojęcie i zakres mobbingu;
- Jakie zachowania nie są mobbingiem?
- Skala i rozmiar mobbingu;
- Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych;
- 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana
2. DYSKRYMINACJA I MOBBING - UŁATWIENIA DLA PRACOWNIKÓW OD 7 WRZEŚNIA 2019
- Ochrona prawna przed dyskryminacją i mobbingiem
- Uproszczenie definicji dyskryminacji
- Plan działania dla pracodawców
- Zmiany w podejściu do mobbingu
- Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania
- Jakie są skutki mobbingu?
3. PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W URZĘDZIE
- Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
- Przyczyny zależne i niezależne od ofiary,
- Stres,
- Konflikt,
- Przyczyny po stronie mobbera,
- Przyczyny społeczno - kulturowe:
- Stereotypy,
- Uprzedzenia społeczne.
4. PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU
- Mobber - cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu.
- Ofiara - cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu.
- Fałszywe ofiary mobbingu;
- Zespół kozła ofiarnego;
5. TAKTYKI MOBBINGU
- Poniżanie;
- Upokarzanie;
- Zastraszanie;
- Zaniżanie kompetencji;
- Utrudnianie wykonywania pracy;
- Izolacja;
6. ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI W ADMINISTRACJI
- Obowiązki pracowników, przełożonych i pracodawcy
- Metody i sposoby przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji
- Asertywność;
- Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych;
- Wymaganie realizacji obowiązków urzędniczych a mobbig
- Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu w urzędzie;
- Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa;
- Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu;
- Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa;
- Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa w administracji publicznej i samorządowej
7. JAK USTRZEC SIĘ MOBBINGU - FEEDBACK JAKO KONSTRUKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA
- Feedback motywacyjny - pochwała jako motywator
- Feedback wzmacniający- jednominutowe interakcje
- Feedback korygujący - model STAR - rozmowa dyscyplinująca jako przemyślana informacja zwrotna
- Różnica między konstruktywnym feedbackiem a destruktywną krytyką - model GROW, analiza sił, analiza SWOT.
- Feedback coachingowy - coaching epizodyczny - jak mądrze sterować przekazywaną treści
- Bank trudnych sytuacji - jak reagować na stres, emocje, opór psychiczny - jak radzić sobie z analogicznymi emocjami ze swojej strony.
- Unikanie błędów oceny - efekt aureoli, efekt kwaśnych winogron, zafiksowanie, projekcja, subiektywizm, prawo autorytetu, zasada wzajemności itp.
8. ASERTYWNA INFORMACJA ZWROTNA
- NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ)
- UFO - ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie
- FUKO - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania
- FUO + 2K - zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt
- FUKOZ - fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze
- SPINKA
- Model Z
- SBI
- Coachingowa informacja Zwrotna
9. BŁĘDY W INFORMACJI ZWROTNEJ - JAK SIĘ ICH USTRZEC?
- mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny
- rola pytań stosowanych w rozmowie
- najczęstsze błędy w procesie oceniania
08:45 - 09:00 | Logowanie |
09:00 - 10:30 | Szkolenie |
10:30 - 10:45 | Przerwa |
10:45 - 12:30 | Szkolenie |
12:30 - 13:00 | Przerwa |
13:00 - 15:00 | Szkolenie |

Trener, coach, konsultant, negocjator, doradca i mówca motywacyjny z niemal 25 letnim doświadczeniem.
Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA.
Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation)
Od wielu lat prowadzi szkolenia zarówno dla firm jak i jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
590 + VAT
koszt udziału jednej osoby
520 + VAT
koszt udziału jednej osoby, przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób
W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.