Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Oferujemy Państwu składający się z 5 spotkań kurs w zakresie aspektów podatkowych związanych z różnego rodzaju działaniami o charakterze marketingowym oraz motywacyjnym, prowadzonymi przez firmy. Proponowane na rynku szkolenia w tym temacie zwykle trwają jeden dzień (5-6 godzin) i obejmują bardzo dużo zagadnień, z których żadne nie jest omawiane wystarczająco szczegółowo. Przykładowo dość dokładnej analizy wymagają z jednej strony działania podejmowane przez firmę wobec pracowników oraz współpracowników, ukierunkowane na zapewnienie lepszej motywacji, lojalności oraz atmosfery w organizacji. Z drugiej strony, zupełnie odrębnym zagadnieniem jest reklama i promocja kierowana na zewnątrz firmy, do aktualnych lub potencjalnych klientów. Ustalenie skutków podatkowych powyższych działań prowadzonych w biznesie jest kluczowe dla zapewnienia ich maksymalnej efektywności, przy jednoczesnej minimalizacji ryzyka podatkowego. Nasz kurs stanowi odpowiedź na opisane wyżej wyzwania. Jest on zbudowany z pięciu modułów, z których każdy trwa 2 godziny zegarowe i dotyczy pojedynczego tematu związanego z podatkowymi skutkami działań marketingowych lub motywacyjnych. Zapisując się na nasz kurs, uczestnik sam może wybrać w których częściach szkolenia będzie uczestniczył. Może skorzystać ze wszystkich modułów, albo wziąć udział tylko w kilku z nich. W ten sposób buduje swoją ścieżkę szkolenia i dostosowuje ją do swoich potrzeb i zainteresowań. Co więcej, w trakcie szkolenia na bieżąco za pośrednictwem czatu można zadawać pytania prowadzącemu. Zapisując się na kurs poznajesz daty wszystkich szkoleń i możesz dostosować do nich swój kalendarz. Wszystkie sesje są nagrywane i udostępniane online przez 60 dni licząc od dnia szkolenia. Jeżeli więc nie będziesz mógł uczestniczyć w jednej części, albo chcesz ponownie odtworzyć szkolenie lub jego fragment, to przez 60 dni możesz to zrobić. Zapisując się na nasz kurs uiszczasz jednorazową opłatę, a w cenie dostajesz dostęp do wszystkich pięciu części i sam decydujesz, w których wziąć udział.
4 kwietnia, godzina od 12:00 do 14:00
Część 1 - Zasady ogólne, definicja podstawowych pojęć związanych ze świadczeniami nieodpłatnymi, nieodpłatne świadczenia o charakterze reklamowym i reprezentacyjnym na rzecz kontrahentów (skutki w VAT oraz podatkach dochodowych)
- podstawowe zasady związane z odliczeniem VAT oraz naliczeniem VAT należnego dla czynności nieodpłatnych
- podstawowe zasady związane z rozliczeniem kosztu uzyskania przychodu oraz przychodu dla osób obdarowanych
- definicja reklamy i reprezentacji - analiza na podstawie orzecznictwa sądów administracyjnych oraz interpretacji Dyrektora KIS
- przekazanie gadżetów z logo firmy i bez logo,
- przekazanie ulotek i katalogów reklamowych,
- przekazanie ekspozytorów, próbek towaru, wyposażenia,
- prezenty dla kontrahentów.
25 kwietnia, godzina od 12:00 do 14:00
Część 2 - Nieodpłatne świadczenia o charakterze reklamowym i reprezentacyjnym na rzecz kontrahentów (skutki w VAT oraz podatkach dochodowych) cd.
- napoje i posiłki dla kontrahentów w trakcie spotkań w siedzibie firmy,
- spotkania z kontrahentami poza firmą,
- szkolenia i konferencje dla kontrahentów,
- imprezy okolicznościowe, jubileuszowe
- finansowanie wyjazdów kontrahentom,
- finansowanie kosztów noclegu i podróży.
10 maja, godzina od 12:00 do 14:00
Część 3 - Pozostałe świadczenia związane z bieżącą działalnością oraz promocją
- udział w targach i imprezach wystawienniczych,
- wydatki na wyposażenie i dekorację biura,
- sponsoring,
- sprzedaż premiowa,
- sprzedaż ?za złotówkę? lub ze znacznym rabatem,
- konkursy i loterie,
- programy lojalnościowe i motywacyjne,
- rabaty, premie pieniężne,
- sprzedaż pakietowa.
23 maja, godzina od 12:00 do 14:00
Część 4 - Nieodpłatne świadczenia na rzecz pracowników i współpracowników
- samochody, telefony, laptopy służbowe,
- pakiety medyczne,
- ubezpieczenia (w tym ubezpieczenie na życie oraz OC dla menedżerów),
- mieszkania i hotele dla pracownika lub współpracownika,
- koszty transportu do miejsca pracy i do domu,
- przekazanie ubioru służbowego pracownikowi,
- świadczenia o charakterze okolicznościowym (kwiaty, nagrody, wiązanki),
- bony towarowe, prezenty świąteczne,
- napoje i posiłki dla pracowników oraz członków organów statutowych,
- szkolenia i kursy dla pracowników,
- imprezy integracyjne i okolicznościowe,
- finansowanie wydatków z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- zapomogi i pożyczki.
7 czerwca, godzina od 12:00 do 14:00
Część 5 - Dokumentowanie nieodpłatnych świadczeń dla potrzeb wewnętrznych i inne obowiązki sprawozdawcze
- zasady obiegu dokumentów, rodzaje wymaganych dokumentów dla poszczególnych rodzajów akcji promocyjnych,
- zasady tworzenia regulaminów, umów barterowych oraz sponsoringowych - aspekty podatkowe,
- gromadzenie dowodów potwierdzających wykonanie świadczeń i ich związek z przychodem,
- faktury za organizację szkolenia lub konferencji - czy mogę bezpiecznie odliczyć z nich VAT, jakie ryzyko niesie ze sobą aktualne orzecznictwo sądów w sprawach dotyczących usług kompleksowych?
- wynajęcie agencji do przekazania towarów - czy mogę odliczyć VAT od całej usługi, czy muszę wyłączyć wartość towaru?
- pojęcie nadużycia prawa w VAT i jego znaczenie dla prowadzonych akcji sprzedażowych - czego muszę unikać?
- PIT-11, PIT-8AR - kiedy muszę wystawić, a kiedy nie? Kiedy firma może mieć obowiązek poboru PIT od przekazanych nagród, prezentów i gadżetów?
11:50 - 12:00 | Logowanie | |
12:00 - 14:00 | Szkolenie |
Łukasz Chłond Doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego; specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów klientów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, a także w kreowaniu rozwiązań pozwalających na legalną optymalizację obciążeń podatkowych; doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych; autor licznych publikacji w prasie codziennej oraz branżowej.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
1600 + 23% VAT
koszt udziału
750 + 23% VAT
koszt udziału w jednym module