Administracja publiczna
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
- uczestnicy logują się na szkolenie w dowolnie wybranym przez siebie miejscu i mogą korzystać z różnych urządzeń (laptop, telefon, inne) - konieczny jest dostęp do Internetu,
- nie ma konieczności instalacji dodatkowych programów - przed szkoleniem otrzymają Państwo link i hasło do logowania się na szkolenie,
- prelegent omawia zagadnienia korzystając z prezentacji Power Point
- uczestnicy mają możliwość zadawania pytań na bieżąco w formie czatu lub na żywo,
- uczestnicy otrzymują materiały w formie online.
1. Zakres stosowania przepisów o pomocy publicznej w kontekście epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 i choroby COVID-19
- Przesłanki pomocy publicznej zawarte w art. 107 ust. 1 TFUE
- Omówienie interpretacji wydawanych przez UOKiK dla Instrumentów wsparcia zwarte w Tarczy antykryzysowej.
2. Pomoc publiczna, która może być wykorzystania w kontekście epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 i choroby COVID-19
- pomoc mająca na celu naprawienie szkód spowodowanych klęskami żywiołowymi lub innymi zdarzeniami nadzwyczajnymi - art. 107 ust. 2 lit. b) TFUE
- pomoc przeznaczona na ułatwianie rozwoju niektórych działań gospodarczych lub niektórych regionów gospodarczych, o ile nie zmienia warunków wymiany handlowej w zakresie sprzecznym ze wspólnym interesem - art. 107 ust. 3 lit. c) TFUE
- Pomoc mająca na celu zaradzenie poważnym zaburzeniom w gospodarce państwa członkowskiego - art. 107 ust. 3 lit. b) TFUE
- Pomoc de minimis
3. Komunikat Komisji - Tymczasowe ramy środków pomocy państwa w celu wsparcia gospodarki w kontekście trwającej epidemii COVID-19 - zasady udzielania i kumulacji pomocy oraz przykłady instrumentów pomocowych:
- Ograniczone kwoty pomocy - tzw. Pomoc de minimis w okresie COVID (sekcja 3.1)
- Pomoc w formie gwarancji kredytowych (sekcja 3.2)
- Pomoc w formie subsydiowanych stóp oprocentowania pożyczek (sekcja 3.3)
- Pomoc w formie gwarancji i pożyczek udzielanych za pośrednictwem instytucji kredytowych lub innych instytucji finansowych (sekcja 3.4)
- Krótkoterminowe ubezpieczenia kredytów eksportowych (sekcja 3.5)
- Pomoc na badania i rozwój związane z epidemią COVID-19 (sekcja 3.6)
- Pomoc inwestycyjna przeznaczona na infrastrukturę służącą do testowania i przygotowania produktu do masowej produkcji (sekcja 3.7)
- Pomoc inwestycyjna na produkcję wyrobów służących zwalczaniu epidemii COVID-19 (sekcja 3.8)
- Pomoc w formie odroczenia płatności podatku lub składek na ubezpieczenie społeczne (sekcja 3.9)
- Pomoc w formie subsydiowania wynagrodzeń pracowników w celu uniknięcia przymusowych urlopów bezpłatnych podczas epidemii COVID-19 (sekcja 3.10)
- Środki w zakresie dokapitalizowania (sekcja 3.11)
4. Praktyka decyzja Komisji Europejskiej w kontekście epidemii
- Przykłady decyzji wydawanych w innych krajach UE
- Polskie akty prawne wydane w okresie epidemii COVID
- Polskie postępowania notyfikacyjne prowadzone przed Komisją Europejską
- Omówienie polskich programów pomocowych
- Omówienie wskazówek i interpretacji wydawanych przez UOKiK
5. Obowiązki beneficjentów i podmiotów udzielających pomocy
- Uproszczony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc publiczną - jakie elementy powinien zawierać i jak należy go wypełnić - nowelizacja rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
- Dokumentowanie udzielonej pomocy przez organy udzielające pomocy - jakie informacje powinien otrzymać beneficjent pomocy publicznej;
- Obowiązki sprawozdawcze - zasady wypełniania sprawozdań o udzielonej pomocy w okresie COVID - nowelizacja Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2008 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych;
- Obowiązki przechowywania i archiwizowania dokumentów dotyczących udzielonej pomocy publicznej - przez jaki okres należy przechowywać dokumentację dotyczącą udzielonej pomocy publicznej
08:45 - 09:00 | Logowanie |
09:00 - 10:30 | Szkolenie |
10:30 - 10:45 | Przerwa |
10:45 - 12:30 | Szkolenie |
12:30 - 13:00 | Przerwa |
13:00 - 15:00 | Szkolenie |
Doświadczenie zawodowe w zakresie prawa pomocy publicznej zdobywał pracując w przez wiele lat w Departamencie Monitorowania Pomocy Publicznej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie, a także w Ministerstwie Skarbu Państwa oraz Ministerstwie Energii. W trakcie kariery zawodowej odpowiedzialny m.in. za prowadzenie postępowań notyfikacyjnych przed Komisją Europejską w zakresie projektów programów pomocowych i projektów pomocy indywidualnej, opracowywanie projektów aktów prawnych dotyczących monitorowania pomocy publicznej, opiniowanie projektów aktów prawnych oraz wniosków o dofinansowanie obejmujących pomoc publiczną. Absolwent Uniwersytetu Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie oraz Katolickiego Uniwersytetu Lubelski w Lublinie. Na Uniwersytecie Marii Curie - Skłodowskiej w Lublinie ukończył również studia doktoranckie w zakresie nauk ekonomicznych. Autor licznych opinii i analiz z zakresu prawa o pomocy publicznej. Doświadczony wykładowca z zakresu pomocy publicznej.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
590 + VAT
koszt udziału jednej osoby
520 + VAT
koszt uczestnictwa przy zgłoszeniu min 2 osób
W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.