Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Dla kogo:
- przedsiębiorcy
- specjaliści podatkowi
- właściciele biur rachunkowych;
- księgowi
- pozostałe osoby zainteresowane chcące poszerzyć swoją wiedzę i kwalifikacje.
Cel szkolenia:
- Przekazanie teoretycznej i praktycznej wiedzy w zakresie sporządzania dokumentacji cen transferowych w 2020
- W trakcie szkolenia szczególny nacisk zostanie położony na przygotowanie uczestników szkolenia do samodzielnej i prawidłowej realizacji obowiązków związanych ze sporządzaniem dokumentacji cen transferowych w 2020r.
- Możliwość sprawdzenia swojej wiedzy na przykładach.
- Okazja do zadawania własnych pytań prowadzącemu warsztat doradcy podatkowemu i radcy prawnemu.
- Wymiana doświadczeń z innymi Uczestnikami szkolenia.
Korzyści dla uczestników szkolenia:
- pełny zakres wiedzy teoretycznej;
- pełny zakres wiedzy praktycznej poparty przykładami praktycznymi
- możliwość konsultowania swoich wątpliwości z doradcą podatkowym i radcą prawnym prowadzącym szkolenie w trakcie szkolenia
- możliwość wymiany doświadczeń z pozostałymi uczestnikami szkolenia;
- szeroki zakres materiałów szkoleniowych.
Program:
1. Dokumentacja podatkowa w 2020 roku
- Podstawy prawne (nowelizacja przepisów)
- Definicja ceny transferowej
- Zmiana definicji podmiotów powiązanych
- Zmiany progów dokumentacyjnych
- Nowe zasady sporządzania dokumentacji master file
- Elementy dokumentacji local file
- Treść oświadczenia o sporządzeniu dokumentacji, podmioty uprawnione do podpisania oświadczenia, termin złożenia
- porównanie zasad sporządzenia dokumentacji podatkowej według przepisów obowiązujących w 2018r. i przepisów obowiązujących w 2019r. - jak wybrać korzystniejsze rozwiązania? (progi, terminy sporządzenia, elementy dokumentacji, możliwość zastosowania zwolnień)
2. Metody wykazywania rynkowego charakteru cen - praktyczne ujęcie z przykładami
- podatkowe i nie-podatkowe metody szacowania stosowane w analizach porównawczych
- decyzja podatnika co do zastosowania metody - konsekwencje
- metoda porównywalnej ceny niekontrolowanej (wewnętrzne porównanie cen oraz zewnętrzne porównanie cen)
- metoda ceny odprzedaży
- metoda rozsądnej marży “koszt plus”
- metoda marży transakcyjnej netto
- metoda podziału zysku
3. Zasady konstruowania dokumentacji podatkowej lokalnej - local file - case study (wg. nowych przepisów)
- zawartość poszczególnych elementów dokumentacji na przykładach
- opis transakcji - rodzaj, przedmiot transakcji
- opis podmiotu powiązanego;
- opis transakcji, w tym analizę funkcji, ryzyk i aktywów;
- analizę cen transferowych, w tym:
- analizę danych podmiotów niepowiązanych lub transakcji zawieranych z podmiotami niepowiązanymi lub pomiędzy podmiotami niepowiązanymi uznanych za porównywalne do warunków ustalonych w transakcjach kontrolowanych ("analiza porównawcza)", albo
- analizę wykazującą zgodność warunków, na jakich została zawarta transakcja kontrolowana, z warunkami, jakie ustaliłyby podmioty niepowiązane ("analiza zgodności") - w przypadku gdy sporządzenie analizy porównawczej nie jest właściwe w świetle danej metody weryfikacji cen transferowych lub nie jest możliwe przy zachowaniu należytej staranności;
- informacje finansowe.
4. Odpowiedzialność za uchybienia w zakresie cen transferowych, w tym możliwość stosowania sankcji innych niż podatkowe (karne, karno-skarbowe, podmioty i osoby ponoszące potencjalne ryzyka związane z cenami transferowymi)
5. Pytania i odpowiedzi
09:45 - 10:00 | Rejestracja/ logowanie |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Przerwa/ lunch |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |

Mirela Chomont Radca Prawny, Doradca Podatkowy, były pracownik organów administracji skarbowej, członek komisji rewizyjnej Okręgowej Izby Radców Prawnych w Szczecinie, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, autor w serwisie Doradca w biznesie, doświadczona trenerka i autorka szkoleń Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie- rocznik 2010. Absolwentka kierunku "Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw" na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko- księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
199 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
150 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób