Ochrona środowiska
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Z uwagi na zmieniające się w latach 2018-2020 przepisy w zakresie odparowania odpadami przedsiębiorcy wytwarzający odpadami i gospodarujący odpadami jako zbierający/przetwarzający zostali zobowiązani do dostosowania prowadzonej działalności do nowych zasad bezpieczeństwa pożarowego, ale również do formalnej zmiany posiadanych z decyzji administracyjnych, jak również do prowadzenia on line bieżącej ewidencji i sprawozdawczości w zakresie gospodarowania odpadami za pośrednictwem bazy BDO. Zaniechanie zmian i wzmocnione kompetencje kontrolne WIOŚ skutkują wysokimi karami pieniężnymi, wstrzymaniem działalności oraz cofnięciem zezwoleń/pozwoleń uniemożliwiającymi legalną działalność. Co więcej, projektowana nowelizacja przepisów przewidują powiązanie gospodarki odpadami w BDO z obrotem finansowym poprzez konieczność ewidencjonowania danych z BDO i faktur VAT celem możliwości głębszej kontroli obrotu odpadami przez administrację skarbową.
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie jest przeznaczone dla podmiotów, które w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą:
- Wytwarzają odpady - zarówno w ramach instalacji wykorzystywanych w procesach produkcyjnych, jak też w ramach prac budowlanych, działalności usługowej itp.
- Są zbierającymi i/lub przetwarzającymi odpady.
- Transportują odpady.
- Wynajmują/wydzierżawiają hale magazynowe/place na potrzeby gospodarki odpadami.
FORMA SZKOLENIA
Szkolenie realizowane jest w formie ONLINE:
- uczestnicy logują się na szkolenie w dowolnie wybranym przez siebie miejscu i mogą korzystać z różnych urządzeń (laptop, telefon, inne) - konieczny jest dostęp do Internetu,
- nie ma konieczności instalacji dodatkowych programów - przed szkoleniem otrzymają Państwo link i hasło do logowania się na szkolenie,
- uczestnicy zadają pytania na bieżąco w formie czatu lub na żywo,
- uczestnicy otrzymują materiały w formie online.
1.Zezwolenia i pozwolenia w gospodarowaniu odpadami:
- Jakie rodzaje działań są objęte obowiązkiem posiadania zezwolenia/pozwolenia
- Zwolnienia i ich zakres
- Zwolnienia ewidencyjne i w zakresie wpisu do BDO.
2.Wpis do rejestru BDO (baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami):
- Kto powinien dokonać wpisu do BDO?
- Obrót odpadami na podstawie kart przekazania odpadów - karty papierowe vs. karty elektroniczne.
- Ewidencja odpadów w BDO, sprawozdawczość odpadowa do 31.10.2020.
- Projekt nowelizacji ustawy o odpadach - powiazanie BDO z fakturami za obrót odpadami.
- Obowiązek weryfikacji kontrahentów, którym przekazujemy odpady, w BDO.
3.Złożenie wniosku o zmianę posiadanego zezwolenia/pozwolenia dla gospodarujących odpadami:
- Kto miał obowiązek złożyć wniosek o zmianę? - w tym wymagania dla pozwoleń zintegrowanych oraz pozwoleń na wytwarzanie odpadów.
- Zabezpieczenie roszczeń - czy polisa nam wystarczy?
- Operat przeciwpożarowy - kto , kiedy i na jakich zasadach jest zobowiązany go wykonać?
- “Wilczy bilet”. Wymagania wobec członków zarządu, rady nadzorczej i prokurentów.
- Skutki prawne braku złożenia wniosku do 5 marca 2020. Weryfikacja kontrahentów.
- Skutki prawne odmowy zmiany posiadanego zezwolenia/pozwolenia. Weryfikacja kontrahentów.
4.Monitoring wizyjny:
- Monitoring “wizyjny” czyli jaki?
- Kto ma obowiązek wprowadzenia monitoringu wizyjnego?
- Sankcje za brak wymaganego monitoringu wizyjnego.
5.Magazynowanie odpadów - nowe wymagania dla wytwórców i zbierających odpady od 1.01.2021 r. :
6.Tytuł prawny do nieruchomości w związku z gospodarowaniem odpadami.
- Umowa dzierżawy w formie aktu notarialnego.
- Użyczenie w formie aktu notarialnego.
- Klauzule umowne, w tym solidarna odpowiedzialność stron za postępowanie z odpadami.
7.“Istotna zmiana” w zakresie gospodarowania odpadami:
- Czym jest “istotna zmiana?”
- kiedy zmiana w prowadzonej działalności wymaga zmiany zezwolenia/pozwolenia?
- Kiedy zmiana wymaga operatu przeciwpożarowego i kontroli p-poż.?
8.Kontrola WIOŚ (wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska):
- Czy WIOŚ musi informować o kontroli?
- Działania operacyjne WIOŚ - użycie dronów, zatrzymanie środków transportu jako nowe uprawnienia kontrolne.
9. Administracyjne kary pieniężne, sankcje za naruszenie przepisów:
- Stawki administracyjnych kar pieniężnych.
- Skutki dla prowadzonej działalności (wilczy bilet).
- Wstrzymanie pracy instalacji, cofnięcie zezwolenia/pozwolenia.
08:45 - 09:00 | Logowanie |
09:00 - 10:30 | Szkolenie |
10:30 - 10:45 | Przerwa |
10:45 - 12:30 | Szkolenie |
12:30 - 13:00 | Przerwa |
13:00 - 15:00 | Szkolenie |
Radca prawny specjalizujący się w prawie ochrony środowiska oraz gospodarowaniu odpadami, obsługujący firmy zajmujące się gospodarowaniem odpadami. Pracownik naukowy wydziału prawa uczelni wyższej.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
490 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby