Pomoc publiczna
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z praktyką udzielania pomocy publicznej i pomocy de minimis, w szczególności:
- zakresem informacji, których powinien udzielić podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (w tym m.in. limity pomocy, franczyza, zasada kumulacji, obowiązek rozdzielności rachunkowej, inne),
- zaświadczeniami o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie,
- zakresem informacji przedstawianych przez podmioty ubiegające się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (przedsiębiorstwa partnerskie, ocena sytuacji ekonomicznej beneficjenta, określanie ratingu przedsiębiorstwa, kumulacja pomocy),
- Sukcesją prawną - jak postępować w przypadku zmiany przedsiębiorców lub formy prawnej beneficjenta pomocy w trakcie realizacji umowy (przekształcenia).
ADRESACI SZKOLENIA
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się udzielaniem pomocy publicznej, w szczególności do:
- pracowników jednostek samorządu terytorialnego,
- pracowników powiatowych urzędów pracy,
- pracowników urzędów centralnych,
- pracowników innych jednostek odpowiedzialnych za udzielanie pomocy publicznej oraz pomocy de minimis,
Zapraszamy również beneficjentów, którzy ubiegają się o udzielanie pomocy publicznej oraz wszystkie osoby zainteresowane tematką szkolenia.
1.Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis zgodnie z wzorem z obowiązującym od 15 listopada 2014 r.,
- pojęcie przedsiębiorstw związanych w kontekście ustalania limitu pomocy de minimis
- pomoc de minimis a franczyza,
- zasada kumulacji pomocy de minimis w przypadku połączeń i przejęcia przedsiębiorstw, podziału przedsiębiorstwa na co najmniej dwa oddzielne podmioty: np. postępowanie w odniesieniu do spółek cywilnych,
- zmiana podejścia do pomocy w sektorze transportu drogowego towarów,
- obowiązek prowadzenia rozdzielności rachunkowej przez beneficjenta pomocy - praktyczne spojrzenie na podmioty prowadzące uproszczoną oraz pełną rachunkowość,
- wpływ sytuacji ekonomicznej beneficjenta na możliwość udzielenia pomocy de minimis,
- kumulacja pomocy de minimis inną pomocą uzyskaną na te same koszty kwalifikowane,
- odmienne spojrzenie na działalność w zakresie produkcji rolnej oraz w zakresie rybołówstwa oraz akwakultury.
2.Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
- zaświadczenie o pomocy de minimis zgodnie z wzorem z obowiązującym od 15 listopada 2014 r.,
- dane podmiotu udzielającego pomocy,
- określenie beneficjenta pomocy w odniesieniu do wspólników spółek cywilnych i osobowych,
- podstawy prawne udzielania pomocy,
- korygowanie zaświadczeń o pomocy de minimis..
3.Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis zgodnie z wzorem z obowiązującym od 2 lutego 2016 r.,
- pojęcie przedsiębiorstw partnerskich oraz związanych w kontekście ustalania wielkości przedsiębiorstwa oraz wpływu na jego sytuację ekonomiczną,
- wpływ sytuacji ekonomicznej beneficjenta na możliwość udzielenia pomocy publicznej (ocena sytuacji na podstawie jego dokumentów finansowych;
- określanie ratingu przedsiębiorstwa z wykorzystaniem analizy finansowej (analiza wskaźnikowa oraz modele dyskryminacyjne)
- kumulacja pomocy publicznej inną pomocą uzyskaną na te same koszty kwalifikowane.
4.Sukcesja prawna - zmiany przedsiębiorców na etapie realizacji umowy; postępowanie w przypadku zmiany formy prawnej beneficjenta pomocy w trakcie realizacji umowy (przekształcenia).
09:45 - 10:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Lunch |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |
16:00 - 17:00 | Konsultacje indywidualne z Prelegentem (dla osób zainteresowanych) |
Ekonomista i praktyk w zakresie pomocy publicznej z wieloletnim praktycznym doświadczeniem zdobytym w Ministerstwie Gospodarki. Autor szeregu publikacji z zakresu pomocy państwa, w tym na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Autor ekspertyz z zakresu udzielania pomocy publicznej w regionalnych oraz krajowych programach operacyjnych. Ekspert z zakresu pomocy publicznej w PO IŚ wpisany na listę przez Ministerstwo Energii. W ramach obowiązków zawodowych uczestniczył w procedurze notyfikacji pomocy publicznej w komisji europejskiej oraz w trybie oceny wykonalności wniosków o dofinansowanie przedsiębiorców oraz iob. Od wielu lat prowadzi szkolenia z zakresu pomocy publicznej i jest prelegentem wysoko ocenianym przez uczestników.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
650 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, przy zgłoszeniu min. 2 osób
W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.