Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Cel szkolenia:
- Celem szkolenia jest poznanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej funkcjonowania problemu podmiotów powiązanych oraz obowiązków sprawozdawczych, w tym w zakresie przygotowania dokumentacji podatkowej oraz informacji TPR oraz oświadczeń.
- Na szkoleniu zostanie w szczególności zwrócona uwaga na uchwalone zmiany Rozporządzeń oraz zmiany ustaw o podatku dochodowym w odniesieniu do podmiotów powiązanych i obowiązków dokumentacyjnych.
- Na szkoleniu zostaną także przedstawione praktyczne aspekty sporządzania dokumentacji podatkowej w odniesieniu do różnych transakcji zawieranych przez podmioty powiązane.
- Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników nie tylko z projektowanymi zmianami Ustawy CIT oraz PIT ale także ze zmianami w aktach wykonawczych do tych ustaw.
Korzyści dla uczestników:
- Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy związanej z rozpoznawaniem powiązań w podmiocie oraz sporządzaniem dokumentów dotyczących cen transferowych.
- Uczestnicy szkolenia poznają obowiązki informacyjne oraz podstawy sporządzania dokumentacji podatkowych (ustalania cen rynkowych).
Profil uczestnika:
- Główni Księgowi i księgowi;
- pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
- pracownicy odpowiedzialni za funkcjonowanie dokumentów dotyczących cen transferowych;
- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.
Program szkolenia:
I. Aktualne problemy i obowiązki sprawozdawcze
1. Zmiany w zakresie cen transferowych z uwagi na stan epidemii - przesunięcie terminów:
- na sporządzenie dokumentacji;
- złożenia oświadczenia;
- złożenia Informacji TPR;
- na wydanie interpretacji indywidualnych;
- w zakresie kontroli podatkowych.
2. Nowa informacja TPR składana przez podatników:
- Kogo dotyczy obowiązek?
- Rodzaje informacji TPR-C i TPR - P dla kogo?
- Podstawa prawna sporządzania Informacji;
- Zasady wypełniania Informacji;
- Dane zawierane w informacji: podmioty powiązane, opis transakcji, opis ustalania cen, wskaźniki finansowe;
- Różnice pomiędzy dotychczasowym CIT-TP (PIT-TP) a TPR- C (TPR-P)
- Sposób wysyłania Informacji - forma XML;
- Wytyczne MF w stosunku do wypełniania TPR;
- Problemy praktyczne związane z TPR: czy możliwa korekta TPR? Sposób wypełniania a wysyłania TPR;
- Sankcje za brak wysłania TPR oraz błędy w podawanych danych;
3. Oświadczenie za 2019 r. - na co uważać?
- Treść oświadczenia;
- Nowy element dotyczący potwierdzenia, że transakcje są zawarte na warunkach rynkowych - co oznacza to sformułowanie?
- Zasada podpisywania oświadczenia - przez cały Zarząd, zakaz przez pełnomocnika;
- Odpowiedzialność za składanie fałszywych oświadczeń;
- Forma elektroniczna składania oświadczenia;
- Wyjaśnienia MF odnośnie oświadczenia.
II. Zmiany od 2019 r. związane z dokumentacjami podatkowymi - podstawowe informacje
1.Pojęcie podmiotów powiązanych
- Powiązania kapitałowe - jak liczyć próg 25%;
- Powiązania pośrednie, bezpośrednie;
- Powiązania z uwagi na wpływ na zarządzanie, kontrolę;
- Powiązania rodzinne, w tym małżeńskie, powinowactwo i pokrewieństwo;
- Moment ustalania powiązań - zmiany w trakcie roku.
2.Zwolnienie z obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej:
- Podmioty powiązane, które płacą podatek, nie korzystają ze zwolnienia i nie wykazują straty - jak traktować zwolnienie;
- Powiązanie przez Skarb Państwa i gminę - jedynie w przypadku “wyłączności” posiadania udziałów;
- Posiadających Porozumienie cenowe;
- Transakcje, które nie mają wpływu na zobowiązanie podatkowe;
- Transakcje wynikające z przetargów publicznych;
- Pozostałe zwolnienia.
3.Nowe limity transakcji:
- Brak limitu ogólnego;
- 10 mln i 2 mln zł. limitu danej transakcji- dla jakich transakcji?;
- Pojęcie transakcji jednolitej;
- Zasady wyliczania limitu;
- Limity dla transakcji finansowych - nowe zasady ustalania;
- Limity dla rajów podatkowych
4.Treść dokumentacji lokalnej:
- Ograniczenie treści do podstawowych danych o podatniku oraz danych finansowych;
- Analiza cen transferowych w każdym przypadku;
- Informacje finansowe;
- Możliwość opisu sposobu ustalania ceny bez wskazywania metody ustalenia ceny - w jakich przypadkach;
- Podłączanie dokumentacji grupowej do dokumentacji lokalnej - w jakich przypadkach?
5.Treść dokumentacji grupowej:
- Kto ma obowiązek sporządzania?
- Elementy opisu grupy i danych finansowych grupy;
- Opis znaczących transakcji i wartości niematerialnych i prawnych;
- Szczegółowy zakres w rozporządzeniu MF.
6.Podsumowanie i dyskusja
09:45 - 10:00 | Logowanie |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Przerwa |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |
Joanna Patyk Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
199 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
150 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób