Podatki

Ceny transferowe za 2019 r. Co każda księgowa powinna wiedzieć? ONLINE 10:00- 16:00.

18 sierpnia 2020 r.

Online

Cena szkolenia:
199 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena





Cel szkolenia:

  • Celem szkolenia jest poznanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej funkcjonowania problemu podmiotów powiązanych oraz obowiązków sprawozdawczych, w tym w zakresie przygotowania dokumentacji podatkowej oraz informacji TPR oraz oświadczeń.
  • Na szkoleniu zostanie w szczególności zwrócona uwaga na uchwalone zmiany Rozporządzeń oraz zmiany ustaw o podatku dochodowym w odniesieniu do podmiotów powiązanych i obowiązków dokumentacyjnych.
  • Na szkoleniu zostaną także przedstawione praktyczne aspekty sporządzania dokumentacji podatkowej w odniesieniu do różnych transakcji zawieranych przez podmioty powiązane.
  • Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników nie tylko z projektowanymi zmianami Ustawy CIT oraz PIT ale także ze zmianami w aktach wykonawczych do tych ustaw.

Korzyści dla uczestników:

  • Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy związanej z rozpoznawaniem powiązań w podmiocie oraz sporządzaniem dokumentów dotyczących cen transferowych.
  • Uczestnicy szkolenia poznają obowiązki informacyjne oraz podstawy sporządzania dokumentacji podatkowych (ustalania cen rynkowych).

Profil uczestnika:

  • Główni Księgowi i księgowi;
  • pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
  • pracownicy odpowiedzialni za funkcjonowanie dokumentów dotyczących cen transferowych;
  • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.

Program szkolenia:

I. Aktualne problemy i obowiązki sprawozdawcze

1. Zmiany w zakresie cen transferowych z uwagi na stan epidemii - przesunięcie terminów:

  • na sporządzenie dokumentacji;
  • złożenia oświadczenia;
  • złożenia Informacji TPR;
  • na wydanie interpretacji indywidualnych;
  • w zakresie kontroli podatkowych.

2. Nowa informacja TPR składana przez podatników:

  • Kogo dotyczy obowiązek?
  • Rodzaje informacji TPR-C i TPR - P dla kogo?
  • Podstawa prawna sporządzania Informacji;
  • Zasady wypełniania Informacji;
  • Dane zawierane w informacji: podmioty powiązane, opis transakcji, opis ustalania cen, wskaźniki finansowe;
  • Różnice pomiędzy dotychczasowym CIT-TP (PIT-TP) a TPR- C (TPR-P)
  • Sposób wysyłania Informacji - forma XML;
  • Wytyczne MF w stosunku do wypełniania TPR;
  • Problemy praktyczne związane z TPR: czy możliwa korekta TPR? Sposób wypełniania a wysyłania TPR;
  • Sankcje za brak wysłania TPR oraz błędy w podawanych danych;

3. Oświadczenie za 2019 r. - na co uważać?

  • Treść oświadczenia;
  • Nowy element dotyczący potwierdzenia, że transakcje są zawarte na warunkach rynkowych - co oznacza to sformułowanie?
  • Zasada podpisywania oświadczenia - przez cały Zarząd, zakaz przez pełnomocnika;
  • Odpowiedzialność za składanie fałszywych oświadczeń;
  • Forma elektroniczna składania oświadczenia;
  • Wyjaśnienia MF odnośnie oświadczenia.

II. Zmiany od 2019 r. związane z dokumentacjami podatkowymi - podstawowe informacje

1.Pojęcie podmiotów powiązanych

  • Powiązania kapitałowe - jak liczyć próg 25%;
  • Powiązania pośrednie, bezpośrednie;
  • Powiązania z uwagi na wpływ na zarządzanie, kontrolę;
  • Powiązania rodzinne, w tym małżeńskie, powinowactwo i pokrewieństwo;
  • Moment ustalania powiązań - zmiany w trakcie roku.

2.Zwolnienie z obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej:

  • Podmioty powiązane, które płacą podatek, nie korzystają ze zwolnienia i nie wykazują straty - jak traktować zwolnienie;
  • Powiązanie przez Skarb Państwa i gminę - jedynie w przypadku “wyłączności” posiadania udziałów;
  • Posiadających Porozumienie cenowe;
  • Transakcje, które nie mają wpływu na zobowiązanie podatkowe;
  • Transakcje wynikające z przetargów publicznych;
  • Pozostałe zwolnienia.

3.Nowe limity transakcji:

  • Brak limitu ogólnego;
  • 10 mln i 2 mln zł. limitu danej transakcji- dla jakich transakcji?;
  • Pojęcie transakcji jednolitej;
  • Zasady wyliczania limitu;
  • Limity dla transakcji finansowych - nowe zasady ustalania;
  • Limity dla rajów podatkowych

4.Treść dokumentacji lokalnej:

  • Ograniczenie treści do podstawowych danych o podatniku oraz danych finansowych;
  • Analiza cen transferowych w każdym przypadku;
  • Informacje finansowe;
  • Możliwość opisu sposobu ustalania ceny bez wskazywania metody ustalenia ceny - w jakich przypadkach;
  • Podłączanie dokumentacji grupowej do dokumentacji lokalnej - w jakich przypadkach?

5.Treść dokumentacji grupowej:

  • Kto ma obowiązek sporządzania?
  • Elementy opisu grupy i danych finansowych grupy;
  • Opis znaczących transakcji i wartości niematerialnych i prawnych;
  • Szczegółowy zakres w rozporządzeniu MF.

6.Podsumowanie i dyskusja

09:45 - 10:00 Logowanie
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Przerwa
14:00 - 16:00 Szkolenie

Joanna Patyk  Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

199 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

150 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób

Masz pytanie związane z tym szkoleniem?


Podatki

Ceny transferowe za 2019 r. Co każda księgowa powinna wiedzieć? ONLINE 10:00- 16:00.

18 sierpnia 2020 r.

Online

CEL SZKOLENIA






PROGRAM

Cel szkolenia:

  • Celem szkolenia jest poznanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej funkcjonowania problemu podmiotów powiązanych oraz obowiązków sprawozdawczych, w tym w zakresie przygotowania dokumentacji podatkowej oraz informacji TPR oraz oświadczeń.
  • Na szkoleniu zostanie w szczególności zwrócona uwaga na uchwalone zmiany Rozporządzeń oraz zmiany ustaw o podatku dochodowym w odniesieniu do podmiotów powiązanych i obowiązków dokumentacyjnych.
  • Na szkoleniu zostaną także przedstawione praktyczne aspekty sporządzania dokumentacji podatkowej w odniesieniu do różnych transakcji zawieranych przez podmioty powiązane.
  • Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników nie tylko z projektowanymi zmianami Ustawy CIT oraz PIT ale także ze zmianami w aktach wykonawczych do tych ustaw.

Korzyści dla uczestników:

  • Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy związanej z rozpoznawaniem powiązań w podmiocie oraz sporządzaniem dokumentów dotyczących cen transferowych.
  • Uczestnicy szkolenia poznają obowiązki informacyjne oraz podstawy sporządzania dokumentacji podatkowych (ustalania cen rynkowych).

Profil uczestnika:

  • Główni Księgowi i księgowi;
  • pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
  • pracownicy odpowiedzialni za funkcjonowanie dokumentów dotyczących cen transferowych;
  • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.

Program szkolenia:

I. Aktualne problemy i obowiązki sprawozdawcze

1. Zmiany w zakresie cen transferowych z uwagi na stan epidemii - przesunięcie terminów:

  • na sporządzenie dokumentacji;
  • złożenia oświadczenia;
  • złożenia Informacji TPR;
  • na wydanie interpretacji indywidualnych;
  • w zakresie kontroli podatkowych.

2. Nowa informacja TPR składana przez podatników:

  • Kogo dotyczy obowiązek?
  • Rodzaje informacji TPR-C i TPR - P dla kogo?
  • Podstawa prawna sporządzania Informacji;
  • Zasady wypełniania Informacji;
  • Dane zawierane w informacji: podmioty powiązane, opis transakcji, opis ustalania cen, wskaźniki finansowe;
  • Różnice pomiędzy dotychczasowym CIT-TP (PIT-TP) a TPR- C (TPR-P)
  • Sposób wysyłania Informacji - forma XML;
  • Wytyczne MF w stosunku do wypełniania TPR;
  • Problemy praktyczne związane z TPR: czy możliwa korekta TPR? Sposób wypełniania a wysyłania TPR;
  • Sankcje za brak wysłania TPR oraz błędy w podawanych danych;

3. Oświadczenie za 2019 r. - na co uważać?

  • Treść oświadczenia;
  • Nowy element dotyczący potwierdzenia, że transakcje są zawarte na warunkach rynkowych - co oznacza to sformułowanie?
  • Zasada podpisywania oświadczenia - przez cały Zarząd, zakaz przez pełnomocnika;
  • Odpowiedzialność za składanie fałszywych oświadczeń;
  • Forma elektroniczna składania oświadczenia;
  • Wyjaśnienia MF odnośnie oświadczenia.

II. Zmiany od 2019 r. związane z dokumentacjami podatkowymi - podstawowe informacje

1.Pojęcie podmiotów powiązanych

  • Powiązania kapitałowe - jak liczyć próg 25%;
  • Powiązania pośrednie, bezpośrednie;
  • Powiązania z uwagi na wpływ na zarządzanie, kontrolę;
  • Powiązania rodzinne, w tym małżeńskie, powinowactwo i pokrewieństwo;
  • Moment ustalania powiązań - zmiany w trakcie roku.

2.Zwolnienie z obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej:

  • Podmioty powiązane, które płacą podatek, nie korzystają ze zwolnienia i nie wykazują straty - jak traktować zwolnienie;
  • Powiązanie przez Skarb Państwa i gminę - jedynie w przypadku “wyłączności” posiadania udziałów;
  • Posiadających Porozumienie cenowe;
  • Transakcje, które nie mają wpływu na zobowiązanie podatkowe;
  • Transakcje wynikające z przetargów publicznych;
  • Pozostałe zwolnienia.

3.Nowe limity transakcji:

  • Brak limitu ogólnego;
  • 10 mln i 2 mln zł. limitu danej transakcji- dla jakich transakcji?;
  • Pojęcie transakcji jednolitej;
  • Zasady wyliczania limitu;
  • Limity dla transakcji finansowych - nowe zasady ustalania;
  • Limity dla rajów podatkowych

4.Treść dokumentacji lokalnej:

  • Ograniczenie treści do podstawowych danych o podatniku oraz danych finansowych;
  • Analiza cen transferowych w każdym przypadku;
  • Informacje finansowe;
  • Możliwość opisu sposobu ustalania ceny bez wskazywania metody ustalenia ceny - w jakich przypadkach;
  • Podłączanie dokumentacji grupowej do dokumentacji lokalnej - w jakich przypadkach?

5.Treść dokumentacji grupowej:

  • Kto ma obowiązek sporządzania?
  • Elementy opisu grupy i danych finansowych grupy;
  • Opis znaczących transakcji i wartości niematerialnych i prawnych;
  • Szczegółowy zakres w rozporządzeniu MF.

6.Podsumowanie i dyskusja


HARMONOGRAM

09:45 - 10:00 Logowanie
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Przerwa
14:00 - 16:00 Szkolenie

PRELEGENCI

Joanna Patyk  Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.


CENA SZKOLENIA

199 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

150 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:


Masz pytanie związane z tym szkoleniem?