Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
1. Najważniejsze zmiany w VAT w 2020 r.
1.1. Zmiany w przepisach unijnych dotyczące transakcji wewnątrzwspólnotowych - od 1.01.2020 r.
- zmiany dotyczące procedury magazynu konsygnacyjnego
- możliwość rozpoznania WDT tylko w przypadku dostawy na rzecz kontrahenta posiadającego aktywny numer VAT UE
- utrata prawa do stosowania stawki VAT 0% w przypadku niezłożenia informacji podsumowującej lub błędów w złożonej informacji podsumowującej
- wprowadzenie ujednoliconego sposobu dokumentowania transakcji wewnątrzwspólnotowych dla potrzeb stosowania stawki 0% na obszarze całej UE - jakie dowody muszę mieć, żeby stosować stawkę 0%?
- nowe regulacje dotyczące zasad opodatkowania transakcji łańcuchowych na terenie UE - która dostawa jest ruchoma?
- implementacja nowych przepisów do polskiego porządku prawnego od 1.07.2020 r.
1.2. Nowa matryca stawek VAT - od 1.07.2020 r.
- zmiany w zakresie klasyfikowania towarów i usług na gruncie VAT, odejście od dotychczasowego PKWiU na rzecz kodów Nomenklatury Scalonej (CN) oraz PKWiU 2015
- przeklasyfikowanie produktów oferowanych przez podatnika na nowe kody - aspekty techniczne
- przykłady zmian w opodatkowaniu towarów i usług według nowych załączników nr 3 i 10 do ustawy o VAT
- wprowadzenie Wiążącej Informacji Stawkowej (WIS) - nowy sposób zabezpieczenia podatnika w zakresie stosowania właściwej stawki VAT dla towarów i usług
- w jaki sposób złożyć wniosek o wydanie WIS, terminy, opłaty, dokumenty załączane do wniosku
- czy WIS chroni jedynie wnioskodawcę, czy również drugą stronę transakcji, a nawet strony trzecie?
1.3. Wprowadzenie nowego JPK_VAT oraz zniesienie obowiązku składania odrębnej deklaracji VAT - od 1.10.2020 r.
- wprowadzenie nowego jednolitego pliku JPK_VDEK obejmującego ewidencję oraz deklarację VAT
- zniesienie obowiązku odrębnego składania deklaracji VAT-7, VAT-7K
- czy nadal muszę składać inne deklaracje i informacje (np. VAT-UE)?
- nowy JPK dla dużych przedsiębiorców i dla innych podatników - w jakim terminie zmiany wejdą dla mnie w życie?
- nowe kody liczbowe i literowe wykazywane w ewidencji VAT w stosunku do niektórych transakcji - obowiązek dostosowania systemów i procedur księgowych, jak kodować transakcje, wyzwania techniczne
- obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności a nowy JPK - które faktury raportować z kodem MPP?
- dokumenty wewnętrzne i kasy fiskalne a nowy JPK
- nowe zasady wykazywania w JPK faktur wystawionych do paragonów, jak wykazać faktury uproszczone w nowym JPK?
- sankcja 500 zł za każdą nieskorygowaną nieprawidłowość w złożonym pliku JPK - zasady wymierzania, jakie błędy będą sankcjonowane?
1.4. Pozostałe zmiany w VAT na 2020 r.
- zmiany w zakresie wystawiania faktur do paragonów - obowiązek umieszczenia NIP nabywcy na paragonie, paragon z NIP do 450 zł a obowiązek wystawienia faktury VAT (faktura uproszczona)
- wprowadzenie e-paragonów
- odroczenie wdrożenia kas fiskalnych online o pół roku - kto skorzysta?
2. Najważniejsze zmiany w CIT/PIT w 2020 r.
2.1. Ulga na złe długi w podatkach dochodowych
- podstawowe zasady korzystania z ulgi na złe długi w CIT/PIT - terminy, sposób ujęcia w podstawie opodatkowania
- ulga na złe długi a zaliczki uproszczone - rozliczenie miesięczne, czy roczne?
- ulga na złe długi a dotychczasowe możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu wierzytelności nieściągalnych
- zastosowanie ulgi na złe długi w odniesieniu do kosztów rozliczanych w czasie oraz kosztów towarów/surowca w magazynie
- wątpliwości związane ze stosowaniem nowych regulacji po stronie dłużnika - faktury sporne, faktury otrzymane po upływie terminu płatności, faktury dokumentujące wydatki, które nie stanowią jeszcze kosztu uzyskania przychodu (np. środek trwały w budowie, koszty rozliczane w czasie itp.)
- odroczenie stosowania przepisów dla dłużników w ramach pakietu antykryzysowego COVID-19 - jakie warunki trzeba spełnić, aby skorzystać?
- skrócenie terminu do stosowania ulgi na złe długi dla wierzycieli w ramach pakietu antykryzysowego COVID-19 - jakie warunki trzeba spełnić, aby skorzystać?
2.2. Nowe rozwiązania wynikające z tarczy antykryzysowej
- możliwość odliczenia darowizn przekazanych na cele walki z COVID-19 oraz na cele edukacyjne od podstawy opodatkowania
- wydłużenie terminu zapłaty zaliczek PIT od wynagrodzeń, pobranych w marcu, kwietniu oraz maju - jakie nowe terminy obowiązują?
- możliwość rezygnacji z uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy
09:45 - 10:00 | Logowanie |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Przerwa |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |
Łukasz Chłond Doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego; specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów klientów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, a także w kreowaniu rozwiązań pozwalających na legalną optymalizację obciążeń podatkowych; doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych; autor licznych publikacji w prasie codziennej oraz branżowej.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
199 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
150 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób