Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Cel szkolenia
- Zapoznanie się z nowymi przepisami prawnymi wprowadzonymi w związku ze stanem epidemicznym - omówienie ustaw, rozporządzeń oraz dokumentów związanych z nowymi uregulowaniami.
- Przedstawienie zmian w sposób jasny, przystępny oraz praktyczny rozliczania pomocy uzyskanej przez podatnika
- Założeniem szkolenia jest poznanie zasad i konsekwencji prawnych i podatkowych zmian na zasadzie: “od ogółu do szczegółu”.
- Celem szkolenia jest przedstawienie i nazwanie podstawowych skutków prawnych i podatkowych związanych z Nowymi uregulowaniami oraz rozliczeniami podatków.
Korzyści dla uczestników
- Zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat funkcjonowania nowych uregulowań.
- Program szkolenia pozwala na usystematyzowanie wiedzy z poszczególnych zagadnień funkcjonujących na gruncie prawnym i podatkowym.
- Szkolenie jest oparte w głównej mierze na zasadzie: problem - rozwiązanie problemu w odniesieniu do przepisu prawnego, wyjaśnień.
Program:
1. Zmiany przepisów podatkowych w ramach tzw tarczy- podatek dochodowy PIT (z działalności gospodarczej) i CIT:
- Rozliczenie straty za 2020 r. w rozliczeniach za 2019 r;
- Nowa darowizna na rzecz walki z COVID-19 i jej odliczanie od dochodu - zasady;
- Rezygnacja z zaliczek uproszczonych w trakcie roku;
- Zmiana terminu wpłaty zaliczki na PIT przez płatników;
- Zmiana terminów wpłat zaliczek przez podatników;
- Zmiana terminu na złożenie zeznania rocznego CIT-8 i zapłaty podatku;
- Zmiana terminu wpłaty tzw podatku minimalnego (podatku od sklepów wielkopowierzchniowych);
- Jednorazowa amortyzacja nowych ŚT - jakich i na jakich warunkach?
- Inny rok podatkowy niż rok kalendarzowy a nowelizacja ustawy;
- Przedstawienie skutków praktycznych zmian, w tym rozliczenia kwartalne a zmiany, sposób obliczania terminów i kwot do wpłaty.
2. Zmiany w zakresie podatku VAT
- Przesunięcie terminu wejścia w życie nowego JPK_VDEK;
- Skutki podatkowe zmian - czy można wysyłać nowy schemat JPK?
- Przesunięcie obowiązywania nowej matrycy stawek podatkowych;
- Stawki obecnie funkcjonujące a nowe - zasady stosowania od 1 kwietnia;
- Likwidacja skutków tzw ulgi na złe długi po stronie dłużników;
- Rozliczanie ulgi na złe długi przez wierzycieli;
- Zgłaszanie w ramach tzw Białej listy do 14 dni a ni do 3 dni
3. Zmiany innych przepisów podatkowych:
- Przesunięcie terminu na raportowanie schematów podatkowych - MDR-3;
- Wydłużenie wydawania interpretacji podatkowych;
- Przesunięcie terminu na składanie Oświadczeń oraz CIT-TP, PIT-TP;
- Wyłączenie PCC od udzielanych pożyczek;
- Możliwość zwolnienia (odroczenia) podatku od nieruchomości - kto i na jakich zasadach;
- Uproszczenie zasad dokonywania kontroli przez KAS - z dostosowaniem przepisów do stanu epidemicznego;
- Zawieszenie postępowań kontrolnych, egzekucyjnych, sądowych - praktyczne skutki rozwiązań;
4. Zmiany innych przepisów prawno-podatkowych:
- Przesunięcie zgłoszeń do CRBR;
- Możliwość odbywania posiedzeń Zarządu i RN zdalnie, na odległość;
- Raportowanie umów o dzieło do ZUS;
- Delegowanie do MF uprawnień w zakresie zmian obowiązków sprawozdawczych przez firmy
- Przesunięcie wejścia w życie PPK
5. Skutki podatkowe oraz rozliczanie podatkowe pomocy otrzymanej w ramach tzw tarczy:
- Pomoc w zakresie zwolnienia z ZUS (w całości lub 50%);
- Dofinansowanie do wynagrodzeń i ZUS pracowników - skutki podatkowe;
- Zapomoga udzielona osobom na umowach zlecenia;
- Pożyczka i jej umorzenie
- Odroczenie składek ZUS
- Gwarancje i poręczenia
- Niezapłacone wynagrodzenia i składki wyłączone z KUP - zasada stosowania na gruncie otrzymanej pomocy;
- Otrzymana pomoc jako przychód podatkowy;
- Umorzenie (nie naliczanie) odsetek podatkowych i opłaty prolongacyjnej - jak wykazać?
- Wykazanie w księgach pomocy i uzyskanych świadczeń;
- Problemy praktyczne rozliczeń, w tym na podstawie jakich dokumentów? W którym momencie? Jak wykazywać pomoc de minimis?
6. Kontrole postępowań podatników w przypadku otrzymania pomocy - na co zwrócić uwagę?
- Pojęcie mikro, małego i średniego przedsiębiorcy - czy spełnione zostały warunki podmiotowe udzielonej pomocy;
- Negatywne konsekwencje COVID - czy zawsze generują spadek obrotów?
- Czy spadek obrotów był spowodowany koronowirusem - jak udowodnić?
- Spadek obrotów - jak wyliczać zgodnie z przepisami?
- Spadek obrotów miesiąc do miesiąca a rok do roku?
- Obniżenie wymiaru zatrudnienia z wyliczeniem na etaty czy osoby?
- Okres wykazywania spadku obrotów - czy można za styczeń i luty?
- Braki formalne dokumentów
09:45 - 10:00 | Logowanie |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Przerwa |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |
Joanna Patyk Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
199 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
150 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób