Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
1. Funkcjonowanie rachunków bankowych - zmiana od września 2019 r. wdrażana we wrześniu i od stycznia 2020 r.:
- Podmioty wyrejestrowane, wykreślone, przywrócone wykazywane przez MF - od września 2019 r.;
- Pełne dane na stronach MF dotyczące kontrahenta: nazwa, adres, rachunek bankowy;
- Odpowiedzialność płacącego za zobowiązania sprzedającego w podatku VAT;
- Funkcjonowanie rachunków bankowych i nowe obowiązki zgłoszeniowe;
- Problemy praktyczne związane z funkcjonowaniem rachunków bankowych: rachunki nie zgłoszone do MF, rachunki wykreślone, rachunki indywidualne, zapłata na rzecz komornika, faktura a skutki podatkowe
2. Zmiany w zakresie likwidacji odwrotnego obciążenia:
- zasada “odwrotne obciążenie” - dla kogo?
- Nowy załącznik nr 15 do Ustawy o VAT - jakie usługi podlegają nowej zasadzie? - problemy interpretacyjne
- Założenia odwrotnego obciążenia dla usług budowlanych i remontowych świadczonych dla Zamawiających, Wykonawców i odbiorców końcowych;
- Deklaracja VAT-27 do usług rozliczanych na zasadzie odwrotnego obciążenia;
- Odwrotne obciążenie w przypadku innych transakcji, np. sprzedaż złomu, blach, itp.;
- Problemy praktyczne związane ze zmianami zasady: obowiązek podatkowy, usługa według PKWiU a usługa wykonana, zapisy w umowach;
- Propozycja likwidacji odwrotnego obciążenia i wprowadzenia zasady ogólnej wraz z obowiązkowym split paymentem - założenia projektu
3. Split payment jako obowiązek po likwidacji odwrotnego obciążenia - zmiana od 1 listopada 2019 r.:
- Nowe elementy faktury po zmianach;
- Zasada stosowania zapisu: “mechanizm podzielonej płatności”
- Brak nowego zapisu na fakturze a sankcje podatkowe po stronie sprzedajacego
- Przelew zwykły - brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?;
- Dedykowany przelew bankowy;
- Zapłata za kilka faktur - czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
- Zapłata zaliczek a split payment
- Wpłaty na rachunek VAT sprzedającego przy dedykowanym przelewie kupującego;
- Sankcje za brak zapłat split paymentem po stronie kupującego
- Dysponowanie rachunkiem VAT przez podatnika czy jednak przez urząd skarbowy? - praktyka
- Projektowana możliwość zapłaty z rachunku VAT innych podatków i ZUS - czy na pewno?;
- Wniosek o zwrot z rachunku VAT tylko do urzędu skarbowego;
- Zapłaty z rachunku VAT faktur zakupowych - skutki praktyczne.
4. E-paragon i nowa kasa fiskalna - uchwalone zmiany obowiązujące od maja 2019 r. i wdrażane od 2020 r. etapami:
- Zwolnienie z posiadania kasy fiskalnej do końca 2019 r. - co uległo zmianie?;
- Przepisy przejściowe dotyczące wdrażania kas fiskalnych - kiedy dla usług budowlanych, najmu i innych usług;
- Kasa fiskalna - kiedy zwolnienie a kiedy wyłączenie ze zwolnienia?
- E-paragon - zasady wystawiania i wysyłania;
- Sposoby wysyłki e-paragonu;
- Zmiany w zakresie obowiązków związanych z kasami fiskalnymi: zgłaszanie, serwisowanie, itp.
- Sankcje za brak e-paragonów.
5. Faktura elektroniczna przy zamówieniach publicznych - zmiana od 18 kwietnia 2019 r. a praktyczne stosowanie nowych zasad - wdrażane od 1 sierpnia 2019 r.:
- Pojęcie e-faktury wynikające z nowej ustawy;
- Obowiązki dla zamawiających;
- Uprawnienia dla wykonawców;
- Struktura efaktury podana przez Ministra cyfryzacji;
- Zasady funkcjonowania nowej platformy związanej z efakturami;
- Problemy techniczne efaktur;
- Inne sposoby wysyłania faktur - czy znikają?
6. Nowa matryca stawek podatku VAT - zmiana od 1 kwietnia 2020 r.:
- Stawka podstawowa 23% jako zasada;
- Zmiany w zakresie katalogu usług i towarów funkcjonujących z obniżonymi stawkami VAT;
- Poszczególne rodzaje transakcji a stawka podatku VAT;
- Co zostaje podniesione do stawki podstawowej;
- Co zostaje obniżone?
- Przepisy przejściowe obowiązujące przy wdrażaniu matrycy.
7. Zmiany w zakresie rozliczania deklaracji i JPK - zmiany od 1 kwietnia 2020 r. oraz od 1 lipca 2020 r.:
- Likwidacja niektórych deklaracji VAT;
- Jakie deklaracje zostają?
- Nowy JPK_VDEK - zasady wypełniania;
- Rozliczanie kwartalne a nowy schemat JPK;
- Zasady dokonywania korekt JPK;
- Grzywna za brak skorygowania JPK: 500,00 zł. - w jakich przypadkach;
- Problemy praktyczne związane z nowymi uregulowaniami: korekta JPK a termin zwrotu VAT, elementy nowego schematu
- Przepisy przejściowe - równoległa możliwość stosowania nowych i starych zasad.
8. NIP na paragonie - zmiana od 1 stycznia 2020 r.:
- Przypadki wpisywania NIP-u na paragonie;
- Faktura do paragonu - zasady obecne;
- Faktura do paragonu wyłącznie z numerem NIP;
- Faktura wystawiona do paragonu bez NIP-u - sankcje podatkowe;
- Zakaz odliczania podatku VAT od faktury do paragonu bez NIP-u - konsekwencje po stronie kupującego;
- Problemy praktyczne związane z funkcjonowaniem uregulowań
9. Pytania i odpowiedzi - dyskusja uczestników.
08:45 - 09:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
09:00 - 10:30 | Szkolenie |
10:30 - 10:45 | Przerwa kawowa |
10:45 - 12:30 | Szkolenie |
12:30 - 13:15 | Lunch |
13:15 - 15:00 | Szkolenie |
15:00 | Zakończenie szkolenia |
Joanna Patyk Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
349 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
299 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 osób
249 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 3 lub więcej osób