Podatki

Reprezentacja i reklama, sponsoring, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług.

16 kwietnia 2015 r.

hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

Cena szkolenia:
600 zł + 23% VAT
PROMOCJA

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

Uczestnicy w trakcie intensywnego wykładu zdobędą wiedzę związaną z rozliczaniem kosztów podatkowych ponoszonych na cele związane z reklamą lub reprezentacją. Usystematyzowanie wiedzy oraz przegląd prawidłowych i optymalnych rozwiązań podatkowych pozwoli słuchaczom osiągnąć efekty podatkowe w zgodzie z obowiązującymi przepisami.

Zasady naliczania wydatków na reprezentację i reklamę do kosztów podatkowych.

  • Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
  • Pojęcie reklamy i reprezentacji
  • Zasady zaliczania reklamy do KUP
  • Wyłączenie reprezentacji z KUP
  • Kawa, herbata, ciastka, usługi gastronomiczne jako KUP - zmiana stanowiska MF oraz najnowsze orzecznictwo;
  • Optymalizacja podatkowa w zakresie rozliczania kosztów drobnych poczęstunków.

Sponsoring i jego rozliczenie

  • Pojęcie sponsoringu;
  • Sponsoring właściwy i niewłaściwy;
  • Kiedy sponsoring jest darowizną;
  • Sponsoring jako świadczenie wzajemne;
  • Skutki podatkowe dla udzielającego wsparcia w ramach sponsoringu na gruncie podatku dochodowego - czy zakup przekazywanego świadczenia jest kosztem uzyskania przychodów;
  • Skutki podatkowe dla otrzymującego świadczenie w ramach sponsoringu
  • Faktura wewnętrzna - kiedy i w jakiej wysokości
  • Optymalizacja podatkowa w ramach sponsoringu - rozliczenie barterowe i kompensata wzajemnych świadczeń - zasady rozliczeń

Skutki podatkowe w podatku dochodowym różnych form wsparcia sprzedaży:

  • Koszty marketingu;
  • Informacja handlowa
  • Promocja
  • Udział w targach i imprezach reklamowych
  • Szkolenia i konferencje
  • Płytki okolicznościowe;

-Upominki świąteczne;

  • Okazjonalne gadżety;
  • Obsługa fan page na Facebooku.

Sprzedaż promocyjna w aspekcie podatków dochodowych i podatku VAT:

  • Pojęcie sprzedaży promocyjnej, rabatów i premii pieniężnych;
  • Zasady udzielania rabatów;
  • Rabat przy sprzedaży jako dodatkowy element faktury;
  • Rozliczenie rabatu udzielonego po dokonaniu sprzedaży pierwotnej za pomocą faktury korygującej;
  • Moment zaliczenia rabatu (premii pieniężnej) po stronie kupującego;
  • Zmniejszenie przychodu po stronie udzielającego rabatu (premii pieniężnej) - zmiana stanowiska MF i konieczność uwzględniania korekty w roku powstania przychodu podatkowego;
  • Optymalizacja podatkowa w zakresie rozliczania premii podatkowych na gruncie Ustawy o CIT.

Nieodpłatna dostawy towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług:

  • Pojęcie nieodpłatnej dostawy towarów;
  • Pojęcie nieodpłatnego świadczenia usług;
  • Wyłączenia z konieczności wystawienia faktury wewnętrznej: próbki, materiały informacyjne, prezenty o małej wartości;
  • Ewidencja osób, którym przekazano prezent jako optymalizacja podatkowa
  • Materiały handlowe a podatek VAT;
  • Przekazanie gadżetów, prezentów, upominków a opodatkowanie podatkiem VAT;
  • Moment powstania obowiązku podatkowego;

Świadczenia na rzecz pracowników z perspektywy podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego - NAJNOWSZE ORZECZNICTWO:

  • Kawa, herbata, ciastka;
  • Impreza integracyjna;
  • Szkolenia;
  • Drobne upominki;
  • Bony towarowe;
  • Świadczenia z ZFŚS - rozliczanie.

Problemy praktyczne rozliczeń podatkowych:

  • Przychód z tytułu nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń na gruncie podatku CIT;
  • Przykłady nieodpłatnego świadczenia w przypadku osób prawnych, w tym wykorzystywanie narzędzi i urządzeń innego podmiotu;
  • Przekazanie regałów, wystroju sklepu, itp. a konsekwencje podatkowe;
  • Prezent - czy dla firmy czy dla osoby fizycznej;
  • Obwiązek składania informacji PIT 8C - kto i kiedy;
  • Kwota wolna od opodatkowania z tytułu nieodpłatnych przekazań towarów - zasady zastosowania zwolnienia;
  • Wygrane w konkursach - opodatkowanie i zasady zwolnienia z opodatkowania;
  • Obowiązki ciążące po stronie organizatora konkursu, akcji promocyjnych;
  • Przekazania towarów nierezydentom - czy konieczny PIT 8C?

Dyskusja z uczestnikami.

09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:30 Szkolenie
16:30 Zakończenie szkolenia

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

600 zł + 23% VAT - koszt udziału jednej osoby


500 zł + 23% VAT - koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób

Podatki

Reprezentacja i reklama, sponsoring, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług.

16 kwietnia 2015 r.

hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

CEL SZKOLENIA

Uczestnicy w trakcie intensywnego wykładu zdobędą wiedzę związaną z rozliczaniem kosztów podatkowych ponoszonych na cele związane z reklamą lub reprezentacją. Usystematyzowanie wiedzy oraz przegląd prawidłowych i optymalnych rozwiązań podatkowych pozwoli słuchaczom osiągnąć efekty podatkowe w zgodzie z obowiązującymi przepisami.

PROGRAM

Zasady naliczania wydatków na reprezentację i reklamę do kosztów podatkowych.

  • Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
  • Pojęcie reklamy i reprezentacji
  • Zasady zaliczania reklamy do KUP
  • Wyłączenie reprezentacji z KUP
  • Kawa, herbata, ciastka, usługi gastronomiczne jako KUP - zmiana stanowiska MF oraz najnowsze orzecznictwo;
  • Optymalizacja podatkowa w zakresie rozliczania kosztów drobnych poczęstunków.

Sponsoring i jego rozliczenie

  • Pojęcie sponsoringu;
  • Sponsoring właściwy i niewłaściwy;
  • Kiedy sponsoring jest darowizną;
  • Sponsoring jako świadczenie wzajemne;
  • Skutki podatkowe dla udzielającego wsparcia w ramach sponsoringu na gruncie podatku dochodowego - czy zakup przekazywanego świadczenia jest kosztem uzyskania przychodów;
  • Skutki podatkowe dla otrzymującego świadczenie w ramach sponsoringu
  • Faktura wewnętrzna - kiedy i w jakiej wysokości
  • Optymalizacja podatkowa w ramach sponsoringu - rozliczenie barterowe i kompensata wzajemnych świadczeń - zasady rozliczeń

Skutki podatkowe w podatku dochodowym różnych form wsparcia sprzedaży:

  • Koszty marketingu;
  • Informacja handlowa
  • Promocja
  • Udział w targach i imprezach reklamowych
  • Szkolenia i konferencje
  • Płytki okolicznościowe;

-Upominki świąteczne;

  • Okazjonalne gadżety;
  • Obsługa fan page na Facebooku.

Sprzedaż promocyjna w aspekcie podatków dochodowych i podatku VAT:

  • Pojęcie sprzedaży promocyjnej, rabatów i premii pieniężnych;
  • Zasady udzielania rabatów;
  • Rabat przy sprzedaży jako dodatkowy element faktury;
  • Rozliczenie rabatu udzielonego po dokonaniu sprzedaży pierwotnej za pomocą faktury korygującej;
  • Moment zaliczenia rabatu (premii pieniężnej) po stronie kupującego;
  • Zmniejszenie przychodu po stronie udzielającego rabatu (premii pieniężnej) - zmiana stanowiska MF i konieczność uwzględniania korekty w roku powstania przychodu podatkowego;
  • Optymalizacja podatkowa w zakresie rozliczania premii podatkowych na gruncie Ustawy o CIT.

Nieodpłatna dostawy towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług:

  • Pojęcie nieodpłatnej dostawy towarów;
  • Pojęcie nieodpłatnego świadczenia usług;
  • Wyłączenia z konieczności wystawienia faktury wewnętrznej: próbki, materiały informacyjne, prezenty o małej wartości;
  • Ewidencja osób, którym przekazano prezent jako optymalizacja podatkowa
  • Materiały handlowe a podatek VAT;
  • Przekazanie gadżetów, prezentów, upominków a opodatkowanie podatkiem VAT;
  • Moment powstania obowiązku podatkowego;

Świadczenia na rzecz pracowników z perspektywy podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego - NAJNOWSZE ORZECZNICTWO:

  • Kawa, herbata, ciastka;
  • Impreza integracyjna;
  • Szkolenia;
  • Drobne upominki;
  • Bony towarowe;
  • Świadczenia z ZFŚS - rozliczanie.

Problemy praktyczne rozliczeń podatkowych:

  • Przychód z tytułu nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń na gruncie podatku CIT;
  • Przykłady nieodpłatnego świadczenia w przypadku osób prawnych, w tym wykorzystywanie narzędzi i urządzeń innego podmiotu;
  • Przekazanie regałów, wystroju sklepu, itp. a konsekwencje podatkowe;
  • Prezent - czy dla firmy czy dla osoby fizycznej;
  • Obwiązek składania informacji PIT 8C - kto i kiedy;
  • Kwota wolna od opodatkowania z tytułu nieodpłatnych przekazań towarów - zasady zastosowania zwolnienia;
  • Wygrane w konkursach - opodatkowanie i zasady zwolnienia z opodatkowania;
  • Obowiązki ciążące po stronie organizatora konkursu, akcji promocyjnych;
  • Przekazania towarów nierezydentom - czy konieczny PIT 8C?

Dyskusja z uczestnikami.


HARMONOGRAM

09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:30 Szkolenie
16:30 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI


CENA SZKOLENIA

600 zł + 23% VAT - koszt udziału jednej osoby


500 zł + 23% VAT - koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: