Windykacja
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Cele szkolenia
- Przygotowanie uczestników i nabycie lub podniesienie przez nich kwalifikacji do przeprowadzania negocjacji telefonicznych, jako pierwszego narzędzia windykacji na etapie polubownym.
- Zdobycie lub uzupełnienie wiedzy i umiejętności w zakresie samodzielnego prowadzenia procesu odzyskiwania wierzytelności w jego początkowej fazie.
- Uświadomienie uczestnikom, że proces windykacji jest jednym z elementów systemu zarządzania wierzytelnościami w przedsiębiorstwie.
Podczas szkolenia uczestnicy
- na poziomie wiedzy poznają:
- etapy rozmowy windykacyjnej, według podanej konstrukcji, celem zastosowania je w negocjacjach,
- rodzaje pytań wykorzystywanych w kontakcie z dłużnikiem, służących nie tylko do zdobywania informacji, ale umożliwiających prowadzenie negocjacji,
- najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy z dłużnikiem,
- występujące typy osobowości oraz podział dłużników na określone grupy,
- poznają sposoby radzenia sobie z "grami" i wymówkami dłużników.
- na poziomie umiejętności:
- nabędą lub utrwalą "posiadany warsztat" w zakresie prowadzenia rozmów windykacyjnych,
- rozwiną umiejętności w zakresie asertywnego reagowania w sytuacjach trudnych: obrażanie przez klienta, kłamstwo klienta, zarzucanie przez klienta mówienia nieprawdy,
- nauczą się kontrolować własne emocje w trakcie rozmów windykacyjnych,
- odkryją swoje mocne i słabe strony w pełnieniu roli windykatora,
- będą potrafić wyjaśnić dłużnikowi korzyści z zaproponowanego rozwiązania.
- warsztat z elementami mini-wykładów, wzbogacony o techniki multimedialne (pp)
- struktura warsztatów - diagnoza sytuacyjna, ekspozycja, wystąpienia publiczne, panele dyskusyjne, praca zespołowa, twórczość, kreatywność, budowa standardów, zadania.
- symulacje negocjacyjne ( wierzyciel - dłużnik) z zapisem na DVD,
- feedback grupy i trenerów
Metodyka szkolenia:
PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY ZADŁUŻANIA SIĘ LUDZI
- Charakterystyka zobowiązań i podejścia do dłużników
- Dlaczego ludzie nie płacą?
- Dłużnik i wierzyciel, ucieczka od odpowiedzialności
CZYNNIKI ZACHĘCAJĄCE DŁUŻNIÓW DO UNIKÓW I PUŁAPKI CZYCHAJĄCE NA WIERZYCIELA
- Pułapki psychologiczne
- Najczęstsze błędy w polityce windykacyjnej
- Zachęty do przeciągania płatności
TYPY DŁUŻNIKÓW I OSOBOWOŚCI
- Cztery główne powody postaw dłużników
- Charakterystyczne elementy "gry dłużnik"
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA TELEFONICZNA
- Struktura rozmowy telefonicznej
- Komunikacja dwubiegunowa
- Umiejętność komunikowania celów i intencji
- Perswazja, słowa "klucz"
MOWA SŁOWA- FACHOWO I EFEKTYWNIE
- Tempo mówienia, Dynamika wypowiedzi,
- Ton i siła głosu, Modulowanie głosu,
- Akcentowanie, Intonacja i ich rola
ETAPY ROZMOWY TELEFONICZNEJ
- Zasady rozmów z dłużnikami
Etapy rozmowy, od A do Z
- Jak budować relacje z dłużnikiem?
- Trudne sytuacje wierzyciela (windykatora)
PROCEDURA WINDYKACYJNA
- Pierwszy kontakt
- Negocjacje z dłużnikami
- O co walczymy, dokąd zmierzamy
- Techniki radzenia sobie z zagrywkami dłużników
- Asertywność jako aspekt psychologiczny (zasada win-win)
SANKCJE
- Sankcje we współpracy
- Sankcje psychologiczno- społeczne
- Zasady zapowiadania i komunikowania sankcji
ROLA INFORMACJI W WINDYKACJI NALEŻNOŚCI
- Informacje o osobie/ firmie dłużnika
- Informacje o historii współpracy
- Przedsiębiorcy i zakres ich odpowiedzialności
Dzień 1
09:30 - 10:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Lunch |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |
16:00 - 16:15 | Przerwa kawowa |
16:15 - 18:00 | Szkolenie |
Dzień 2
08:30 - 09:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
09:00 - 10:30 | Szkolenie |
10:30 - 10:45 | Przerwa kawowa |
10:45 - 12:30 | Szkolenie |
12:30 - 13:00 | Lunch |
13:00 - 15:00 | Szkolenie |
15:00 - 15:15 | Przerwa kawowa |
15:15 - 17:00 | Szkolenie |
17:00 | Zakończenie szkolenia |
![]() |
Dyplomowany Trener Biznesu Metodologii SET. |
![]() |
Dyplomowany Trener Biznesu. |
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia