Windykacja

Psychologia w negocjacjach windykacyjnych - aspekt komunikacji telefonicznej

6 - 7 listopada 2014 r.

Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

Cena szkolenia:
1090 zł + 23% VAT

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

Cele szkolenia

  • Przygotowanie uczestników i nabycie lub podniesienie przez nich kwalifikacji do przeprowadzania negocjacji telefonicznych, jako pierwszego narzędzia windykacji na etapie polubownym.
  • Zdobycie lub uzupełnienie wiedzy i umiejętności w zakresie samodzielnego prowadzenia procesu odzyskiwania wierzytelności w jego początkowej fazie.
  • Uświadomienie uczestnikom, że proces windykacji jest jednym z elementów systemu zarządzania wierzytelnościami w przedsiębiorstwie.

Podczas szkolenia uczestnicy

  • na poziomie wiedzy poznają:
    • etapy rozmowy windykacyjnej, według podanej konstrukcji, celem zastosowania je w negocjacjach,
    • rodzaje pytań wykorzystywanych w kontakcie z dłużnikiem, służących nie tylko do zdobywania informacji, ale umożliwiających prowadzenie negocjacji,
    • najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy z dłużnikiem,
    • występujące typy osobowości oraz podział dłużników na określone grupy,
    • poznają sposoby radzenia sobie z "grami" i wymówkami dłużników.
  • na poziomie umiejętności:
    • nabędą lub utrwalą "posiadany warsztat" w zakresie prowadzenia rozmów windykacyjnych,
    • rozwiną umiejętności w zakresie asertywnego reagowania w sytuacjach trudnych: obrażanie przez klienta, kłamstwo klienta, zarzucanie przez klienta mówienia nieprawdy,
    • nauczą się kontrolować własne emocje w trakcie rozmów windykacyjnych,
    • odkryją swoje mocne i słabe strony w pełnieniu roli windykatora,
    • będą potrafić wyjaśnić dłużnikowi korzyści z zaproponowanego rozwiązania.
  • Metodyka szkolenia:

    • warsztat z elementami mini-wykładów, wzbogacony o techniki multimedialne (pp)
      • struktura warsztatów - diagnoza sytuacyjna, ekspozycja, wystąpienia publiczne, panele dyskusyjne, praca zespołowa, twórczość, kreatywność, budowa standardów, zadania.
    • symulacje negocjacyjne ( wierzyciel - dłużnik) z zapisem na DVD,
    • feedback grupy i trenerów
    Szkolenie polecamy zwłaszcza bankowcom, młodym windykatorom rozpoczynającym pracę w komórkach i departamentach windykacji, pracownikom firm i kancelarii windykacyjnych, pracownikom działów księgowości małych firm ( sfery budżetowej i pozabudżetowej) zajmującym się odzyskiwaniem należności.

PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY ZADŁUŻANIA SIĘ LUDZI

  • Charakterystyka zobowiązań i podejścia do dłużników
  • Dlaczego ludzie nie płacą?
  • Dłużnik i wierzyciel, ucieczka od odpowiedzialności

CZYNNIKI ZACHĘCAJĄCE DŁUŻNIÓW DO UNIKÓW I PUŁAPKI CZYCHAJĄCE NA WIERZYCIELA

  • Pułapki psychologiczne
  • Najczęstsze błędy w polityce windykacyjnej
  • Zachęty do przeciągania płatności

TYPY DŁUŻNIKÓW I OSOBOWOŚCI

  • Cztery główne powody postaw dłużników
  • Charakterystyczne elementy "gry dłużnik"

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA TELEFONICZNA

  • Struktura rozmowy telefonicznej
  • Komunikacja dwubiegunowa
  • Umiejętność komunikowania celów i intencji
  • Perswazja, słowa "klucz"

MOWA SŁOWA- FACHOWO I EFEKTYWNIE

  • Tempo mówienia, Dynamika wypowiedzi,
  • Ton i siła głosu, Modulowanie głosu,
  • Akcentowanie, Intonacja i ich rola

ETAPY ROZMOWY TELEFONICZNEJ

  • Zasady rozmów z dłużnikami

Etapy rozmowy, od A do Z

  • Jak budować relacje z dłużnikiem?
  • Trudne sytuacje wierzyciela (windykatora)

PROCEDURA WINDYKACYJNA

  • Pierwszy kontakt
  • Negocjacje z dłużnikami
  • O co walczymy, dokąd zmierzamy
  • Techniki radzenia sobie z zagrywkami dłużników
  • Asertywność jako aspekt psychologiczny (zasada win-win)

SANKCJE

  • Sankcje we współpracy
  • Sankcje psychologiczno- społeczne
  • Zasady zapowiadania i komunikowania sankcji

ROLA INFORMACJI W WINDYKACJI NALEŻNOŚCI

  • Informacje o osobie/ firmie dłużnika
  • Informacje o historii współpracy
  • Przedsiębiorcy i zakres ich odpowiedzialności

Dzień 1

09:30 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 - 16:15 Przerwa kawowa
16:15 - 18:00 Szkolenie

Dzień 2

08:30 - 09:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa kawowa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Lunch
13:00 - 15:00 Szkolenie
15:00 - 15:15 Przerwa kawowa
15:15 - 17:00 Szkolenie
17:00 Zakończenie szkolenia

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

1090 zł + 23% VAT - koszt udziału 1 osoby


990 zł + 23% VAT - koszt udziału drugiej i każdej kolejnej osoby z firmy/instytucji


UWAGA! W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.

Windykacja

Psychologia w negocjacjach windykacyjnych - aspekt komunikacji telefonicznej

6 - 7 listopada 2014 r.

Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

CEL SZKOLENIA

Cele szkolenia

  • Przygotowanie uczestników i nabycie lub podniesienie przez nich kwalifikacji do przeprowadzania negocjacji telefonicznych, jako pierwszego narzędzia windykacji na etapie polubownym.
  • Zdobycie lub uzupełnienie wiedzy i umiejętności w zakresie samodzielnego prowadzenia procesu odzyskiwania wierzytelności w jego początkowej fazie.
  • Uświadomienie uczestnikom, że proces windykacji jest jednym z elementów systemu zarządzania wierzytelnościami w przedsiębiorstwie.

Podczas szkolenia uczestnicy

  • na poziomie wiedzy poznają:
    • etapy rozmowy windykacyjnej, według podanej konstrukcji, celem zastosowania je w negocjacjach,
    • rodzaje pytań wykorzystywanych w kontakcie z dłużnikiem, służących nie tylko do zdobywania informacji, ale umożliwiających prowadzenie negocjacji,
    • najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy z dłużnikiem,
    • występujące typy osobowości oraz podział dłużników na określone grupy,
    • poznają sposoby radzenia sobie z "grami" i wymówkami dłużników.
  • na poziomie umiejętności:
    • nabędą lub utrwalą "posiadany warsztat" w zakresie prowadzenia rozmów windykacyjnych,
    • rozwiną umiejętności w zakresie asertywnego reagowania w sytuacjach trudnych: obrażanie przez klienta, kłamstwo klienta, zarzucanie przez klienta mówienia nieprawdy,
    • nauczą się kontrolować własne emocje w trakcie rozmów windykacyjnych,
    • odkryją swoje mocne i słabe strony w pełnieniu roli windykatora,
    • będą potrafić wyjaśnić dłużnikowi korzyści z zaproponowanego rozwiązania.
  • Metodyka szkolenia:

    • warsztat z elementami mini-wykładów, wzbogacony o techniki multimedialne (pp)
      • struktura warsztatów - diagnoza sytuacyjna, ekspozycja, wystąpienia publiczne, panele dyskusyjne, praca zespołowa, twórczość, kreatywność, budowa standardów, zadania.
    • symulacje negocjacyjne ( wierzyciel - dłużnik) z zapisem na DVD,
    • feedback grupy i trenerów
    Szkolenie polecamy zwłaszcza bankowcom, młodym windykatorom rozpoczynającym pracę w komórkach i departamentach windykacji, pracownikom firm i kancelarii windykacyjnych, pracownikom działów księgowości małych firm ( sfery budżetowej i pozabudżetowej) zajmującym się odzyskiwaniem należności.

PROGRAM

PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY ZADŁUŻANIA SIĘ LUDZI

  • Charakterystyka zobowiązań i podejścia do dłużników
  • Dlaczego ludzie nie płacą?
  • Dłużnik i wierzyciel, ucieczka od odpowiedzialności

CZYNNIKI ZACHĘCAJĄCE DŁUŻNIÓW DO UNIKÓW I PUŁAPKI CZYCHAJĄCE NA WIERZYCIELA

  • Pułapki psychologiczne
  • Najczęstsze błędy w polityce windykacyjnej
  • Zachęty do przeciągania płatności

TYPY DŁUŻNIKÓW I OSOBOWOŚCI

  • Cztery główne powody postaw dłużników
  • Charakterystyczne elementy "gry dłużnik"

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA TELEFONICZNA

  • Struktura rozmowy telefonicznej
  • Komunikacja dwubiegunowa
  • Umiejętność komunikowania celów i intencji
  • Perswazja, słowa "klucz"

MOWA SŁOWA- FACHOWO I EFEKTYWNIE

  • Tempo mówienia, Dynamika wypowiedzi,
  • Ton i siła głosu, Modulowanie głosu,
  • Akcentowanie, Intonacja i ich rola

ETAPY ROZMOWY TELEFONICZNEJ

  • Zasady rozmów z dłużnikami

Etapy rozmowy, od A do Z

  • Jak budować relacje z dłużnikiem?
  • Trudne sytuacje wierzyciela (windykatora)

PROCEDURA WINDYKACYJNA

  • Pierwszy kontakt
  • Negocjacje z dłużnikami
  • O co walczymy, dokąd zmierzamy
  • Techniki radzenia sobie z zagrywkami dłużników
  • Asertywność jako aspekt psychologiczny (zasada win-win)

SANKCJE

  • Sankcje we współpracy
  • Sankcje psychologiczno- społeczne
  • Zasady zapowiadania i komunikowania sankcji

ROLA INFORMACJI W WINDYKACJI NALEŻNOŚCI

  • Informacje o osobie/ firmie dłużnika
  • Informacje o historii współpracy
  • Przedsiębiorcy i zakres ich odpowiedzialności


HARMONOGRAM

Dzień 1

09:30 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 - 16:15 Przerwa kawowa
16:15 - 18:00 Szkolenie

Dzień 2

08:30 - 09:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa kawowa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Lunch
13:00 - 15:00 Szkolenie
15:00 - 15:15 Przerwa kawowa
15:15 - 17:00 Szkolenie
17:00 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI


CENA SZKOLENIA

1090 zł + 23% VAT - koszt udziału 1 osoby


990 zł + 23% VAT - koszt udziału drugiej i każdej kolejnej osoby z firmy/instytucji


UWAGA! W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: