Administracja publiczna
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
1. Prowadzenie postępowania administracyjnego.
- Znowelizowana zasada pisemności postępowania - co to oznacza dla organu administracji publicznej?
- Jak dokumentować czynności w postępowaniu administracyjnym?
- Wszczęcie postępowania z urzędu i na żądanie strony.
- Zasady ustalania daty wszczęcia postępowania po nowelizacji.
- Czynności związane z wszczęciem postępowania. Właściwość organu i braki formalne wniosku.
2. Terminy.
- Terminy załatwiania spraw:
- upływ terminu,
- wyznaczanie nowego terminu i zawiadomienie o niezałatwieniu sprawy w terminie.
- Ponaglenie i jego konsekwencje dla urzędu i urzędnika:
- pozostawienie ponaglenia bez rozpoznania po nowelizacji,
- skarga na bezczynność.
3. Doręczenia elektroniczne.
- Nowe zasady i mechanizmy stosowane w doręczeniach w postępowaniu administracyjnym od daty wskazanej w komunikacie Ministra Cyfryzacji:
- adres do doręczeń elektronicznych,
- skrzynka doręczeń,
- baza adresów elektronicznych,
- publiczna usługa hybrydowa,
- publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
- kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
- Organ administracji publicznej jako podmiot publiczny i jego obowiązki na podstawie ustawy o doręczeniach elektronicznych. Administrator skrzynki doręczeń, uzyskanie adresu do doręczeń elektronicznych i uruchomienie skrzynki doręczeń.
- Stosowanie dotychczasowych elektronicznych doręczeń na platformie ePUAP. Urzędowe poświadczenie odbioru a dowód otrzymania.
- Odebranie i wpłynięcie korespondencji elektronicznej - dowód otrzymania i jego wpływ na bieg terminów postępowania.
- Obowiązek stosowania nowych doręczeń elektronicznych. Uruchomienie PURDE i PUH na podstawie komunikatu Ministra Cyfryzacji i przepisów ustawy - aktualny stan prawny, projekty zmian i stanowisko Ministerstwa Cyfryzacji. Jakie to rodzi obowiązki dla organów i ile jest czasu na wdrożenie nowych rozwiązań, z jakich narzędzi można skorzystać, gdzie szukać informacji?
- Czy można jeszcze korzystać z dotychczasowych tradycyjnych sposobów doręczania pism?
4. Panel dyskusyjny, pytania i odpowiedzi.
8:45 - 09:00 | Logowanie | |
09:00 - 10:30 | Szkolenie | |
10:30 - 10:45 | Przerwa | |
10:45 - 12:30 | Szkolenie | |
12:30 - 13:00 | Lunch | |
13:00 - 15:00 | Szkolenie | |
15:00 | Zakończenie szkolenia |
Radca prawny, urzędnik służby cywilnej, trener-praktyk, specjalista z zakresu postępowania administracyjnego i języka urzędowego. Od kilkunastu lat stale współpracuje z urzędami terenowych organów administracji rządowej. Od 2009 roku przeszkolił kilka tysięcy urzędników. Prowadzi po kilkadziesiąt szkoleń rocznie dla przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej różnych szczebli z tematyki kodeksu postępowania administracyjnego, redagowania korespondencji urzędowej i języka urzędowego. Autor wielu wysoko ocenionych szkoleń zamkniętych, m.in. dla ministerstw, organów centralnych, urzędów wojewódzkich, urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych, urzędów miast i gmin, publicznych służb zatrudniania.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
650 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób
W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.