Administracja publiczna

Doręczenia elektroniczne i zmiany w KPA

5 kwietnia 2024 r.

ONLINE

Cena szkolenia:
690 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

1. Prowadzenie postępowania administracyjnego.

  • Znowelizowana zasada pisemności postępowania - co to oznacza dla organu administracji publicznej?
  • Jak dokumentować czynności w postępowaniu administracyjnym?
  • Wszczęcie postępowania z urzędu i na żądanie strony.
  • Zasady ustalania daty wszczęcia postępowania po nowelizacji.
  • Czynności związane z wszczęciem postępowania. Właściwość organu i braki formalne wniosku.

2. Terminy.

  • Terminy załatwiania spraw:
    • upływ terminu,
    • wyznaczanie nowego terminu i zawiadomienie o niezałatwieniu sprawy w terminie.
  • Ponaglenie i jego konsekwencje dla urzędu i urzędnika:
    • pozostawienie ponaglenia bez rozpoznania po nowelizacji,
    • skarga na bezczynność.

3. Doręczenia elektroniczne.

  • Nowe zasady i mechanizmy stosowane w doręczeniach w postępowaniu administracyjnym od daty wskazanej w komunikacie Ministra Cyfryzacji:
    • adres do doręczeń elektronicznych,
    • skrzynka doręczeń,
    • baza adresów elektronicznych,
    • publiczna usługa hybrydowa,
    • publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    • kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
  • Organ administracji publicznej jako podmiot publiczny i jego obowiązki na podstawie ustawy o doręczeniach elektronicznych. Administrator skrzynki doręczeń, uzyskanie adresu do doręczeń elektronicznych i uruchomienie skrzynki doręczeń.
  • Stosowanie dotychczasowych elektronicznych doręczeń na platformie ePUAP. Urzędowe poświadczenie odbioru a dowód otrzymania.
  • Odebranie i wpłynięcie korespondencji elektronicznej - dowód otrzymania i jego wpływ na bieg terminów postępowania.
  • Obowiązek stosowania nowych doręczeń elektronicznych. Uruchomienie PURDE i PUH na podstawie komunikatu Ministra Cyfryzacji i przepisów ustawy - aktualny stan prawny, projekty zmian i stanowisko Ministerstwa Cyfryzacji. Jakie to rodzi obowiązki dla organów i ile jest czasu na wdrożenie nowych rozwiązań, z jakich narzędzi można skorzystać, gdzie szukać informacji?
  • Czy można jeszcze korzystać z dotychczasowych tradycyjnych sposobów doręczania pism?

4. Panel dyskusyjny, pytania i odpowiedzi.

8:45 - 09:00 Logowanie
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Lunch
13:00 - 15:00 Szkolenie
15:00 Zakończenie szkolenia

Radca prawny, urzędnik służby cywilnej, trener-praktyk, specjalista z zakresu postępowania administracyjnego i języka urzędowego. Od kilkunastu lat stale współpracuje z urzędami terenowych organów administracji rządowej. Od 2009 roku przeszkolił kilka tysięcy urzędników. Prowadzi po kilkadziesiąt szkoleń rocznie dla przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej różnych szczebli z tematyki kodeksu postępowania administracyjnego, redagowania korespondencji urzędowej i języka urzędowego. Autor wielu wysoko ocenionych szkoleń zamkniętych, m.in. dla ministerstw, organów centralnych, urzędów wojewódzkich, urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych, urzędów miast i gmin, publicznych służb zatrudniania.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

650 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób

W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.

Administracja publiczna

Doręczenia elektroniczne i zmiany w KPA

5 kwietnia 2024 r.

ONLINE

CEL SZKOLENIA


PROGRAM

1. Prowadzenie postępowania administracyjnego.

  • Znowelizowana zasada pisemności postępowania - co to oznacza dla organu administracji publicznej?
  • Jak dokumentować czynności w postępowaniu administracyjnym?
  • Wszczęcie postępowania z urzędu i na żądanie strony.
  • Zasady ustalania daty wszczęcia postępowania po nowelizacji.
  • Czynności związane z wszczęciem postępowania. Właściwość organu i braki formalne wniosku.

2. Terminy.

  • Terminy załatwiania spraw:
    • upływ terminu,
    • wyznaczanie nowego terminu i zawiadomienie o niezałatwieniu sprawy w terminie.
  • Ponaglenie i jego konsekwencje dla urzędu i urzędnika:
    • pozostawienie ponaglenia bez rozpoznania po nowelizacji,
    • skarga na bezczynność.

3. Doręczenia elektroniczne.

  • Nowe zasady i mechanizmy stosowane w doręczeniach w postępowaniu administracyjnym od daty wskazanej w komunikacie Ministra Cyfryzacji:
    • adres do doręczeń elektronicznych,
    • skrzynka doręczeń,
    • baza adresów elektronicznych,
    • publiczna usługa hybrydowa,
    • publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego,
    • kwalifikowana usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego.
  • Organ administracji publicznej jako podmiot publiczny i jego obowiązki na podstawie ustawy o doręczeniach elektronicznych. Administrator skrzynki doręczeń, uzyskanie adresu do doręczeń elektronicznych i uruchomienie skrzynki doręczeń.
  • Stosowanie dotychczasowych elektronicznych doręczeń na platformie ePUAP. Urzędowe poświadczenie odbioru a dowód otrzymania.
  • Odebranie i wpłynięcie korespondencji elektronicznej - dowód otrzymania i jego wpływ na bieg terminów postępowania.
  • Obowiązek stosowania nowych doręczeń elektronicznych. Uruchomienie PURDE i PUH na podstawie komunikatu Ministra Cyfryzacji i przepisów ustawy - aktualny stan prawny, projekty zmian i stanowisko Ministerstwa Cyfryzacji. Jakie to rodzi obowiązki dla organów i ile jest czasu na wdrożenie nowych rozwiązań, z jakich narzędzi można skorzystać, gdzie szukać informacji?
  • Czy można jeszcze korzystać z dotychczasowych tradycyjnych sposobów doręczania pism?

4. Panel dyskusyjny, pytania i odpowiedzi.


HARMONOGRAM

8:45 - 09:00 Logowanie
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:00 Lunch
13:00 - 15:00 Szkolenie
15:00 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI

Radca prawny, urzędnik służby cywilnej, trener-praktyk, specjalista z zakresu postępowania administracyjnego i języka urzędowego. Od kilkunastu lat stale współpracuje z urzędami terenowych organów administracji rządowej. Od 2009 roku przeszkolił kilka tysięcy urzędników. Prowadzi po kilkadziesiąt szkoleń rocznie dla przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej różnych szczebli z tematyki kodeksu postępowania administracyjnego, redagowania korespondencji urzędowej i języka urzędowego. Autor wielu wysoko ocenionych szkoleń zamkniętych, m.in. dla ministerstw, organów centralnych, urzędów wojewódzkich, urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych, urzędów miast i gmin, publicznych służb zatrudniania.


CENA SZKOLENIA

690 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

650 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób

W przypadku gdy udział w szkoleniu jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych stosujemy stawkę zw VAT.


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: