Podatki

NALEŻYTA STARANNOŚĆ, CZYLI JAK ZABEZPIECZYĆ FIRMĘ PRZED OSZUSTWAMI PODATKOWYMI

15 marca 2018 r.

Millennium Plaza, Al. Jerozolimskie 123, 02-017 Warszawa

Cena szkolenia:
425 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

CEL SZKOLENIA

UWAGA: Szkolenie jest adresowane nie tylko do księgowych, ale również do innych osób, które w firmach ponoszą lub powinny ponosić odpowiedzialność za weryfikację kontrahentów, prawidłowe dokumentowanie transakcji, płatność faktur, a także za zarządzanie biznesem. Z tego względu na szkolenie szczególnie zapraszamy (oprócz księgowych): osoby odpowiedzialne za zarządzanie firmą, dyrektorów oraz menedżerów zarządzających procesami zakupów i sprzedaży, jak również pracowników działów zakupu, zamówień, inwestycji, sprzedaży, eksportu, płatności. W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak wyglądają typowe modele oszustw w podatku VAT, jak z oszustami walczy administracja skarbowa oraz w jaki sposób walka ta może przełożyć się na ryzyko zakwestionowania rozliczeń podatkowych uczciwego podatnika. Przede wszystkim jednak uczestnicy dowiedzą się jak zabezpieczyć firmę przed handlem z oszustami - zarówno od strony sprzedaży, jak i zakupu. Posługując się praktycznymi przykładami, prowadzący wyjaśnia, jakie ryzyko ponoszą firmy oraz ich pracownicy, w jaki sposób powinny być zorganizowane procesy weryfikacji kontrahentów i dokumentowania transakcji, aby się zabezpieczyć przed ryzykiem podatkowym. Szkolenie pomaga zrozumieć dlaczego działy księgowe mają coraz większe wymagania wobec innych działów w firmach.

Podstawowe pojęcia w podatku VAT i podatku dochodowym

  • podatek należny oraz podatek naliczony - jak ustala się kwotę VAT podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego?
  • warunki skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie
  • sprzedaż towaru do innego kraju - możliwość stosowania stawki VAT 0% (warunki, dokumentacja)
  • przychód oraz koszt podatkowy - jak ustala się kwotę podatku dochodowego podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego?
  • faktura VAT
  • dokumentowanie transakcji a prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz rozpoznania kosztu uzyskania przychodu (weryfikacja merytoryczna dokumentów, kompletność dokumentacji, opisywanie faktur)

Rola poszczególnych działów przedsiębiorstwa w procesie prawidłowego rozliczenia transakcji zakupowych oraz sprzedażowych

  • za co dział finansowo-księgowy powinien odpowiadać, a za co nie?
  • odpowiedzialność pracowników działu finansowo-księgowego oraz innych działów za rozliczenia podatkowe
  • odpowiedzialność osób zarządzających przedsiębiorstwem

Modele oszustw podatkowych

  • karuzela podatkowa - pojęcie, praktyczne przykłady, ryzyko dla uczciwego podatnika
  • znikający podatnik
  • oszustwa w obrocie międzynarodowym i krajowym

Pojęcie należytej staranności

  • należyta staranność w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości UE, sądów administracyjnych oraz w praktyce kontrolnej organów skarbowych
  • należyta staranność w pismach i interpretacjach Ministerstwa Finansów
  • podzielona płatność (split payment) jako element należytej staranności
  • nowe zaświadczenia z urzędu skarbowego dotyczące rzetelności rozliczeń podatkowych kontrahentów jako element należytej staranności
  • weryfikacja numeru NIP oraz VAT UE, w tym tzw. czarna lista podatników oraz biała lista podatników
  • inne elementy należytej staranności (eliminacja płatności gotówkowych, weryfikacja KRS, CEIDG, REGON, dodatkowe wymagania dla nowych dostawców oraz klientów)

Zarządzanie ryzykiem podatkowym w przedsiębiorstwie

  • jak zbudować efektywną politykę zarządzania ryzykiem podatkowym w firmie - praktyczne porady oraz przykłady
  • wprowadzenie wewnętrznej polityki podatkowej oraz podział odpowiedzialności za weryfikację kontrahentów i transakcji
  • dostosowanie umów, regulaminów sprzedaży, zamówień do standardów pozwalających na zachowanie należytej staranności
  • dokumentowanie należytej staranności w sposób zmniejszający ryzyko kwestionowania rozliczeń podatkowych w trakcie kontroli
09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 Zakończenie szkolenia

Łukasz Chłond Doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego; specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów klientów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, a także w kreowaniu rozwiązań pozwalających na legalną optymalizację obciążeń podatkowych; doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych; autor licznych publikacji w prasie codziennej oraz branżowej.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

425 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (dla pierwszych 10 zgłoszeń)

550 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (dla pozostałych zgłoszeń)

Podatki

NALEŻYTA STARANNOŚĆ, CZYLI JAK ZABEZPIECZYĆ FIRMĘ PRZED OSZUSTWAMI PODATKOWYMI

15 marca 2018 r.

Millennium Plaza, Al. Jerozolimskie 123, 02-017 Warszawa

CEL SZKOLENIA

CEL SZKOLENIA

UWAGA: Szkolenie jest adresowane nie tylko do księgowych, ale również do innych osób, które w firmach ponoszą lub powinny ponosić odpowiedzialność za weryfikację kontrahentów, prawidłowe dokumentowanie transakcji, płatność faktur, a także za zarządzanie biznesem. Z tego względu na szkolenie szczególnie zapraszamy (oprócz księgowych): osoby odpowiedzialne za zarządzanie firmą, dyrektorów oraz menedżerów zarządzających procesami zakupów i sprzedaży, jak również pracowników działów zakupu, zamówień, inwestycji, sprzedaży, eksportu, płatności. W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się jak wyglądają typowe modele oszustw w podatku VAT, jak z oszustami walczy administracja skarbowa oraz w jaki sposób walka ta może przełożyć się na ryzyko zakwestionowania rozliczeń podatkowych uczciwego podatnika. Przede wszystkim jednak uczestnicy dowiedzą się jak zabezpieczyć firmę przed handlem z oszustami - zarówno od strony sprzedaży, jak i zakupu. Posługując się praktycznymi przykładami, prowadzący wyjaśnia, jakie ryzyko ponoszą firmy oraz ich pracownicy, w jaki sposób powinny być zorganizowane procesy weryfikacji kontrahentów i dokumentowania transakcji, aby się zabezpieczyć przed ryzykiem podatkowym. Szkolenie pomaga zrozumieć dlaczego działy księgowe mają coraz większe wymagania wobec innych działów w firmach.


PROGRAM

Podstawowe pojęcia w podatku VAT i podatku dochodowym

  • podatek należny oraz podatek naliczony - jak ustala się kwotę VAT podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego?
  • warunki skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie
  • sprzedaż towaru do innego kraju - możliwość stosowania stawki VAT 0% (warunki, dokumentacja)
  • przychód oraz koszt podatkowy - jak ustala się kwotę podatku dochodowego podlegającą wpłacie do urzędu skarbowego?
  • faktura VAT
  • dokumentowanie transakcji a prawo do odliczenia podatku naliczonego oraz rozpoznania kosztu uzyskania przychodu (weryfikacja merytoryczna dokumentów, kompletność dokumentacji, opisywanie faktur)

Rola poszczególnych działów przedsiębiorstwa w procesie prawidłowego rozliczenia transakcji zakupowych oraz sprzedażowych

  • za co dział finansowo-księgowy powinien odpowiadać, a za co nie?
  • odpowiedzialność pracowników działu finansowo-księgowego oraz innych działów za rozliczenia podatkowe
  • odpowiedzialność osób zarządzających przedsiębiorstwem

Modele oszustw podatkowych

  • karuzela podatkowa - pojęcie, praktyczne przykłady, ryzyko dla uczciwego podatnika
  • znikający podatnik
  • oszustwa w obrocie międzynarodowym i krajowym

Pojęcie należytej staranności

  • należyta staranność w orzecznictwie Trybunału Sprawiedliwości UE, sądów administracyjnych oraz w praktyce kontrolnej organów skarbowych
  • należyta staranność w pismach i interpretacjach Ministerstwa Finansów
  • podzielona płatność (split payment) jako element należytej staranności
  • nowe zaświadczenia z urzędu skarbowego dotyczące rzetelności rozliczeń podatkowych kontrahentów jako element należytej staranności
  • weryfikacja numeru NIP oraz VAT UE, w tym tzw. czarna lista podatników oraz biała lista podatników
  • inne elementy należytej staranności (eliminacja płatności gotówkowych, weryfikacja KRS, CEIDG, REGON, dodatkowe wymagania dla nowych dostawców oraz klientów)

Zarządzanie ryzykiem podatkowym w przedsiębiorstwie

  • jak zbudować efektywną politykę zarządzania ryzykiem podatkowym w firmie - praktyczne porady oraz przykłady
  • wprowadzenie wewnętrznej polityki podatkowej oraz podział odpowiedzialności za weryfikację kontrahentów i transakcji
  • dostosowanie umów, regulaminów sprzedaży, zamówień do standardów pozwalających na zachowanie należytej staranności
  • dokumentowanie należytej staranności w sposób zmniejszający ryzyko kwestionowania rozliczeń podatkowych w trakcie kontroli

HARMONOGRAM

09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI

Łukasz Chłond Doświadczenie zdobywał w czołowych spółkach świadczących usługi doradztwa podatkowego; specjalizuje się w rozwiązywaniu problemów klientów z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, a także w kreowaniu rozwiązań pozwalających na legalną optymalizację obciążeń podatkowych; doświadczony trener, współpracuje z liderami polskiego rynku szkoleń podatkowych; autor licznych publikacji w prasie codziennej oraz branżowej.


CENA SZKOLENIA

425 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (dla pierwszych 10 zgłoszeń)

550 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (dla pozostałych zgłoszeń)


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: