Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Projektowane zmiany w zakresie likwidacji odwrotnego obciążenia:
- zasada “odwrotne obciążenie” - dla kogo obecnie?
- Nowy załącznik nr 14 do Ustawy o VAT - jakie usługi podlegają nowej zasadzie? - problemy interpretacyjne
- PKWiU a podleganie podatkowi VAT
- Założenia odwrotnego obciążenia dla usług budowlanych i remontowych świadczonych dla Zamawiających, Wykonawców i odbiorców końcowych;
- Wygląd faktury po zmianach;
- Deklaracja VAT-27 do usług rozliczanych na zasadzie odwrotnego obciążenia;
- Odwrotne obciążenie w przypadku innych transakcji, np. sprzedaż złomu, blach, itp.;
- Problemy praktyczne związane ze zmianami zasady: obowiązek podatkowy, usługa według PKWiU a usługa wykonana, zapisy w umowach;
- Propozycja likwidacji odwrotnego obciążenia i wprowadzenia zasady ogólnej wraz z obowiązkowym split paymentem - założenia projektu
Funkcjonowanie rachunków bankowych - zmiana od września 2019:
- Podmioty wyrejestrowane, wykreślone, przywrócone wykazywane przez MF;
- Pełne dane kontrahenta: nazwa, adres, rachunek bankowy;
- Zapłata na rachunek bankowy inny niż podany przez MF - wyłączenie z KUP;
- Odpowiedzialność płacącego za zobowiązania sprzedającego;
- Funkcjonowanie rachunków bankowych i nowe obowiązki zgłoszeniowe
Split payment jako obowiązek po likwidacji odwrotnego obciążenia:
- Wpłaty na rachunek VAT sprzedającego przy dedykowanym przelewie kupującego;
- Dysponowanie rachunkiem VAT przez podatnika czy jednak przez urząd skarbowy? - praktyka
- Projektowana możliwość zapłaty z rachunku VAT innych podatków i ZUS - czy na pewno?;
- Wniosek o zwrot z rachunku VAT tylko do urzędu skarbowego;
- Zapłaty z rachunku VAT faktur zakupowych - skutki praktyczne.
- Przelew zwykły - brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?;
- Dedykowany przelew bankowy;
- Zapłata za kilka faktur - czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
- Płatność gotówką;
- Zapłata za pomocą karty płatniczej oraz inne formy płatności a split payment;
- Pomyłkowa wpłata kwoty netto na Rachunek VAT a podatku VAT na konto bieżące - co dalej?
- Funkcjonowanie księgowań automatycznych wpłat na rachunek bankowy a split payment;
- Rozliczanie rozrachunków po wprowadzeniu podzielonej płatności.
E-paragon i nowa kasa fiskalna - uchwalone zmiany obowiązujące od maja 2019 r.:
- Zwolnienie z posiadania kasy fiskalnej do końca 2019 r. - co uległo zmianie?;
- Przepisy przejściowe dotyczące wdrażania kas fiskalnych - kiedy dla usług budowlanych, najmu i innych usług;
- Kasa fiskalna - kiedy zwolnienie a kiedy wyłączenie ze zwolnienia?
- E-paragon - zasady wystawiania i wysyłania;
- Sposoby wysyłki e-paragonu;
- Zmiany w zakresie obowiązków związanych z kasami fiskalnymi: zgłaszanie, serwisowanie, itp.
- Sankcje za brak e-paragonów.
Faktura elektroniczna przy zamówieniach publicznych - zmiana od 18 kwietnia 2019 r. a praktyczne stosowanie nowych zasad:
- Pojęcie e-faktury wynikające z nowej ustawy;
- Obowiązki dla zamawiających;
- Uprawnienia dla wykonawców;
- Struktura efaktury podana przez Ministra cyfryzacji;
- Zasady funkcjonowania nowej platformy związanej z efakturami;
- Problemy techniczne efaktur;
- Inne sposoby wysyłania faktur - czy znikają?
Nowa matryca stawek podatku VAT od 2020 r.:
- Stawka podstawowa 23% jako zasada;
- Zmiany w zakresie katalogu usług i towarów funkcjonujących z obniżonymi stawkami VAT;
- Poszczególne rodzaje transakcji a stawka podatku VAT;
- Co zostaje podniesione do stawki podstawowej;
- Co zostaje obniżone?
- Przepisy przejściowe obowiązujące przy wdrażaniu matrycy.
Zmiany w zakresie rozliczania deklaracji i JPK:
- Likwidacja niektórych deklaracji VAT;
- Jakie deklaracje zostają?
- Nowy JPK_VDEK - zasady wypełniania;
- Przepisy przejściowe - równoległa możliwość stosowania nowych i starych zasad.
Pytania i odpowiedzi - dyskusja uczestników.
09:45 - 10:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Lunch |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |
16:00 | Zakończenie szkolenia |
Joanna Patyk Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
349 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
299 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób
399 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby po 28 06