Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
- Celem szkolenia jest poznanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej funkcjonowania problemu podmiotów powiązanych oraz obowiązków sprawozdawczych, w tym w zakresie przygotowania dokumentacji podatkowej.
- Na szkoleniu zostanie w szczególności zwrócona uwaga na uchwalone zmiany Rozporządzeń oraz zmiany ustaw o podatku dochodowym w odniesieniu do podmiotów powiązanych i obowiązków dokumentacyjnych.
- Na szkoleniu zostaną także przedstawione praktyczne aspekty sporządzania dokumentacji podatkowej w odniesieniu do różnych transakcji zawieranych przez podmioty powiązane.
- Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników nie tylko z projektowanymi zmianami Ustawy CIT oraz PIT ale także ze zmianami w aktach wykonawczych do tych ustaw.
- Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy związanej z rozpoznawaniem powiązań w podmiocie oraz ze sporządzaniem dokumentacji podatkowych.
- Uczestnicy szkolenia poznają projekty nowych regulacji podatkowych w zakresie podatku PIT i CIT.
- Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty funkcjonowania podmiotów powiązanych oraz sporządzania stosownych dokumentacji podatkowych w tym zakresie.
- Główni Księgowi i księgowi;
- pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
- pracownicy odpowiedzialni za sporządzanie dokumentacji podatkowych;
- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.
Dzień I
Zmiany w zakresie dokumentacji podatkowych od 01.01.2018 r.:
- Wyłączenie z kosztów podatkowych zapłat za usługi niematerialne - kogo dotyczy i w jakich przypadkach?
- Wzór na wyliczanie limitu zaliczania do kosztów podatkowych usług niematerialnych;
- Oświadczenie składane do zeznania o sporządzeniu dokumentacji podatkowych;
- Wyłączenie z obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowych spółek powiązanych poprzez Skarb Państwa i gminę.
Zmiany w zakresie dokumentacji podatkowych od 01.01.2017 r.:
- Ograniczenie obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowych
- Nowe progi istotności do sporządzania dokumentacji podatkowych: 2 mln eur, 20 mln eur, 100 mln eur;
- Obowiązek posiadania dokumentacji podatkowej do dnia 30 września 2018 r. a;
- Nowy termin na przygotowanie dokumentacji podatkowej w przypadku braku przekroczenia progów istotności
- Opis umów zarządzania płynnością, umów o podziale kosztów;
- Dodatkowe obowiązki sprawozdawcze w przypadku obrotów z podmiotami powiązanymi ponad progi istotności;
- Obowiązek posiadania dokumentacji podatkowych w przypadku braku przekroczenia limitów ustawowych co do transakcji o zaniżonych wartościach;
- Interpretacje MF dotyczące sporządzania dokumentacji podatkowych.
Najczęściej pojawiające się problemy praktyczne związane z cenami transferowymi:
- pojęcie ceny transferowej a cena rynkowa,
- identyfikacja kręgu podmiotów powiązanych,
- powiązania osobowe,
- Pojęcie transakcji:
- problemy interpretacyjne w związku z pojęciem transakcji - aktualne orzecznictwo i wyjaśnienia MF;
- przykłady transakcji ukierunkowanych na transfer dochodu.
Metody szacowania cen jako nowy obowiązek od 2017 r.:
- porównywalna cena niekontrolowana;
- rozsądnej marży - koszt plus;
- ceny odsprzedaży;
- zysku transakcyjnego
- problemy związane z ustalaniem metody.
Elementy dokumentacji podatkowej przed i po zmianach - różnice:
- analiza funkcjonalna: wykonywane funkcje, zaangażowane aktywa oraz podejmowane ryzyko,
- analiza kosztowa: określenie wszystkich przewidywanych kosztów związanych z transakcją oraz formy i terminy zapłaty,
- opis zastosowanej metody kalkulacji zysków oraz określenie ceny przedmiotu transakcji,
- określenie strategii gospodarczej,
- wskazanie innych czynników mających wpływ na wartość przedmiotu transakcji,
- określenie oczekiwanych korzyści związanych z uzyskaniem świadczeń niematerialnych.
Ryzyka podatkowe związane z brakiem dokumentacji podatkowej:
- stawka sankcyjna 50%,
- odpowiedzialność karna skarbowa,
- praktyka organów skarbowych - doświadczenia dotychczasowych kontroli,
- interpretacje i orzeczenia w zakresie cen transferowych - analiza.
Dzień II
Omówienie przykładowych dokumentacji podatkowych za 2017 r.:
- Sprzedaż / zakup towarów;
- Wykonanie usług;
- Udzielenie pożyczki.
Załącznik CIT-TP i PIT-TP:
- Nowy wzór informacji;
- Zasady jej składania - kto jest zobowiązany;
- Sposoby wypełniania;
- Najczęstsze wątpliwości, w tym jak obliczać limity transakcji, na czym polega sumowanie transakcji, istotne dane w informacji
Omówienie pozostałych obowiązkowych dokumentów i informacji obowiązujących od 2017r.:
- Polityka grupy dotycząca cen transferowych;
- Uzasadnienie ceny rynkowej - analiza porównawcza
- Informacja dołączana do sprawozdania finansowego związana z cenami transferowymi.
Podsumowanie i dyskusja
Dzień pierwszy | |
09:45 - 10:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 - 13:15 | Szkolenie |
13:15 - 14:00 | Lunch |
14:00 - 16:30 | Szkolenie |
16:30 | Zakończenie pierwszego dnia szkolenia |
Dzień drugi | |
08:45 - 09:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
09:00 - 10:30 | Szkolenie |
10:30 - 10:45 | Przerwa kawowa |
10:45 - 12:30 | Szkolenie |
12:30 - 13:15 | Lunch |
13:15 - 15:30 | Szkolenie |
15:00 | Zakończenie szkolenia |
Joanna Patyk Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
598 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby dla pierwszych 10 osób
698 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby dla pozostałych osób
349 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, w jednym, wybranym dniu szkolenia