Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
- Celem szkolenia jest poznanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej funkcjonowania problemu podmiotów powiązanych oraz obowiązków sprawozdawczych, w tym w zakresie przygotowania dokumentacji podatkowej.
- Na szkoleniu zostanie w szczególności zwrócona uwaga na uchwalone zmiany Rozporządzeń oraz zmiany ustaw o podatku dochodowym w odniesieniu do podmiotów powiązanych i obowiązków dokumentacyjnych.
- Na szkoleniu zostaną także przedstawione praktyczne aspekty sporządzania dokumentacji podatkowej w odniesieniu do różnych transakcji zawieranych przez podmioty powiązane.
- Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników nie tylko z projektowanymi zmianami Ustawy CIT oraz PIT ale także ze zmianami w aktach wykonawczych do tych ustaw.
- Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy związanej z rozpoznawaniem powiązań w podmiocie oraz ze sporządzaniem dokumentacji podatkowych.
- Uczestnicy szkolenia poznają projekty nowych regulacji podatkowych w zakresie podatku PIT i CIT.
- Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty funkcjonowania podmiotów powiązanych oraz sporządzania stosownych dokumentacji podatkowych w tym zakresie.
- Główni Księgowi i księgowi;
- pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
- pracownicy odpowiedzialni za sporządzanie dokumentacji podatkowych;
- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.
Dzień I
Zasady obliczania obowiązku sporządzenia DPCT za 2017 r. - podstawowy limit 2 mln EUR - zasady stosowania:
- Limit w EUR;
- Limit w PLN;
- Limit do obliczania obowiązku podatkowego za 2017 r. - który rok?
- Pozycje przychodów lub kosztów (w tym koszty podatkowe i niepodatkowe) - co brać pod uwagę do limitu?
- Przekroczenie limitu a obowiązek w roku następnym - przykłady;
- Korekta zeznania a wpływ na limity
- Limity dla spółek niemających osobowości prawnych - sposoby wyliczania
Zasady obliczania limitu szczegółowego:
- Obliczanie limitu szczegółowego - podstawowy 50 tys EUR w przykładach;
- Zasady podnoszenia progu 50 tys EUR;
- Limit do jednej transakcji czy wszystkich transakcji?
- Przykłady: przychód lub koszt a podnoszenie limitu;
- Kolejne progi limitów - przykładowe obliczanie dla różnych podmiotów powiązanych;
- Korekty faktur w latach następnych a limit transakcji?
- Brak przekroczenia limitu a skutki podatkowe.
Przykłady powiazań kapitałowych i osobowych - typowanie podmiotów powiązanych po zmianach:
- Powiązania kapitałowe - limity;
- Zmiana udziałów w trakcie roku a powiązania kapitałowe;
- Powiązania osobowe w przykładach.
Obowiązkowe elementy każdej dokumentacji podatkowej - omówienie :
- Dotyczące transakcji:
- opis transakcji lub innych zdarzeń;
- dane identyfikujące podmioty powiązane dokonujące tych transakcji lub ujmujące te zdarzenia;
- opis przebiegu tych transakcji lub innych zdarzeń,
- opis funkcji wykonywanych przez podatnika;
- aktywa bilansowe i pozabilansowe;
- ponoszone ryzyka
- wskazanie rodzaju i przedmiotu tych transakcji lub innych zdarzeń;
- informacje o podatniku, obejmujące opis:
- struktury organizacyjnej i struktury zarządczej,
- przedmiotu i zakresu prowadzonej działalności,
- realizowanej strategii gospodarczej, w tym przeprowadzonych w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym rok podatkowy przeniesień pomiędzy podmiotami powiązanymi istotnych ekonomicznie funkcji, aktywów lub ryzyk, mających wpływ na dochód (stratę) podatnika,
- otoczenia konkurencyjnego
- dotyczące danych finansowych:
- opis danych finansowych podatnika pozwalający na porównanie rozliczeń, z danymi wynikającymi z zatwierdzonego sprawozdania finansowego;
- przepływy pieniężne dotyczące tych transakcji lub innych zdarzeń,
- metoda kalkulacji dochodu (straty)
- sposób kalkulacji dochodu (straty) podatnika
- uzasadnienie ich wyboru,
- algorytm kalkulacji rozliczeń dotyczących tych transakcji lub innych zdarzeń
- sposób wyliczenia wartości rozliczeń wpływających na dochód (stratę) podatnika,
- dokumenty podłączane do dokumentacji podatkowej:
- umowy,
- porozumienia zawarte pomiędzy podmiotami powiązanymi lub inne dokumenty, dotyczące transakcji lub innych zdarzeń,
- umowę spółki niebędącej osobą prawną,
- umowę wspólnego przedsięwzięcia lub umowy o podobnym charakterze,
- dokumentujące zasady przyznawania praw wspólnikom (stronom umowy) do udziału w zysku oraz uczestnictwa w stratach,
- porozumienia w sprawach podatku dochodowego zawarte z administracjami podatkowymi państw innych niż Rzeczpospolita Polska, dotyczące transakcji lub innych zdarzeń, o których mowa w ust. 1, w szczególności uprzednie porozumienia cenowe.
II Dzień:
Metody kalkulacji cen w przykładach - szacowanie cen:
- Metoda porównywalnej ceny niekontrolowanej;
- Metoda ceny odsprzedaży;
- Metoda rozsądnej marży “koszt plus”
- Metoda podziału zysku
Analiza porównawcza wybranych metod kalkulacji ceny:
- Obowiązek stosowania analizy dla podmiotów, których przychody lub koszty przekroczyły 10 mln EUR;
- Analiza danych w pozostałych przypadkach
- Źródła pobierania danych;
- Dane porównywalne - co oznaczają w praktyce?
- Dokumenty świadczące o porównawczości ceny
- Obowiązkowa weryfikacja danych co 3 lata - czy zawsze i czy nie częściej?
Omówienie tworzenia dokumentacji podatkowych za 2017 r. w odniesieniu do nowych obowiązkowych elementów dokumentacji podatkowej:
- Sprzedaż/ zakup towarów;
- Wykonanie usług;
- Najem (dzierżawa)
- Udzielenie pożyczki.
Omówienie pozostałych obowiązkowych dokumentów i informacji obowiązujących od 2017 r.:
- Załącznik do CIT - 8 - nowy CIT - CT orz PIT-CT;
- Polityka grupy dotycząca cen transferowych;
- Opis grupy jako obowiązkowy dokument w przypadku podmiotów, których przychody lub koszty przekroczyły 20 mln EUR;
- Elementy opisu grupy;
- Opis grupy w przypadku podmiotów pozostałych
- Informacja dołączana do sprawozdania finansowego związana z cenami transferowymi.
Podsumowanie i dyskusja
Dzień pierwszy | |
09:45 - 10:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Lunch |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |
16:00 | Zakończenie pierwszego dnia szkolenia |
Dzień drugi | |
09:00 - 10:30 | Szkolenie |
10:30 - 10:45 | Przerwa kawowa |
10:45 - 13:00 | Szkolenie |
13:00 - 13:30 | Lunch |
13:30 - 15:30 | Szkolenie |
15:30 | Zakończenie szkolenia |
Joanna Patyk Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
850 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (dla pierwszych 10 zgłoszeń)
1100 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (dla pozostałych zgłoszeń)