Podatki

Dokumentacja pracownicza od 01.01.2019 r.

19 marca 2018 r.

Millennium Plaza, Al. Jerozolimskie 123, 02-017 Warszawa

Cena szkolenia:
390 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

CEL SZKOLENIA

Z dniem 01.01.2019 roku wchodzą zmiany w zasadach prowadzenia dokumentacji pracowniczej, na które pracodawcy zainteresowani obniżką kosztów pracowniczych powinni przygotować z koniecznym wyprzedzeniem. W roku 2017 weszły nowe przepisy dot. tworzenia aktów wewnętrznych oraz sporządzania i wydawania świadectwa pracy. Część z wprowadzanych zmian jest obligatoryjna, część fakultatywna. Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z obowiązującymi oraz nowymi regulacjami prawnymi, a także rozwianie wątpliwości dotyczących ich praktycznego stosowania:

  • zasady prowadzenia dokumentacji personalnej (w tym akt osobowych) oraz płacowej
  • skrócenie okresu przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika
  • zasady digitalizacji dokumentów pracowniczych
  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika w postaci elektronicznej
  • zmiany w wydawaniu świadectwa pracy oraz w treści i sposobie jego wypełniania
  • archiwizacja dokumentacji pracowniczej
  • zmiana w zasadach wypłaty wynagrodzenia do rąk własnych pracownika




Obowiązek prowadzenia dokumentacji pracowniczej

  • podstawy prawne dotyczące do prowadzenia dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy
  • sankcje karne za nieprowadzenie lub niezgodne z prawem prowadzenie dokumentacji

Dokumentacja osobowa

  • ogólne zasady prowadzenia akt osobowych (części A, B i C, sposób prowadzenia akt osobowych, rodzaje dokumentów, które powinny być przechowywane w aktach osobowych)
  • kwestionariusze składane przez kandydata do pracy oraz pracownika
  • skierowania na badania oraz orzeczenia o zdolności pracownika do pracy na danym stanowisku
  • oświadczenia składane przez pracownika w związku z uprawnieniami rodzicielskimi
  • oświadczenia składane przez pracownika w związku z nawiązaniem stosunku pracy (potwierdzenie zapoznania się z regulaminem pracy, z ryzkiem zawodowym występującym na stanowisku pracy, potwierdzenie odbycia szkolenia bhp, itd.)
  • umowa o pracę - elementy umowy o pracę
  • zgłoszenie do PIP zawarcia umowy na czas określony wyłączonej z limitów okresowego i ilościowego (określenie w umowie przyczyny zastosowania wyłączenia, sposób zgłoszenia oraz sankcje karne za niewywiązanie się z obowiązku dokonania zgłoszenia) - od 22.02.2016 r.
  • zasady sporządzania informacja o warunkach zatrudnienia
    • sposoby ujęcia zakresu informacji
    • zakres informacji w przypadku wprowadzenia w zakładzie regulaminu pracy lub jego braku - informacja podstawowa i rozszerzona
  • dokumentacja czasu pracy
    • potwierdzanie obecności w pracy
    • ewidencja czasu pracy
    • harmonogramy czasu pracy
    • zlecanie pracy w godzinach nadliczbowych
    • rejestracja wyjść prywatnych
    • wnioski pracownika o zastosowanie wobec niego innego systemu czasu pracy
  • nowe zasady wnioskowania o uprawnienia rodzicielskie wprowadzone od 02.01.2016 roku
  • dokumentacja wykorzystanych urlopów wypoczynkowych oraz innych nieobecności pracownika płatnych i niepłatnych
  • dokumentacja związana z powierzeniem pracownikowi mienia z obowiązkiem zwrotu lub do wyliczenia się
  • dokumenty dotyczące wykonywania telepracy
  • pozostała dokumentacja kadrowa

Dokumentacja płacowa

  • oświadczenia do celów podatkowych
  • imienna karta wypłaconego wynagrodzenia
  • zgoda pracownika na dokonywanie potrąceń dobrowolnych
  • zgoda pracownika na przekazywanie jego wynagrodzenia na rachunek bankowy / wypłaty wynagrodzenia do rąk własnych
  • informacje roczne o osiągniętych przychodach
  • informacja o wysokości wynagrodzenia osiągniętego przez emeryta i rencistę do celów emerytalno-rentowych

Dokumentacja prowadzona w związku z podpisaniem umów prawa cywilnego

Akta (przepisy) wewnątrzzakładowe

  • regulamin wynagrodzeń
  • regulamin pracy
  • układ zbiorowy pracy
  • obwieszczenia
  • zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

Skrócenie okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej i związanej z realizacją umów prawa cywilnego

  • zasady przekazania do zus wszystkich niezbędnych danych pracowników i zleceniobiorców do ustalenie prawa do świadczeń oraz ich wysokości (imienne raporty miesięczne)
  • okres przechowywania dokumentacji pracowniczej
  • szczególne przypadki wydłużenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej
  • nowy dokument - raport informacyjny i zasady jego stosowania od 01.01.2019 roku
  • dostosowanie definicji konta ubezpieczonego do rozszerzonego zakresu informacji
  • prawa ubezpieczonego do możliwości kontroli wysokości zebranych składek i innych informacji przechowywanych w zus

Zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej na nowych zasadach od 01.01.2019 r.

  • zasady digitalizacja dokumentacji pracowniczej
  • obowiązki pracodawcy związane z digitalizacją dokumentacji pracowniczej
  • sposób prowadzenia dokumentacji pracowniczej w przypadku zawarcia ponownego stosunku pracy pomiędzy byłym pracownikiem i pracodawcą
  • zasady niszczenia dokumentacji pracowniczej po wymaganym okresie przechowywania
  • zasady zmiany postaci prowadzenia i przechowania dokumentacji pracowniczej w trakcie trwania stosunku pracy, jak i po jego zakończeniu
  • przekazanie dokumentacji pracownikowi

Dokumentacja prowadzona przez agencję pracy tymczasowej i pracodawcę użytkownika

Pozostałe zmiany

  • Zmiana formularza wyrejestrowania ubezpieczonego
  • Przyjęcie bezgotówkowej formy wypłaty wynagrodzenia i obowiązki pracodawcy z tym związane

Świadectwo pracy po zmianach w 2017 roku

  • nowe zasady wydawania świadectwa pracy
  • nowa treść świadectwa pracy - szczegółowe omówienie wprowadzonych zmian
  • nowe zasady wypełniania świadectwa pracy - zawierania niektórych informacji tylko w uzasadnionych przypadkach
  • szczególne przypadki wypełniania świadectwa pracy
  • wydawanie świadectw pracy w okresie przejściowym
  • nowy projekt dotyczący świadectwa pracy

Zmiany w obowiązku tworzenia regulaminów obowiązujące od 01.01.2017 roku (zwiększenie progu ilości pracowników, od którego pracodawca jest zobowiązany do wprowadzania regulaminu pracy, wynagrodzeń oraz zfśs)

09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:30 Szkolenie
16:30 Zakończenie szkolenia

Małgorzata Grajewska  Praktyk. Przez wiele lat zdobywała doświadczenie w praktycznym stosowaniu prawa pracy oraz administracji kadr i płac, prowadząc działy personalne w firmach o różnym profilu. Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu, specjalizacja - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Ukończyła Szkołę Trenerów Metrum. Od ponad 7 lat funkcjonuje jako zewnętrzny trener tematyki prawa pracy oraz kadr i płac a od ponad pięciu lat prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie szkoleń, w tym e-learning oraz doradztwa. Od 2015 r. wykładowca na Studiach Podyplomowych Kadry i Płace w Praktyce. Współuczestniczyła w realizacji projektu "Profesjonalny pracownik działu kadr i płac" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej oraz w innych projektach unijnych z tematyki prawa pracy oraz kadr i płac.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

390 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (dla pierwszych 10 zgłoszeń)

590 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (dla pozostałych zgłoszeń)

Podatki

Dokumentacja pracownicza od 01.01.2019 r.

19 marca 2018 r.

Millennium Plaza, Al. Jerozolimskie 123, 02-017 Warszawa

CEL SZKOLENIA

CEL SZKOLENIA

Z dniem 01.01.2019 roku wchodzą zmiany w zasadach prowadzenia dokumentacji pracowniczej, na które pracodawcy zainteresowani obniżką kosztów pracowniczych powinni przygotować z koniecznym wyprzedzeniem. W roku 2017 weszły nowe przepisy dot. tworzenia aktów wewnętrznych oraz sporządzania i wydawania świadectwa pracy. Część z wprowadzanych zmian jest obligatoryjna, część fakultatywna. Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z obowiązującymi oraz nowymi regulacjami prawnymi, a także rozwianie wątpliwości dotyczących ich praktycznego stosowania:

  • zasady prowadzenia dokumentacji personalnej (w tym akt osobowych) oraz płacowej
  • skrócenie okresu przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika
  • zasady digitalizacji dokumentów pracowniczych
  • prowadzenie i przechowywanie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracownika w postaci elektronicznej
  • zmiany w wydawaniu świadectwa pracy oraz w treści i sposobie jego wypełniania
  • archiwizacja dokumentacji pracowniczej
  • zmiana w zasadach wypłaty wynagrodzenia do rąk własnych pracownika





PROGRAM

Obowiązek prowadzenia dokumentacji pracowniczej

  • podstawy prawne dotyczące do prowadzenia dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy
  • sankcje karne za nieprowadzenie lub niezgodne z prawem prowadzenie dokumentacji

Dokumentacja osobowa

  • ogólne zasady prowadzenia akt osobowych (części A, B i C, sposób prowadzenia akt osobowych, rodzaje dokumentów, które powinny być przechowywane w aktach osobowych)
  • kwestionariusze składane przez kandydata do pracy oraz pracownika
  • skierowania na badania oraz orzeczenia o zdolności pracownika do pracy na danym stanowisku
  • oświadczenia składane przez pracownika w związku z uprawnieniami rodzicielskimi
  • oświadczenia składane przez pracownika w związku z nawiązaniem stosunku pracy (potwierdzenie zapoznania się z regulaminem pracy, z ryzkiem zawodowym występującym na stanowisku pracy, potwierdzenie odbycia szkolenia bhp, itd.)
  • umowa o pracę - elementy umowy o pracę
  • zgłoszenie do PIP zawarcia umowy na czas określony wyłączonej z limitów okresowego i ilościowego (określenie w umowie przyczyny zastosowania wyłączenia, sposób zgłoszenia oraz sankcje karne za niewywiązanie się z obowiązku dokonania zgłoszenia) - od 22.02.2016 r.
  • zasady sporządzania informacja o warunkach zatrudnienia
    • sposoby ujęcia zakresu informacji
    • zakres informacji w przypadku wprowadzenia w zakładzie regulaminu pracy lub jego braku - informacja podstawowa i rozszerzona
  • dokumentacja czasu pracy
    • potwierdzanie obecności w pracy
    • ewidencja czasu pracy
    • harmonogramy czasu pracy
    • zlecanie pracy w godzinach nadliczbowych
    • rejestracja wyjść prywatnych
    • wnioski pracownika o zastosowanie wobec niego innego systemu czasu pracy
  • nowe zasady wnioskowania o uprawnienia rodzicielskie wprowadzone od 02.01.2016 roku
  • dokumentacja wykorzystanych urlopów wypoczynkowych oraz innych nieobecności pracownika płatnych i niepłatnych
  • dokumentacja związana z powierzeniem pracownikowi mienia z obowiązkiem zwrotu lub do wyliczenia się
  • dokumenty dotyczące wykonywania telepracy
  • pozostała dokumentacja kadrowa

Dokumentacja płacowa

  • oświadczenia do celów podatkowych
  • imienna karta wypłaconego wynagrodzenia
  • zgoda pracownika na dokonywanie potrąceń dobrowolnych
  • zgoda pracownika na przekazywanie jego wynagrodzenia na rachunek bankowy / wypłaty wynagrodzenia do rąk własnych
  • informacje roczne o osiągniętych przychodach
  • informacja o wysokości wynagrodzenia osiągniętego przez emeryta i rencistę do celów emerytalno-rentowych

Dokumentacja prowadzona w związku z podpisaniem umów prawa cywilnego

Akta (przepisy) wewnątrzzakładowe

  • regulamin wynagrodzeń
  • regulamin pracy
  • układ zbiorowy pracy
  • obwieszczenia
  • zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

Skrócenie okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej i związanej z realizacją umów prawa cywilnego

  • zasady przekazania do zus wszystkich niezbędnych danych pracowników i zleceniobiorców do ustalenie prawa do świadczeń oraz ich wysokości (imienne raporty miesięczne)
  • okres przechowywania dokumentacji pracowniczej
  • szczególne przypadki wydłużenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej
  • nowy dokument - raport informacyjny i zasady jego stosowania od 01.01.2019 roku
  • dostosowanie definicji konta ubezpieczonego do rozszerzonego zakresu informacji
  • prawa ubezpieczonego do możliwości kontroli wysokości zebranych składek i innych informacji przechowywanych w zus

Zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej na nowych zasadach od 01.01.2019 r.

  • zasady digitalizacja dokumentacji pracowniczej
  • obowiązki pracodawcy związane z digitalizacją dokumentacji pracowniczej
  • sposób prowadzenia dokumentacji pracowniczej w przypadku zawarcia ponownego stosunku pracy pomiędzy byłym pracownikiem i pracodawcą
  • zasady niszczenia dokumentacji pracowniczej po wymaganym okresie przechowywania
  • zasady zmiany postaci prowadzenia i przechowania dokumentacji pracowniczej w trakcie trwania stosunku pracy, jak i po jego zakończeniu
  • przekazanie dokumentacji pracownikowi

Dokumentacja prowadzona przez agencję pracy tymczasowej i pracodawcę użytkownika

Pozostałe zmiany

  • Zmiana formularza wyrejestrowania ubezpieczonego
  • Przyjęcie bezgotówkowej formy wypłaty wynagrodzenia i obowiązki pracodawcy z tym związane

Świadectwo pracy po zmianach w 2017 roku

  • nowe zasady wydawania świadectwa pracy
  • nowa treść świadectwa pracy - szczegółowe omówienie wprowadzonych zmian
  • nowe zasady wypełniania świadectwa pracy - zawierania niektórych informacji tylko w uzasadnionych przypadkach
  • szczególne przypadki wypełniania świadectwa pracy
  • wydawanie świadectw pracy w okresie przejściowym
  • nowy projekt dotyczący świadectwa pracy

Zmiany w obowiązku tworzenia regulaminów obowiązujące od 01.01.2017 roku (zwiększenie progu ilości pracowników, od którego pracodawca jest zobowiązany do wprowadzania regulaminu pracy, wynagrodzeń oraz zfśs)


HARMONOGRAM

09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:30 Szkolenie
16:30 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI

Małgorzata Grajewska  Praktyk. Przez wiele lat zdobywała doświadczenie w praktycznym stosowaniu prawa pracy oraz administracji kadr i płac, prowadząc działy personalne w firmach o różnym profilu. Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu, specjalizacja - Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Ukończyła Szkołę Trenerów Metrum. Od ponad 7 lat funkcjonuje jako zewnętrzny trener tematyki prawa pracy oraz kadr i płac a od ponad pięciu lat prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie szkoleń, w tym e-learning oraz doradztwa. Od 2015 r. wykładowca na Studiach Podyplomowych Kadry i Płace w Praktyce. Współuczestniczyła w realizacji projektu "Profesjonalny pracownik działu kadr i płac" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej oraz w innych projektach unijnych z tematyki prawa pracy oraz kadr i płac.


CENA SZKOLENIA

390 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (dla pierwszych 10 zgłoszeń)

590 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (dla pozostałych zgłoszeń)


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: