Podatki

Nowelizacja ustaw VAT i CIT 2018

21 - 22 lutego 2018 r.

hotel Park Plaza, ul. Drobnera 11/13, 50-257 Wrocław

Cena szkolenia:
800 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

CEL SZKOLENIA

  • Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze zmianami w zakresie ustaw podatkowych mającymi wpływ na rozliczenia podatkowe i funkcjonowanie podatków.
  • Na szkoleniu zostaną przedstawione praktyczne aspekty zmian i skutki zmian dla podatników, w tym w zakresie możliwej optymalizacji podatkowej w związku ze zmianami.
  • Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników nie tylko ze zmianami Ustaw podatkowych ale także ze zmianami w aktach wykonawczych do tych ustaw.


    • ADRESACI SZKOLENIA

      • Główni Księgowi i księgowi;
      • Pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
      • Pracownicy Działu Kadr odpowiedzialni za podatkowe rozliczenia pracowników ;
      • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.


    DZIEŃ I - PODATEK VAT I SPLIT PAYMENT 2017/2018

1. Zasada podzielonej płatności:

  • Cel wprowadzenia uregulowań;
  • Pojęcie split payment;
  • Pojęcie dedykowanego przelewu bankowego;
  • Wzór dedykowanego przelewu bankowego;
  • Nowe elementy dedykowanego przelewu bankowego, w tym NIP kontrahenta;
  • Dobrowolność czy jednak obowiązek?
  • Zasady zapłat VAT po wprowadzeniu split payment;
  • Funkcjonowanie split payment u kupującego i sprzedającego.

2. Uregulowania prawa bankowego a split payment:

  • Tworzenie nowego rachunku VAT bez konieczności zmian umowy;
  • Brak opłat czy jednak odpłatność?
  • Funkcjonowanie nowego rachunku;
  • Zakładanie nowych rachunków bieżących a rachunek VAT;
  • Wyciągi bankowe z rachunku VAT;
  • Wyłączenie z egzekucji rachunku VAT;
  • Likwidacja rachunku bieżącego a kwoty zgromadzone na Rachunku VAT.

3. Sposoby regulowania płatności a split payment:

  • Przelew zwykły - brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?;
  • Dedykowany przelew bankowy;
  • Zapłata za kilka faktur - czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
  • Płatność gotówką;
  • Zapłata za pomocą karty płatniczej;
  • Zapłata “za pobraniem”;
  • Kompensata i potrącenie;
  • Zapłata przez inny podmiot za fakturę kupującego - skutki podatkowe przy split payment.

4. Rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych obowiązujące od 2018 r.:

  • Nowe warunki techniczne, które musi spełniać kasa fiskalna;
  • Stare kasy fiskalne a nowe warunki techniczne;
  • Obowiązek zakupu nakładki na kasę fiskalną;
  • Zasady funkcjonowania e-paragonu;
  • Termin wysyłania e-paragonów do US.

5. Nowe rozporządzenie obowiązujące na 2018 r. w sprawie zwolnień z posiadania kas fiskalnych:

  • Znaczne ograniczenie podmiotów korzystających ze zwolnienia;
  • Nowe grupy podmiotów wyłączone ze zwolnienia;
  • Zasady stosowania zwolnień z posiadania kas fiskalnych według nowego rozporządzenia;
  • Przepisy przejściowe;
  • Okres obowiązywania nowego rozporządzenia.

6. Funkcjonowanie rachunku VAT - zmiany w Ustawie o VAT w związku ze split payment:

  • Wpłaty na rachunek VAT sprzedającego przy dedykowanym przelewie kupującego;
  • Dysponowanie rachunkiem VAT przez podatnika czy jednak przez urząd skarbowy?
  • Wypłaty z rachunku VAT na bieżące wydatki niemożliwe;
  • Wniosek o zwrot z rachunku VAT tylko do urzędu skarbowego;
  • Wypłaty z rachunku VAT po zgodzie urzędu skarbowego w ciągu 90 dni;
  • Zapłaty z rachunku VAT faktur zakupowych - skutki praktyczne.
  • Wzór związany z regulowaniem podatku VAT do urzędu skarbowego.

7. Jednolity Plik Kontrolny - problemy w funkcjonowaniu w 2017 i 2018 r.:

  • Wzór JPK w przypadku rejestrów podatku VAT - aktualny wariant;
  • Nieprawidłowy NIP - skutki podatkowe;
  • Konieczność korekty JPK bez korekty deklaracji VAT - problemy techniczne;
  • Sprzedaż na rzecz osób fizycznych a wykazywanie JPK;
  • Kontrole w zakresie JPK.

8. Inne zmiany w podatku VAT od 2018 r.:

  • Termin rozliczania podatku VAT w przypadku WNT, importu usług - projekt zmian;
  • Zmiana terminu zwrotu podatku VAT;
  • Inne projektowane zmiany.

9. Dyskusja z uczestnikami.

    DZIEŃ II - PODATEK CIT 2017/2018

1. Zmiany w 2017 r. dotyczące KŚT:

  • Zmiany w grupie gruntów - nowe rodzaje, w tym dotyczące dróg, gruntów pod stawami;
  • Zmiany w zakresie urządzeń i maszyn - połączenie rodzajów;
  • Nowy rodzaj KŚT dla zespołów komputerowych;
  • Skutki praktyczne zmian;
  • Przepisy przejściowe.

2. Zmiany w lipcu 2017 r. dotyczące szybszej amortyzacji i zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych oraz projekt zmian od 2018 r.:

  • Jednorazowa amortyzacja fabrycznie nowych środków trwałych o wartości ponad 10.000,00 zł. należących do grup 3-6 i 8;
  • Zasady stosowania preferencyjnego odpisu, w tym konieczność zapłaty za faktury;
  • Kilka środków trwałych o wartości ponad 3.500,00 zł. a szybsza amortyzacja;
  • Limit wydatków rozliczonych w ramach jednorazowej amortyzacji;
  • Moment, w którym następuje jednorazowy odpis amortyzacyjny;
  • Przepisy przejściowe - obowiązujące wstecz od 1 stycznia 2017 r.
  • Podwyższenie limitu pojęcia środków trwałych z 3.500,00 zł. do 5.000,00 zł. - projekt zmian

3. Zmiany w lipcu 2017 r. w zakresie podatku u źródła:

  • Wyłączenie z obowiązku w ramach podatku u źródła biletów lotniczych;
  • Odsetki za zwłokę a podatek u źródła - najnowsze wyjaśnienia;
  • Należności licencyjne a programy komputerowe;
  • Skutki praktyczne rozszerzenia od 1 stycznia 2017 zakresu obowiązywania zapłat;
  • Niejasne przepisy przejściowe w zakresie rozliczania biletów lotniczych.

4. Rozliczanie wydatków marketingowych, doradczych i niematerialnych w kosztach podatkowych w 2017 r. i w projekcie zmian od 2018 r.:

  • Pojęcie wydatków marketingowych;
  • Marketing, reklama a reprezentacja;
  • Pojęcie i przykłady usług niematerialnych;
  • Pojęcie kosztów uzyskania przychodów (KUP) bezpośrednio związanych z przychodami oraz kosztów pośrednich w 2017 r. i po zmianach od 2018 r.
  • Limit możliwego zaliczenia do KUP wydatków marketingowych, doradczych i niematerialnych od 2018 r.;
  • Wzór na wyliczanie KUP w odniesieniu do przychodów podatkowych projektowany od 2018 r.

5. Wyodrębnienie przychodów z zysków kapitałowych:

  • Odrębne wyliczanie przychodów podatkowych z działalności gospodarczej i przychodów z zysków kapitałowych;
  • Pojęcie przychodów z zysków kapitałowych: przychody z pożyczek, kredytów, gwarancji, poręczeń itp.;
  • Limit w możliwym rozliczaniu kosztów uzyskania przychodów w przypadku zysków kapitałowych;
  • Strata z działalności gospodarczej a zysk z przychodów kapitałowych - zakaz łączenia;
  • Zmiany przepisów podatkowych a wpływ na zasady księgowania - odrębne konta na poszczególnych źródeł przychodów.

6. Podatek dla sklepów wielkopowierzchniowych:

  • Pojęcie sklepów wielkopowierzchniowych;
  • Podatek dla nieruchomości komercyjnych;
  • Wysokość podatku;
  • Zasady wyliczania i wpłaty podatku do US;
  • Wyłączenia z opodatkowania podatkiem podmiotów.

7. Dyskusja z uczestnikami.

Dzień pierwszy
09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:15 Szkolenie
13:15 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:30 Szkolenie
16:30 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia
Dzień drugi
08:45 - 09:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa kawowa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:15 Lunch
13:15 - 15:30 Szkolenie
15:00 Zakończenie szkolenia

Joanna Patyk  Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

800 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, zgłoszenia przesłane do 9 lutego

1200 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, zgłoszenia przesłane po 9 lutego

Podatki

Nowelizacja ustaw VAT i CIT 2018

21 - 22 lutego 2018 r.

hotel Park Plaza, ul. Drobnera 11/13, 50-257 Wrocław

CEL SZKOLENIA

CEL SZKOLENIA

  • Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze zmianami w zakresie ustaw podatkowych mającymi wpływ na rozliczenia podatkowe i funkcjonowanie podatków.
  • Na szkoleniu zostaną przedstawione praktyczne aspekty zmian i skutki zmian dla podatników, w tym w zakresie możliwej optymalizacji podatkowej w związku ze zmianami.
  • Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników nie tylko ze zmianami Ustaw podatkowych ale także ze zmianami w aktach wykonawczych do tych ustaw.


    • ADRESACI SZKOLENIA

      • Główni Księgowi i księgowi;
      • Pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
      • Pracownicy Działu Kadr odpowiedzialni za podatkowe rozliczenia pracowników ;
      • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.



PROGRAM

    DZIEŃ I - PODATEK VAT I SPLIT PAYMENT 2017/2018

1. Zasada podzielonej płatności:

  • Cel wprowadzenia uregulowań;
  • Pojęcie split payment;
  • Pojęcie dedykowanego przelewu bankowego;
  • Wzór dedykowanego przelewu bankowego;
  • Nowe elementy dedykowanego przelewu bankowego, w tym NIP kontrahenta;
  • Dobrowolność czy jednak obowiązek?
  • Zasady zapłat VAT po wprowadzeniu split payment;
  • Funkcjonowanie split payment u kupującego i sprzedającego.

2. Uregulowania prawa bankowego a split payment:

  • Tworzenie nowego rachunku VAT bez konieczności zmian umowy;
  • Brak opłat czy jednak odpłatność?
  • Funkcjonowanie nowego rachunku;
  • Zakładanie nowych rachunków bieżących a rachunek VAT;
  • Wyciągi bankowe z rachunku VAT;
  • Wyłączenie z egzekucji rachunku VAT;
  • Likwidacja rachunku bieżącego a kwoty zgromadzone na Rachunku VAT.

3. Sposoby regulowania płatności a split payment:

  • Przelew zwykły - brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?;
  • Dedykowany przelew bankowy;
  • Zapłata za kilka faktur - czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
  • Płatność gotówką;
  • Zapłata za pomocą karty płatniczej;
  • Zapłata “za pobraniem”;
  • Kompensata i potrącenie;
  • Zapłata przez inny podmiot za fakturę kupującego - skutki podatkowe przy split payment.

4. Rozporządzenie w sprawie kas fiskalnych obowiązujące od 2018 r.:

  • Nowe warunki techniczne, które musi spełniać kasa fiskalna;
  • Stare kasy fiskalne a nowe warunki techniczne;
  • Obowiązek zakupu nakładki na kasę fiskalną;
  • Zasady funkcjonowania e-paragonu;
  • Termin wysyłania e-paragonów do US.

5. Nowe rozporządzenie obowiązujące na 2018 r. w sprawie zwolnień z posiadania kas fiskalnych:

  • Znaczne ograniczenie podmiotów korzystających ze zwolnienia;
  • Nowe grupy podmiotów wyłączone ze zwolnienia;
  • Zasady stosowania zwolnień z posiadania kas fiskalnych według nowego rozporządzenia;
  • Przepisy przejściowe;
  • Okres obowiązywania nowego rozporządzenia.

6. Funkcjonowanie rachunku VAT - zmiany w Ustawie o VAT w związku ze split payment:

  • Wpłaty na rachunek VAT sprzedającego przy dedykowanym przelewie kupującego;
  • Dysponowanie rachunkiem VAT przez podatnika czy jednak przez urząd skarbowy?
  • Wypłaty z rachunku VAT na bieżące wydatki niemożliwe;
  • Wniosek o zwrot z rachunku VAT tylko do urzędu skarbowego;
  • Wypłaty z rachunku VAT po zgodzie urzędu skarbowego w ciągu 90 dni;
  • Zapłaty z rachunku VAT faktur zakupowych - skutki praktyczne.
  • Wzór związany z regulowaniem podatku VAT do urzędu skarbowego.

7. Jednolity Plik Kontrolny - problemy w funkcjonowaniu w 2017 i 2018 r.:

  • Wzór JPK w przypadku rejestrów podatku VAT - aktualny wariant;
  • Nieprawidłowy NIP - skutki podatkowe;
  • Konieczność korekty JPK bez korekty deklaracji VAT - problemy techniczne;
  • Sprzedaż na rzecz osób fizycznych a wykazywanie JPK;
  • Kontrole w zakresie JPK.

8. Inne zmiany w podatku VAT od 2018 r.:

  • Termin rozliczania podatku VAT w przypadku WNT, importu usług - projekt zmian;
  • Zmiana terminu zwrotu podatku VAT;
  • Inne projektowane zmiany.

9. Dyskusja z uczestnikami.

    DZIEŃ II - PODATEK CIT 2017/2018

1. Zmiany w 2017 r. dotyczące KŚT:

  • Zmiany w grupie gruntów - nowe rodzaje, w tym dotyczące dróg, gruntów pod stawami;
  • Zmiany w zakresie urządzeń i maszyn - połączenie rodzajów;
  • Nowy rodzaj KŚT dla zespołów komputerowych;
  • Skutki praktyczne zmian;
  • Przepisy przejściowe.

2. Zmiany w lipcu 2017 r. dotyczące szybszej amortyzacji i zasady dokonywania odpisów amortyzacyjnych oraz projekt zmian od 2018 r.:

  • Jednorazowa amortyzacja fabrycznie nowych środków trwałych o wartości ponad 10.000,00 zł. należących do grup 3-6 i 8;
  • Zasady stosowania preferencyjnego odpisu, w tym konieczność zapłaty za faktury;
  • Kilka środków trwałych o wartości ponad 3.500,00 zł. a szybsza amortyzacja;
  • Limit wydatków rozliczonych w ramach jednorazowej amortyzacji;
  • Moment, w którym następuje jednorazowy odpis amortyzacyjny;
  • Przepisy przejściowe - obowiązujące wstecz od 1 stycznia 2017 r.
  • Podwyższenie limitu pojęcia środków trwałych z 3.500,00 zł. do 5.000,00 zł. - projekt zmian

3. Zmiany w lipcu 2017 r. w zakresie podatku u źródła:

  • Wyłączenie z obowiązku w ramach podatku u źródła biletów lotniczych;
  • Odsetki za zwłokę a podatek u źródła - najnowsze wyjaśnienia;
  • Należności licencyjne a programy komputerowe;
  • Skutki praktyczne rozszerzenia od 1 stycznia 2017 zakresu obowiązywania zapłat;
  • Niejasne przepisy przejściowe w zakresie rozliczania biletów lotniczych.

4. Rozliczanie wydatków marketingowych, doradczych i niematerialnych w kosztach podatkowych w 2017 r. i w projekcie zmian od 2018 r.:

  • Pojęcie wydatków marketingowych;
  • Marketing, reklama a reprezentacja;
  • Pojęcie i przykłady usług niematerialnych;
  • Pojęcie kosztów uzyskania przychodów (KUP) bezpośrednio związanych z przychodami oraz kosztów pośrednich w 2017 r. i po zmianach od 2018 r.
  • Limit możliwego zaliczenia do KUP wydatków marketingowych, doradczych i niematerialnych od 2018 r.;
  • Wzór na wyliczanie KUP w odniesieniu do przychodów podatkowych projektowany od 2018 r.

5. Wyodrębnienie przychodów z zysków kapitałowych:

  • Odrębne wyliczanie przychodów podatkowych z działalności gospodarczej i przychodów z zysków kapitałowych;
  • Pojęcie przychodów z zysków kapitałowych: przychody z pożyczek, kredytów, gwarancji, poręczeń itp.;
  • Limit w możliwym rozliczaniu kosztów uzyskania przychodów w przypadku zysków kapitałowych;
  • Strata z działalności gospodarczej a zysk z przychodów kapitałowych - zakaz łączenia;
  • Zmiany przepisów podatkowych a wpływ na zasady księgowania - odrębne konta na poszczególnych źródeł przychodów.

6. Podatek dla sklepów wielkopowierzchniowych:

  • Pojęcie sklepów wielkopowierzchniowych;
  • Podatek dla nieruchomości komercyjnych;
  • Wysokość podatku;
  • Zasady wyliczania i wpłaty podatku do US;
  • Wyłączenia z opodatkowania podatkiem podmiotów.

7. Dyskusja z uczestnikami.


HARMONOGRAM

Dzień pierwszy
09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:15 Szkolenie
13:15 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:30 Szkolenie
16:30 Zakończenie pierwszego dnia szkolenia
Dzień drugi
08:45 - 09:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
09:00 - 10:30 Szkolenie
10:30 - 10:45 Przerwa kawowa
10:45 - 12:30 Szkolenie
12:30 - 13:15 Lunch
13:15 - 15:30 Szkolenie
15:00 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI

Joanna Patyk  Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.


CENA SZKOLENIA

800 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, zgłoszenia przesłane do 9 lutego

1200 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, zgłoszenia przesłane po 9 lutego


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: