Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
- zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami prowadzenia współpracy z firmami mającymi trudności finansowe z uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z takiej współpracy
- przedstawienie roli weksla jaką pełni on obecnie w zakresie zabezpieczenia należności i wskazanie praktycznych rozwiązań w zakresie posługiwania się wekslem
- zapoznanie uczestników z niebezpieczeństwami wynikającymi z rolowania długów
- przedstawienie zagrożeń występujących przy wspólnym świadczeniu usług
- znał zasady prowadzenia współpracy z trudnymi klientami
- radzić sobie z problemami związanymi z praktycznym wykorzystaniem weksla
- rozwiązywać problemy związane z rolowaniem długów
- zabezpieczyć transakcję na wypadek zetknięcia się z działaniem oszustów (fraudów) w celu minimalizacji ewentualnych strat
- dyrektorzy finansowi, kierownicy działów finansowych, kontrolerzy finansowi, pracownicy działów finansowych
- członkowie zarządu odpowiedzialni za sprawy finansowe
- dyrektorzy zarządzający
- dyrektorzy, kierownicy, pracownicy działów windykacji
- pracownicy firm windykacyjnych
- osoby prowadzące działalność gospodarczą
Współpraca z trudnym klientem mającym notoryczne kłopoty finansowe
- Motywy powodujące nawiązywanie współpracy pomiędzy przedsiębiorstwem będącym w dobrej kondycji finansowej z firmą mającą kłopoty z regulowaniem swoich zobowiązań
- Lokowanie nadwyżek finansowych w należnościach
- Pozbycie się zapasów produktów zalegających w magazynach
- Redukcja kosztów stałych przypadających na jednostkę produkcji
- Eliminacja konkurencji z rynku
- Sprzedaż towaru za wszelką cenę, nie bacząc na ryzyka z tym związane
- Korzyści płynące ze współpracy ze słabo wypłacalnymi przedsiębiorstwami
- Uzyskanie lepszego oprocentowania kapitału w porównaniu z lokatami bankowymi i inwestycjami giełdowymi
- Redukcja kosztów magazynowania wyrobów gotowych
- Utrzymanie na dotychczasowym poziomie lub redukcja kosztów stałych przypadających na jednostkę produkcji
- Uzyskanie większego zysku z jednostki produkcji przy zachowaniu obecnego poziomu cen
- Zmniejszenie cen wytwarzanych produktów i zwiększenie ich konkurencyjności na rynku a w efekcie zwiększenie sprzedaży i zwiększenie poziomu produkcji
- Możliwość ekspansji na mniej bogate rynki (np. eksport) lub utrzymanie się na tych rynkach
- Brak konieczności redukcji personelu
- Spowodowanie, że zamówienia nie otrzyma konkurencja
- Konieczność podniesienia cen przez konkurencję
- Ryzyka związane ze współpracą ze słabo wypłacalnymi przedsiębiorstwami
- Pogorszenie lub utrata kondycji finansowej firmy
- Wydłużenie cyklu konwersji pieniądza w przedsiębiorstwie
- Konieczność zarządzania należnościami
- Utrata możliwości skutecznej egzekucji należności
- Współpraca z trudniejszą częścią rynku: niepotrzebne ryzyko czy działania rozwojowe
- Problem wynagradzania handlowców: za towar dostarczony czy za towar zapłacony przez klienta
- Wstrzymanie dostaw: problem tylko dla dłużnika czy również dla dostawcy
- Weksel jako zabezpieczenie należności
- Jak można wykorzystać weksel w sytuacji, kiedy wiadomo, że na koncie dłużnika nie będzie środków do jego wykupu
- Problemy związane z wypełnieniem weksla in blanco
- Błędy powodujące nieważność weksla
- Wyznaczenie w firmie będącej wierzycielem odpowiedniej osoby do wypełnienia weksla in blanco
- Techniki związane z prawidłowym wypełnieniem weksla in blanco
- Prawidłowo złożony przez dłużnika podpis na wekslu
- Tendencja występująca w gospodarce do stosowania weksla jako zabezpieczenie płatności w sytuacjach nieadekwatnych do rzeczywistych możliwości wynikających z wykorzystania weksla
- Problemy związane z transportem weksla i posiadaniem pewności, że na wekslu znajduje się podpis jego wystawcy a nie inny podpis
- Czynniki decydujące o kontynuowaniu lub przerwaniu współpracy z trudnym kontrahentem
- Współpraca z firmą, wobec której ogłoszone zostało postępowanie restrukturyzacyjne
- Propozycje układowe (art.156 pr)
- Które faktury są objęte postępowaniem restrukturyzacyjnym, a które powinny być regulowane przez dłużnika na bieżąco
Współpraca z klientem, z którym mamy nieuregulowaną starą trudną sprawę
- Wykorzystywanie zawezwania do próby ugodowej do skutecznego przerwania biegu przedawnienia roszczeń
- Rolowanie długu jako możliwość kontynuowania współpracy z kontrahentem znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej
- Postępowanie z limitami kredytowymi we współpracy z trudnymi kontrahentami
Defraudacja na przykładzie hurtowni ze sprzętem elektrycznym
- Otwarcie nowej firmy i wabienie dostawców
- Dokonywanie zakupów w kilku partiach aby ukryć przed kontrahentem rzeczywisty zamiar zakupu towaru w możliwie największym rozmiarze
- Wyrafinowane sposoby na zatarcie śladów oszukańczej działalności
- Sposoby zabezpieczenia się przed działaniem fraudów w celu minimalizacji strat w przypadku ujawnienia oszustwa
- Stosowanie prewindykacji w celu uniknięcia prostych wpadek w kontaktach z nieuczciwymi klientami oraz w celu gromadzenia informacji o kontrahencie na wypadek konieczności prowadzenia windykacji twardej i egzekucji w przyszłości
- Zbieranie wszelkich informacji o kontrahencie od momentu negocjacji
- Informacje podstawowe w celu identyfikacji kontrahenta
- Informacje o majątku przyszłego klienta
- Współpraca z wywiadowniami gospodarczymi
- Sposoby sprawdzenia kondycji finansowej firmy prowadzonej jako działalność gospodarcza lub spółka cywilna
- Konieczność stosowania w przedsiębiorstwie limitów kredytowych w celu skutecznego panowania nad zaangażowaniem kapitałowym oraz ograniczenia strat powstałych wskutek kłopotów z płynnością finansową u kontrahentów
- Ustalanie bezpiecznych terminów płatności we współpracy z nowymi klientami
Współpraca w celu wspólnego świadczenia usług na przykładzie firmy finansowej
- Wspólne świadczenie usług w celu minimalizacji kosztów i stworzenie na tej bazie atrakcyjnej oferty dla klienta
- Forma zawierania porozumień na wspólne świadczenie usług
- Konieczność podnoszenia zarzutu przedawnienia roszczeń na każdym etapie postępowania sądowego
- Przestrzeganie zasady kontradyktoryjności i płynące stąd korzyści oraz zagrożenia
09:45 - 10:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Lunch |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |
16:00 | Zakończenie szkolenia |
Ekonomista, posiada ponad 32-letnie doświadczenie zawodowe, z czego 15 lat przypada na pracę w windykacji należności. Doświadczenie zdobywał pracując w dużych koncernach międzynarodowych, banku, przemyśle oraz biurach turystycznych. Interim Manager z zakresu windykacji należności. Prowadził projekty polegające na wdrożeniu systemu odzyskiwania należności i zarządzania należnościami. Zarządzał wierzytelnościami obejmującymi jednocześnie kilka tysięcy faktur (pozycji otwartych) wystawionych dla kilkuset odbiorców. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i w Szkole Głównej Handlowej.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
450 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, zgłoszenia przesłane do 15 września.
600 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, zgłoszenia przesłane po 15 września.