Podatki

Ekonomiczne aspekty windykacji. Studium przypadków.

2 października 2017 r.

Warszawa

Cena szkolenia:
450 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

CEL SZKOLENIA
  • zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami prowadzenia współpracy z firmami mającymi trudności finansowe z uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z takiej współpracy
  • przedstawienie roli weksla jaką pełni on obecnie w zakresie zabezpieczenia należności i wskazanie praktycznych rozwiązań w zakresie posługiwania się wekslem
  • zapoznanie uczestników z niebezpieczeństwami wynikającymi z rolowania długów
  • przedstawienie zagrożeń występujących przy wspólnym świadczeniu usług
UCZESTNIK SZKOLENIA BĘDZIE UMIAŁ
  • znał zasady prowadzenia współpracy z trudnymi klientami
  • radzić sobie z problemami związanymi z praktycznym wykorzystaniem weksla
  • rozwiązywać problemy związane z rolowaniem długów
  • zabezpieczyć transakcję na wypadek zetknięcia się z działaniem oszustów (fraudów) w celu minimalizacji ewentualnych strat
ADRESACI SZKOLENIA
  • dyrektorzy finansowi, kierownicy działów finansowych, kontrolerzy finansowi, pracownicy działów finansowych
  • członkowie zarządu odpowiedzialni za sprawy finansowe
  • dyrektorzy zarządzający
  • dyrektorzy, kierownicy, pracownicy działów windykacji
  • pracownicy firm windykacyjnych
  • osoby prowadzące działalność gospodarczą


Współpraca z trudnym klientem mającym notoryczne kłopoty finansowe

  • Motywy powodujące nawiązywanie współpracy pomiędzy przedsiębiorstwem będącym w dobrej kondycji finansowej z firmą mającą kłopoty z regulowaniem swoich zobowiązań
    • Lokowanie nadwyżek finansowych w należnościach
    • Pozbycie się zapasów produktów zalegających w magazynach
    • Redukcja kosztów stałych przypadających na jednostkę produkcji
    • Eliminacja konkurencji z rynku
    • Sprzedaż towaru za wszelką cenę, nie bacząc na ryzyka z tym związane
  • Korzyści płynące ze współpracy ze słabo wypłacalnymi przedsiębiorstwami
    • Uzyskanie lepszego oprocentowania kapitału w porównaniu z lokatami bankowymi i inwestycjami giełdowymi
    • Redukcja kosztów magazynowania wyrobów gotowych
    • Utrzymanie na dotychczasowym poziomie lub redukcja kosztów stałych przypadających na jednostkę produkcji
    • Uzyskanie większego zysku z jednostki produkcji przy zachowaniu obecnego poziomu cen
    • Zmniejszenie cen wytwarzanych produktów i zwiększenie ich konkurencyjności na rynku a w efekcie zwiększenie sprzedaży i zwiększenie poziomu produkcji
    • Możliwość ekspansji na mniej bogate rynki (np. eksport) lub utrzymanie się na tych rynkach
    • Brak konieczności redukcji personelu
    • Spowodowanie, że zamówienia nie otrzyma konkurencja
    • Konieczność podniesienia cen przez konkurencję
  • Ryzyka związane ze współpracą ze słabo wypłacalnymi przedsiębiorstwami
    • Pogorszenie lub utrata kondycji finansowej firmy
    • Wydłużenie cyklu konwersji pieniądza w przedsiębiorstwie
    • Konieczność zarządzania należnościami
    • Utrata możliwości skutecznej egzekucji należności
  • Współpraca z trudniejszą częścią rynku: niepotrzebne ryzyko czy działania rozwojowe
  • Problem wynagradzania handlowców: za towar dostarczony czy za towar zapłacony przez klienta
  • Wstrzymanie dostaw: problem tylko dla dłużnika czy również dla dostawcy
  • Weksel jako zabezpieczenie należności
    • Jak można wykorzystać weksel w sytuacji, kiedy wiadomo, że na koncie dłużnika nie będzie środków do jego wykupu
    • Problemy związane z wypełnieniem weksla in blanco
    • Błędy powodujące nieważność weksla
    • Wyznaczenie w firmie będącej wierzycielem odpowiedniej osoby do wypełnienia weksla in blanco
    • Techniki związane z prawidłowym wypełnieniem weksla in blanco
    • Prawidłowo złożony przez dłużnika podpis na wekslu
    • Tendencja występująca w gospodarce do stosowania weksla jako zabezpieczenie płatności w sytuacjach nieadekwatnych do rzeczywistych możliwości wynikających z wykorzystania weksla
    • Problemy związane z transportem weksla i posiadaniem pewności, że na wekslu znajduje się podpis jego wystawcy a nie inny podpis
  • Czynniki decydujące o kontynuowaniu lub przerwaniu współpracy z trudnym kontrahentem
  • Współpraca z firmą, wobec której ogłoszone zostało postępowanie restrukturyzacyjne
    • Propozycje układowe (art.156 pr)
    • Które faktury są objęte postępowaniem restrukturyzacyjnym, a które powinny być regulowane przez dłużnika na bieżąco

Współpraca z klientem, z którym mamy nieuregulowaną starą trudną sprawę

  • Wykorzystywanie zawezwania do próby ugodowej do skutecznego przerwania biegu przedawnienia roszczeń
  • Rolowanie długu jako możliwość kontynuowania współpracy z kontrahentem znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej
  • Postępowanie z limitami kredytowymi we współpracy z trudnymi kontrahentami

Defraudacja na przykładzie hurtowni ze sprzętem elektrycznym

  • Otwarcie nowej firmy i wabienie dostawców
    • Dokonywanie zakupów w kilku partiach aby ukryć przed kontrahentem rzeczywisty zamiar zakupu towaru w możliwie największym rozmiarze
    • Wyrafinowane sposoby na zatarcie śladów oszukańczej działalności
  • Sposoby zabezpieczenia się przed działaniem fraudów w celu minimalizacji strat w przypadku ujawnienia oszustwa
    • Stosowanie prewindykacji w celu uniknięcia prostych wpadek w kontaktach z nieuczciwymi klientami oraz w celu gromadzenia informacji o kontrahencie na wypadek konieczności prowadzenia windykacji twardej i egzekucji w przyszłości
    • Zbieranie wszelkich informacji o kontrahencie od momentu negocjacji
    • Informacje podstawowe w celu identyfikacji kontrahenta
    • Informacje o majątku przyszłego klienta
    • Współpraca z wywiadowniami gospodarczymi
    • Sposoby sprawdzenia kondycji finansowej firmy prowadzonej jako działalność gospodarcza lub spółka cywilna
    • Konieczność stosowania w przedsiębiorstwie limitów kredytowych w celu skutecznego panowania nad zaangażowaniem kapitałowym oraz ograniczenia strat powstałych wskutek kłopotów z płynnością finansową u kontrahentów
    • Ustalanie bezpiecznych terminów płatności we współpracy z nowymi klientami

Współpraca w celu wspólnego świadczenia usług na przykładzie firmy finansowej

  • Wspólne świadczenie usług w celu minimalizacji kosztów i stworzenie na tej bazie atrakcyjnej oferty dla klienta
  • Forma zawierania porozumień na wspólne świadczenie usług
  • Konieczność podnoszenia zarzutu przedawnienia roszczeń na każdym etapie postępowania sądowego
  • Przestrzeganie zasady kontradyktoryjności i płynące stąd korzyści oraz zagrożenia
09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 Zakończenie szkolenia

Ekonomista, posiada ponad 32-letnie doświadczenie zawodowe, z czego 15 lat przypada na pracę w windykacji należności. Doświadczenie zdobywał pracując w dużych koncernach międzynarodowych, banku, przemyśle oraz biurach turystycznych. Interim Manager z zakresu windykacji należności. Prowadził projekty polegające na wdrożeniu systemu odzyskiwania należności i zarządzania należnościami. Zarządzał wierzytelnościami obejmującymi jednocześnie kilka tysięcy faktur (pozycji otwartych) wystawionych dla kilkuset odbiorców. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i w Szkole Głównej Handlowej.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

450 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, zgłoszenia przesłane do 15 września.

600 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, zgłoszenia przesłane po 15 września.

Podatki

Ekonomiczne aspekty windykacji. Studium przypadków.

2 października 2017 r.

Warszawa

CEL SZKOLENIA

CEL SZKOLENIA
  • zapoznanie uczestników szkolenia z zasadami prowadzenia współpracy z firmami mającymi trudności finansowe z uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z takiej współpracy
  • przedstawienie roli weksla jaką pełni on obecnie w zakresie zabezpieczenia należności i wskazanie praktycznych rozwiązań w zakresie posługiwania się wekslem
  • zapoznanie uczestników z niebezpieczeństwami wynikającymi z rolowania długów
  • przedstawienie zagrożeń występujących przy wspólnym świadczeniu usług
UCZESTNIK SZKOLENIA BĘDZIE UMIAŁ
  • znał zasady prowadzenia współpracy z trudnymi klientami
  • radzić sobie z problemami związanymi z praktycznym wykorzystaniem weksla
  • rozwiązywać problemy związane z rolowaniem długów
  • zabezpieczyć transakcję na wypadek zetknięcia się z działaniem oszustów (fraudów) w celu minimalizacji ewentualnych strat
ADRESACI SZKOLENIA
  • dyrektorzy finansowi, kierownicy działów finansowych, kontrolerzy finansowi, pracownicy działów finansowych
  • członkowie zarządu odpowiedzialni za sprawy finansowe
  • dyrektorzy zarządzający
  • dyrektorzy, kierownicy, pracownicy działów windykacji
  • pracownicy firm windykacyjnych
  • osoby prowadzące działalność gospodarczą



PROGRAM

Współpraca z trudnym klientem mającym notoryczne kłopoty finansowe

  • Motywy powodujące nawiązywanie współpracy pomiędzy przedsiębiorstwem będącym w dobrej kondycji finansowej z firmą mającą kłopoty z regulowaniem swoich zobowiązań
    • Lokowanie nadwyżek finansowych w należnościach
    • Pozbycie się zapasów produktów zalegających w magazynach
    • Redukcja kosztów stałych przypadających na jednostkę produkcji
    • Eliminacja konkurencji z rynku
    • Sprzedaż towaru za wszelką cenę, nie bacząc na ryzyka z tym związane
  • Korzyści płynące ze współpracy ze słabo wypłacalnymi przedsiębiorstwami
    • Uzyskanie lepszego oprocentowania kapitału w porównaniu z lokatami bankowymi i inwestycjami giełdowymi
    • Redukcja kosztów magazynowania wyrobów gotowych
    • Utrzymanie na dotychczasowym poziomie lub redukcja kosztów stałych przypadających na jednostkę produkcji
    • Uzyskanie większego zysku z jednostki produkcji przy zachowaniu obecnego poziomu cen
    • Zmniejszenie cen wytwarzanych produktów i zwiększenie ich konkurencyjności na rynku a w efekcie zwiększenie sprzedaży i zwiększenie poziomu produkcji
    • Możliwość ekspansji na mniej bogate rynki (np. eksport) lub utrzymanie się na tych rynkach
    • Brak konieczności redukcji personelu
    • Spowodowanie, że zamówienia nie otrzyma konkurencja
    • Konieczność podniesienia cen przez konkurencję
  • Ryzyka związane ze współpracą ze słabo wypłacalnymi przedsiębiorstwami
    • Pogorszenie lub utrata kondycji finansowej firmy
    • Wydłużenie cyklu konwersji pieniądza w przedsiębiorstwie
    • Konieczność zarządzania należnościami
    • Utrata możliwości skutecznej egzekucji należności
  • Współpraca z trudniejszą częścią rynku: niepotrzebne ryzyko czy działania rozwojowe
  • Problem wynagradzania handlowców: za towar dostarczony czy za towar zapłacony przez klienta
  • Wstrzymanie dostaw: problem tylko dla dłużnika czy również dla dostawcy
  • Weksel jako zabezpieczenie należności
    • Jak można wykorzystać weksel w sytuacji, kiedy wiadomo, że na koncie dłużnika nie będzie środków do jego wykupu
    • Problemy związane z wypełnieniem weksla in blanco
    • Błędy powodujące nieważność weksla
    • Wyznaczenie w firmie będącej wierzycielem odpowiedniej osoby do wypełnienia weksla in blanco
    • Techniki związane z prawidłowym wypełnieniem weksla in blanco
    • Prawidłowo złożony przez dłużnika podpis na wekslu
    • Tendencja występująca w gospodarce do stosowania weksla jako zabezpieczenie płatności w sytuacjach nieadekwatnych do rzeczywistych możliwości wynikających z wykorzystania weksla
    • Problemy związane z transportem weksla i posiadaniem pewności, że na wekslu znajduje się podpis jego wystawcy a nie inny podpis
  • Czynniki decydujące o kontynuowaniu lub przerwaniu współpracy z trudnym kontrahentem
  • Współpraca z firmą, wobec której ogłoszone zostało postępowanie restrukturyzacyjne
    • Propozycje układowe (art.156 pr)
    • Które faktury są objęte postępowaniem restrukturyzacyjnym, a które powinny być regulowane przez dłużnika na bieżąco

Współpraca z klientem, z którym mamy nieuregulowaną starą trudną sprawę

  • Wykorzystywanie zawezwania do próby ugodowej do skutecznego przerwania biegu przedawnienia roszczeń
  • Rolowanie długu jako możliwość kontynuowania współpracy z kontrahentem znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej
  • Postępowanie z limitami kredytowymi we współpracy z trudnymi kontrahentami

Defraudacja na przykładzie hurtowni ze sprzętem elektrycznym

  • Otwarcie nowej firmy i wabienie dostawców
    • Dokonywanie zakupów w kilku partiach aby ukryć przed kontrahentem rzeczywisty zamiar zakupu towaru w możliwie największym rozmiarze
    • Wyrafinowane sposoby na zatarcie śladów oszukańczej działalności
  • Sposoby zabezpieczenia się przed działaniem fraudów w celu minimalizacji strat w przypadku ujawnienia oszustwa
    • Stosowanie prewindykacji w celu uniknięcia prostych wpadek w kontaktach z nieuczciwymi klientami oraz w celu gromadzenia informacji o kontrahencie na wypadek konieczności prowadzenia windykacji twardej i egzekucji w przyszłości
    • Zbieranie wszelkich informacji o kontrahencie od momentu negocjacji
    • Informacje podstawowe w celu identyfikacji kontrahenta
    • Informacje o majątku przyszłego klienta
    • Współpraca z wywiadowniami gospodarczymi
    • Sposoby sprawdzenia kondycji finansowej firmy prowadzonej jako działalność gospodarcza lub spółka cywilna
    • Konieczność stosowania w przedsiębiorstwie limitów kredytowych w celu skutecznego panowania nad zaangażowaniem kapitałowym oraz ograniczenia strat powstałych wskutek kłopotów z płynnością finansową u kontrahentów
    • Ustalanie bezpiecznych terminów płatności we współpracy z nowymi klientami

Współpraca w celu wspólnego świadczenia usług na przykładzie firmy finansowej

  • Wspólne świadczenie usług w celu minimalizacji kosztów i stworzenie na tej bazie atrakcyjnej oferty dla klienta
  • Forma zawierania porozumień na wspólne świadczenie usług
  • Konieczność podnoszenia zarzutu przedawnienia roszczeń na każdym etapie postępowania sądowego
  • Przestrzeganie zasady kontradyktoryjności i płynące stąd korzyści oraz zagrożenia

HARMONOGRAM

09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI

Ekonomista, posiada ponad 32-letnie doświadczenie zawodowe, z czego 15 lat przypada na pracę w windykacji należności. Doświadczenie zdobywał pracując w dużych koncernach międzynarodowych, banku, przemyśle oraz biurach turystycznych. Interim Manager z zakresu windykacji należności. Prowadził projekty polegające na wdrożeniu systemu odzyskiwania należności i zarządzania należnościami. Zarządzał wierzytelnościami obejmującymi jednocześnie kilka tysięcy faktur (pozycji otwartych) wystawionych dla kilkuset odbiorców. Wykładowca na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim i w Szkole Głównej Handlowej.


CENA SZKOLENIA

450 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, zgłoszenia przesłane do 15 września.

600 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby, zgłoszenia przesłane po 15 września.


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: