Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
- Podstawową korzyścią dla Uczestników szkolenia jest poznanie regulacji podatkowych dotyczących rozliczenia podatku VAT w branży budowlanej obowiązujących w 2016 r.
- Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty rozliczania podatku VAT;
- Szkolenie odbywa się na zasadzie: problem - rozwiązanie problemu i ma charakter warsztatów
1. Podatek VAT dla branży budowlanej i dla usług budowlanych - założenia ogólne:
- Zmiana zasady rozliczania usług budowlanych - zasada “odwrotne obciążenie” - dla kogo?
- Nowy załącznik nr 14 do Ustawy o VAT - jakie usługi podlegają nowej zasadzie?
- Przepisy przejściowe wprowadzające zmiany;
- Zapisy Załącznika - nazwa usług a usługi wymienione w Załączniku
2. Schematy funkcjonowania podmiotów a stawka podatku VAT:
- Usługi świadczone dla osób fizycznych;
- Usługi świadczone dla podmiotów będących zwolnionymi z VAT;
- Usługi na zasadzie Zamawiający - Wykonawca;
- Usługi świadczone Główny wykonawca - Wykonawca;
- Usługi świadczone Wykonawca - Podwykonawca;
3. Treść faktury po zmianach oraz zasady rozliczeń:
- Zapis “odwrotne obciążenie” na fakturze - zasady funkcjonowania;
- PKWiU czy obowiązuje?;
- Zapisy umowne a przedmiot transakcji - opis na fakturach;
- Stawka 23% a stawka 8% - zasady stosowania;
- Moment wykonania usługi a protokół odbioru
4. Problemy praktyczne:
- Nowa deklaracja VAT do usług rozliczanych na zasadzie odwrotnego obciążenia - VAT-27;
- Zasady składania VAT-27 po zmianach Ustawy od 2017 r.;
- Usługi wykonywane na przełomie roku;
- Zaliczka a odwrotne obciążenie;
- Zakup usług na zasadzie odwrotnego obciążenia a sprzedaż ze stawką VAT - zasady rozliczeń
5. Nowe sankcje w Ustawie o VAT
- Sankcja 30% za błędy w rozliczeniach;
- Sankcja 20% w przypadku samodzielnego skorygowania deklaracji VAT;
- Sankcja 100% w przypadku błędów w rozliczeniach faktur;
- Zasady ponoszenia odpowiedzialności;
- Wyłączenia w stosowaniu sankcji.
6. Nowe zasady związane z zarejestrowaniem i wyrejestrowaniem podatników
- Kontrola US w zakresie zarejestrowania
- Zasady odmowy zarejestrowania podatnika;
- Odpowiedzialność pełnomocnika związana z zarejestrowaniem podmiotu;
- Wyrejestrowanie podatnika z urzędu - przypadki, w tym: deklaracje zerowe, stawka “zw”, działalność pozorna;
- Wyrejestrowanie z deklaracji UE;
- Konsekwencje praktyczne nowych zasad rejestrowania i wyrejestrowywania podmiotów.
7. Rozliczanie podatków w 2017 r. - nowe zasady
- Likwidacja rozliczeń kwartalnych;
- Mały podatnik a rozliczenie kwartalne;
- Wysyłka deklaracji i informacji wyłącznie elektronicznie;
- Zasady zwrotu podatku VAT - zmiany dotyczące 25 -dniowego zwrotu;
- Zwrot w ciągu 60 dni - możliwość przedłużenia zwrotu
8. Problemy techniczne z funkcjonowaniem JPK w 2017 r.:
- Nowy schemat w zakresie rejestrów podatku VAT;
- NIP w schemacie jako nowy element - zasady jego funkcjonowania;
- Przedmiot transakcji a założenia schematu;
- Obowiązek dostosowania systemów księgowych do JPK;
- Problemy techniczne związane z funkcjonowaniem JPK a możliwość wysyłki w innej formie dokumentów;
- Kontrola podatkowa “standardowa” a drogą elektroniczną - różnice.
9. Zmiany zasad funkcjonowania pełnomocnika od 2017 r.:
- Odpowiedzialność pełnomocnika w przypadku informacji VAT - R;
- Funkcjonowanie pełnomocnika na zasadzie UPL;
- Nowy rozdział ordynacji podatkowej dotyczący pełnomocników;
- Pojęcie pełnomocnika ogólnego i do poszczególnych spraw;
- Zasady ustanawiania pełnomocników ogólnych;
- Centralny Rejestr ogólnych pełnomocnictw - zasady tworzenia i wpisywania osób jako pełnomocników
- Problemy praktyczne związane z nowymi uregulowaniami.
10.Przepisy przejściowe:
- Zasady wejścia w życie przepisów o VAT;
- JPK od 01.07.2016 r., 01.01.2017 r. oraz od 01.07.2018 r. - dla kogo okres przejściowy?
- Moment obowiązywania nowych pełnomocnictw;
- Data wejścia w życie innych przepisów.
09:45 - 10:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Lunch |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |
16:00 | Zakończenie szkolenia |
Joanna Patyk Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
600 + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
500 + 23% VAT
koszt udziału drugiej i każdej kolejnej osoby z firmy/instytucji