Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
- Celem szkolenia jest poznanie i usystematyzowanie wiedzy związanej z działaniami marketingowymi podmiotu, reklamą i reprezentacją w aspekcie rozliczeń podatkowych.
- Na szkoleniu zostanie w szczególności zwrócona uwaga na zmianę stanowiska sądów administracyjnych oraz Ministra Finansów w 2014 r.;
- Na szkoleniu zostaną także przedstawione praktyczne aspekty rozliczania różnych działań marketingowych i wspierania sprzedaży podejmowanych przez podmioty gospodarcze.
- Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników także ze zmianami Ustawy o VAT w zakresie rozliczania nieodpłatnych świadczeń.
- Uczestnicy szkolenia poznają najnowsze orzecznictwo oraz interpretacje podatkowe, a także regulacje podatkowe obowiązujące w 2016 r.
- Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty rozliczania działań marketingowych, reklamy oraz reprezentacji.
- Na szkoleniu przedstawiona zostanie optymalizacja podatkowa dotycząca tematu szkolenia.
- Główni Księgowi i księgowi;
- pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
- pracownicy marketingu odpowiadający za akcje promocyjne i marketingowe;
- przedstawiciele handlowi;
- Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.
1. Nowe zasady rozliczania premii pieniężnych i bonusów w 2016 r.:
- Pojęcie sprzedaży promocyjnej, rabatów i premii pieniężnych;
- Zasady udzielania rabatów- przykłady rozwiązań;
- Rozliczania rabatów i premii pieniężnych na gruncie Ustawy o VAT - faktura korygująca “in minus”;
- Rabat przy sprzedaży jako dodatkowy element faktury;
- Rozliczanie rabatów i premii pieniężnych na gruncie podatku dochodowego - NOWE UREGULOWANIA
- Moment zaliczenia rabatu (premii pieniężnej) po stronie kupującego i sprzedającego na gruncie Ustawy o CIT i ustawy o VAT;
- Optymalizacja podatkowa w zakresie rozliczania premii podatkowych na gruncie przepisów podatkowych.
2. Nowa opłata reklamowa obowiązująca od 2016 r.:
- Pojęcie reklamy, szyldu, banneru;
- Nowa opłata reklamowa jako zmiana ustawy o opłatach lokalnych;
- Zakres obowiązywania zmian - pojęcie planu krajobrazowego posiadanego przez gminy;
- Zasady naliczania dodatkowej opłaty reklamowej - opłata stała i zmienna;
- Podmiot zobowiązany do płacenia opłaty reklamowej;
- Nowe deklaracje i informacje składane do gminy.
3. Zasady naliczania wydatków na reprezentację i reklamę do kosztów podatkowych.
- Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
- Pojęcie reklamy i reprezentacji
- Zasady zaliczania reklamy do KUP
- Wyłączenie reprezentacji z KUP
- Kawa, herbata, ciastka, usługi gastronomiczne jako KUP - zmiana stanowiska MF oraz najnowsze orzecznictwo;
- Optymalizacja podatkowa w zakresie rozliczania kosztów drobnych poczęstunków.
4. Skutki podatkowe w podatku dochodowym i podatku VAT różnych form wsparcia sprzedaży:
- Koszty marketingu;
- Informacja handlowa
- Promocja
- Udział w targach i imprezach reklamowych
- Szkolenia i konferencje
- Płytki okolicznościowe;
- Upominki świąteczne;
- Okazjonalne gadżety;
- Obsługa fan page na Facebooku.
5. Sponsoring i jego rozliczenie
- Pojęcie sponsoringu;
- Sponsoring właściwy i niewłaściwy;
- Kiedy sponsoring jest darowizną;
- Sponsoring jako świadczenie wzajemne;
- Skutki podatkowe dla udzielającego wsparcia w ramach sponsoringu na gruncie podatku dochodowego - czy zakup przekazywanego świadczenia jest kosztem uzyskania przychodów;
- Skutki podatkowe dla otrzymującego świadczenie w ramach sponsoringu
- Faktura wewnętrzna - kiedy i w jakiej wysokości
- Optymalizacja podatkowa w ramach sponsoringu - rozliczenie barterowe i kompensata wzajemnych świadczeń - zasady rozliczeń
6.Nieodpłatna dostawy towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług - w tym dla pracowników:
- Pojęcie nieodpłatnej dostawy towarów;
- Pojęcie nieodpłatnego świadczenia usług;
- Wyłączenia z konieczności wystawienia faktury wewnętrznej: próbki, materiały informacyjne, prezenty o małej wartości;
- Ewidencja osób, którym przekazano prezent jako optymalizacja podatkowa
- Materiały handlowe a podatek VAT;
- Przekazanie gadżetów, prezentów, upominków a opodatkowanie podatkiem VAT;
- Moment powstania obowiązku podatkowego.
7.Świadczenia na rzecz pracowników z perspektywy podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego - NAJNOWSZE ORZECZNICTWO:
- Kawa, herbata, ciastka;
- Impreza integracyjna;
- Szkolenia;
- Drobne upominki;
- Bony towarowe;
- Świadczenia z ZFŚS - rozliczanie.
8.Problemy praktyczne rozliczeń podatkowych:
- Przychód z tytułu nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń na gruncie podatku CIT;
- Przykłady nieodpłatnego świadczenia w przypadku osób prawnych, w tym wykorzystywanie narzędzi i urządzeń innego podmiotu;
- Przekazanie regałów, wystroju sklepu, itp. a konsekwencje podatkowe;
- Prezent - czy dla firmy czy dla osoby fizycznej;
- Obwiązek składania informacji PIT 8C - kto i kiedy;
- Kwota wolna od opodatkowania z tytułu nieodpłatnych przekazań towarów - zasady zastosowania zwolnienia;
- Obowiązki ciążące po stronie organizatora konkursu, akcji promocyjnych;
- Przekazania towarów nierezydentom - czy konieczny PIT 8C?
9. Dyskusja z uczestnikami.
09:45 - 10:00 | Rejestracja i przywitanie uczestników |
10:00 - 11:30 | Szkolenie |
11:30 - 11:45 | Przerwa kawowa |
11:45 - 13:30 | Szkolenie |
13:30 - 14:00 | Lunch |
14:00 - 16:00 | Szkolenie |
16:00 | Zakończenie szkolenia |
Joanna Patyk Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
600+ 23% VAT
koszt udziału jednej osoby
500+ 23% VAT
koszt udziału kolejnej osoby z tej samej firmy