Podatki

Reprezentacja, reklama oraz działania wspierające sprzedaż w ujęciu podatkowym. Nowości w 2016 r.

31 sierpnia 2016 r.

hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

Cena szkolenia:
600 zł

Cel szkolenia

Program

Harmonogram

Prelegenci

Cena

Cel szkolenia:

  • Celem szkolenia jest poznanie i usystematyzowanie wiedzy związanej z działaniami marketingowymi podmiotu, reklamą i reprezentacją w aspekcie rozliczeń podatkowych.
  • Na szkoleniu zostanie w szczególności zwrócona uwaga na zmianę stanowiska sądów administracyjnych oraz Ministra Finansów w 2014 r.;
  • Na szkoleniu zostaną także przedstawione praktyczne aspekty rozliczania różnych działań marketingowych i wspierania sprzedaży podejmowanych przez podmioty gospodarcze.
  • Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników także ze zmianami Ustawy o VAT w zakresie rozliczania nieodpłatnych świadczeń.

Korzyści dla uczestników:

  • Uczestnicy szkolenia poznają najnowsze orzecznictwo oraz interpretacje podatkowe, a także regulacje podatkowe obowiązujące w 2016 r.
  • Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty rozliczania działań marketingowych, reklamy oraz reprezentacji.
  • Na szkoleniu przedstawiona zostanie optymalizacja podatkowa dotycząca tematu szkolenia.

Profil uczestnika:

  • Główni Księgowi i księgowi;
  • pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
  • pracownicy marketingu odpowiadający za akcje promocyjne i marketingowe;
  • przedstawiciele handlowi;
  • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.

1. Nowe zasady rozliczania premii pieniężnych i bonusów w 2016 r.:

  • Pojęcie sprzedaży promocyjnej, rabatów i premii pieniężnych;
  • Zasady udzielania rabatów- przykłady rozwiązań;
  • Rozliczania rabatów i premii pieniężnych na gruncie Ustawy o VAT - faktura korygująca “in minus”;
  • Rabat przy sprzedaży jako dodatkowy element faktury;
  • Rozliczanie rabatów i premii pieniężnych na gruncie podatku dochodowego - NOWE UREGULOWANIA
  • Moment zaliczenia rabatu (premii pieniężnej) po stronie kupującego i sprzedającego na gruncie Ustawy o CIT i ustawy o VAT;
  • Optymalizacja podatkowa w zakresie rozliczania premii podatkowych na gruncie przepisów podatkowych.

2. Nowa opłata reklamowa obowiązująca od 2016 r.:

  • Pojęcie reklamy, szyldu, banneru;
  • Nowa opłata reklamowa jako zmiana ustawy o opłatach lokalnych;
  • Zakres obowiązywania zmian - pojęcie planu krajobrazowego posiadanego przez gminy;
  • Zasady naliczania dodatkowej opłaty reklamowej - opłata stała i zmienna;
  • Podmiot zobowiązany do płacenia opłaty reklamowej;
  • Nowe deklaracje i informacje składane do gminy.

3. Zasady naliczania wydatków na reprezentację i reklamę do kosztów podatkowych.

  • Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
  • Pojęcie reklamy i reprezentacji
  • Zasady zaliczania reklamy do KUP
  • Wyłączenie reprezentacji z KUP
  • Kawa, herbata, ciastka, usługi gastronomiczne jako KUP - zmiana stanowiska MF oraz najnowsze orzecznictwo;
  • Optymalizacja podatkowa w zakresie rozliczania kosztów drobnych poczęstunków.

4. Skutki podatkowe w podatku dochodowym i podatku VAT różnych form wsparcia sprzedaży:

  • Koszty marketingu;
  • Informacja handlowa
  • Promocja
  • Udział w targach i imprezach reklamowych
  • Szkolenia i konferencje
  • Płytki okolicznościowe;
  • Upominki świąteczne;
  • Okazjonalne gadżety;
  • Obsługa fan page na Facebooku.

5. Sponsoring i jego rozliczenie

  • Pojęcie sponsoringu;
  • Sponsoring właściwy i niewłaściwy;
  • Kiedy sponsoring jest darowizną;
  • Sponsoring jako świadczenie wzajemne;
  • Skutki podatkowe dla udzielającego wsparcia w ramach sponsoringu na gruncie podatku dochodowego - czy zakup przekazywanego świadczenia jest kosztem uzyskania przychodów;
  • Skutki podatkowe dla otrzymującego świadczenie w ramach sponsoringu
  • Faktura wewnętrzna - kiedy i w jakiej wysokości
  • Optymalizacja podatkowa w ramach sponsoringu - rozliczenie barterowe i kompensata wzajemnych świadczeń - zasady rozliczeń

6.Nieodpłatna dostawy towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług - w tym dla pracowników:

  • Pojęcie nieodpłatnej dostawy towarów;
  • Pojęcie nieodpłatnego świadczenia usług;
  • Wyłączenia z konieczności wystawienia faktury wewnętrznej: próbki, materiały informacyjne, prezenty o małej wartości;
  • Ewidencja osób, którym przekazano prezent jako optymalizacja podatkowa
  • Materiały handlowe a podatek VAT;
  • Przekazanie gadżetów, prezentów, upominków a opodatkowanie podatkiem VAT;
  • Moment powstania obowiązku podatkowego.

7.Świadczenia na rzecz pracowników z perspektywy podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego - NAJNOWSZE ORZECZNICTWO:

  • Kawa, herbata, ciastka;
  • Impreza integracyjna;
  • Szkolenia;
  • Drobne upominki;
  • Bony towarowe;
  • Świadczenia z ZFŚS - rozliczanie.

8.Problemy praktyczne rozliczeń podatkowych:

  • Przychód z tytułu nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń na gruncie podatku CIT;
  • Przykłady nieodpłatnego świadczenia w przypadku osób prawnych, w tym wykorzystywanie narzędzi i urządzeń innego podmiotu;
  • Przekazanie regałów, wystroju sklepu, itp. a konsekwencje podatkowe;
  • Prezent - czy dla firmy czy dla osoby fizycznej;
  • Obwiązek składania informacji PIT 8C - kto i kiedy;
  • Kwota wolna od opodatkowania z tytułu nieodpłatnych przekazań towarów - zasady zastosowania zwolnienia;
  • Obowiązki ciążące po stronie organizatora konkursu, akcji promocyjnych;
  • Przekazania towarów nierezydentom - czy konieczny PIT 8C?

9. Dyskusja z uczestnikami.

09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 Zakończenie szkolenia

Joanna Patyk  Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.

Zarejestruj się ON-LINE

lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:

Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl

Cennik szkolenia

600+ 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

500+ 23% VAT
koszt udziału kolejnej osoby z tej samej firmy

Podatki

Reprezentacja, reklama oraz działania wspierające sprzedaż w ujęciu podatkowym. Nowości w 2016 r.

31 sierpnia 2016 r.

hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa

CEL SZKOLENIA

Cel szkolenia:

  • Celem szkolenia jest poznanie i usystematyzowanie wiedzy związanej z działaniami marketingowymi podmiotu, reklamą i reprezentacją w aspekcie rozliczeń podatkowych.
  • Na szkoleniu zostanie w szczególności zwrócona uwaga na zmianę stanowiska sądów administracyjnych oraz Ministra Finansów w 2014 r.;
  • Na szkoleniu zostaną także przedstawione praktyczne aspekty rozliczania różnych działań marketingowych i wspierania sprzedaży podejmowanych przez podmioty gospodarcze.
  • Szkolenie zapewnia zapoznanie się Uczestników także ze zmianami Ustawy o VAT w zakresie rozliczania nieodpłatnych świadczeń.

Korzyści dla uczestników:

  • Uczestnicy szkolenia poznają najnowsze orzecznictwo oraz interpretacje podatkowe, a także regulacje podatkowe obowiązujące w 2016 r.
  • Uczestnicy szkolenia poznają praktyczne aspekty rozliczania działań marketingowych, reklamy oraz reprezentacji.
  • Na szkoleniu przedstawiona zostanie optymalizacja podatkowa dotycząca tematu szkolenia.

Profil uczestnika:

  • Główni Księgowi i księgowi;
  • pracownicy księgowości stosujący na bieżąco przepisy prawa podatkowego;
  • pracownicy marketingu odpowiadający za akcje promocyjne i marketingowe;
  • przedstawiciele handlowi;
  • Dyrektorzy Finansowi i Ekonomiczni, a także inne osoby odpowiedzialne za prawidłowe stosowanie przepisów podatkowych w podmiocie.


PROGRAM

1. Nowe zasady rozliczania premii pieniężnych i bonusów w 2016 r.:

  • Pojęcie sprzedaży promocyjnej, rabatów i premii pieniężnych;
  • Zasady udzielania rabatów- przykłady rozwiązań;
  • Rozliczania rabatów i premii pieniężnych na gruncie Ustawy o VAT - faktura korygująca “in minus”;
  • Rabat przy sprzedaży jako dodatkowy element faktury;
  • Rozliczanie rabatów i premii pieniężnych na gruncie podatku dochodowego - NOWE UREGULOWANIA
  • Moment zaliczenia rabatu (premii pieniężnej) po stronie kupującego i sprzedającego na gruncie Ustawy o CIT i ustawy o VAT;
  • Optymalizacja podatkowa w zakresie rozliczania premii podatkowych na gruncie przepisów podatkowych.

2. Nowa opłata reklamowa obowiązująca od 2016 r.:

  • Pojęcie reklamy, szyldu, banneru;
  • Nowa opłata reklamowa jako zmiana ustawy o opłatach lokalnych;
  • Zakres obowiązywania zmian - pojęcie planu krajobrazowego posiadanego przez gminy;
  • Zasady naliczania dodatkowej opłaty reklamowej - opłata stała i zmienna;
  • Podmiot zobowiązany do płacenia opłaty reklamowej;
  • Nowe deklaracje i informacje składane do gminy.

3. Zasady naliczania wydatków na reprezentację i reklamę do kosztów podatkowych.

  • Pojęcie kosztów uzyskania przychodów
  • Pojęcie reklamy i reprezentacji
  • Zasady zaliczania reklamy do KUP
  • Wyłączenie reprezentacji z KUP
  • Kawa, herbata, ciastka, usługi gastronomiczne jako KUP - zmiana stanowiska MF oraz najnowsze orzecznictwo;
  • Optymalizacja podatkowa w zakresie rozliczania kosztów drobnych poczęstunków.

4. Skutki podatkowe w podatku dochodowym i podatku VAT różnych form wsparcia sprzedaży:

  • Koszty marketingu;
  • Informacja handlowa
  • Promocja
  • Udział w targach i imprezach reklamowych
  • Szkolenia i konferencje
  • Płytki okolicznościowe;
  • Upominki świąteczne;
  • Okazjonalne gadżety;
  • Obsługa fan page na Facebooku.

5. Sponsoring i jego rozliczenie

  • Pojęcie sponsoringu;
  • Sponsoring właściwy i niewłaściwy;
  • Kiedy sponsoring jest darowizną;
  • Sponsoring jako świadczenie wzajemne;
  • Skutki podatkowe dla udzielającego wsparcia w ramach sponsoringu na gruncie podatku dochodowego - czy zakup przekazywanego świadczenia jest kosztem uzyskania przychodów;
  • Skutki podatkowe dla otrzymującego świadczenie w ramach sponsoringu
  • Faktura wewnętrzna - kiedy i w jakiej wysokości
  • Optymalizacja podatkowa w ramach sponsoringu - rozliczenie barterowe i kompensata wzajemnych świadczeń - zasady rozliczeń

6.Nieodpłatna dostawy towarów oraz nieodpłatne świadczenie usług - w tym dla pracowników:

  • Pojęcie nieodpłatnej dostawy towarów;
  • Pojęcie nieodpłatnego świadczenia usług;
  • Wyłączenia z konieczności wystawienia faktury wewnętrznej: próbki, materiały informacyjne, prezenty o małej wartości;
  • Ewidencja osób, którym przekazano prezent jako optymalizacja podatkowa
  • Materiały handlowe a podatek VAT;
  • Przekazanie gadżetów, prezentów, upominków a opodatkowanie podatkiem VAT;
  • Moment powstania obowiązku podatkowego.

7.Świadczenia na rzecz pracowników z perspektywy podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego - NAJNOWSZE ORZECZNICTWO:

  • Kawa, herbata, ciastka;
  • Impreza integracyjna;
  • Szkolenia;
  • Drobne upominki;
  • Bony towarowe;
  • Świadczenia z ZFŚS - rozliczanie.

8.Problemy praktyczne rozliczeń podatkowych:

  • Przychód z tytułu nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń na gruncie podatku CIT;
  • Przykłady nieodpłatnego świadczenia w przypadku osób prawnych, w tym wykorzystywanie narzędzi i urządzeń innego podmiotu;
  • Przekazanie regałów, wystroju sklepu, itp. a konsekwencje podatkowe;
  • Prezent - czy dla firmy czy dla osoby fizycznej;
  • Obwiązek składania informacji PIT 8C - kto i kiedy;
  • Kwota wolna od opodatkowania z tytułu nieodpłatnych przekazań towarów - zasady zastosowania zwolnienia;
  • Obowiązki ciążące po stronie organizatora konkursu, akcji promocyjnych;
  • Przekazania towarów nierezydentom - czy konieczny PIT 8C?

9. Dyskusja z uczestnikami.


HARMONOGRAM

09:45 - 10:00 Rejestracja i przywitanie uczestników
10:00 - 11:30 Szkolenie
11:30 - 11:45 Przerwa kawowa
11:45 - 13:30 Szkolenie
13:30 - 14:00 Lunch
14:00 - 16:00 Szkolenie
16:00 Zakończenie szkolenia

PRELEGENCI

Joanna Patyk  Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.


CENA SZKOLENIA

600+ 23% VAT
koszt udziału jednej osoby

500+ 23% VAT
koszt udziału kolejnej osoby z tej samej firmy


Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy: