Podatki
Cel szkolenia
Program
Harmonogram
Prelegenci
Cena
Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w szkoleniu z podatków, na którym zostaną omówione wszystkie najważniejsze zamiany w podatku VAT oraz CIT a także Ordynacji Podatkowej. Szkolenie odbędzie się w Zakopanem w hotelu LITWOR. Ten 5-cio gwiazdkowy obiekt jest usytuowany w najlepszej lokalizacji, przy głównej ulicy Zakopanego i gwarantuje gościom wysoki komfort wypoczynku oferując możliwość bezpłatnego skorzystania z basenu, jacuzzi czy siłowni. Poza zajęciami z podatków zadbaliśmy o organizację Państwa czasu wolnego.
W ramach szkolenia będzie można wybrać się na spacer po górach w celu podziwiania przepięknych widoków z Rusinowej Polany oraz zwiedzić Dolinę Chochołowską, w której zorganizowane będzie ognisko z kapelą góralską i mnóstwem atrakcji. Zarówno podczas wycieczki pieszej jak i podczas ogniska, będzie osoba, która zadba u Państwa dobre humory, opowiadając anegdoty góralskie i dzieląc się z nami wieloma informacjami na temat gór oraz interesujących osób tam żyjących. Zaprosimy Państwa do karczmy regionalnej urządzonej w klimacie góralskim, w której kapela grająca muzykę góralską będzie umilała nam czas.
Dla podniesienia Państwa komfortu zapewniamy Państwu dodatkowy nocleg po szkoleniu, dzięki czemu nie będą musieli Państwo ostatniego dnia szkolenia wymeldowywać się z pokoju, ale spokojnie wyspać się i następnego dnia po śniadaniu spokojnie zrobić zakupy i udać się w drogę powrotną do domu. Dla osób zainteresowanych przedłużeniem pobytu możemy zaproponować specjalne, niższe ceny, które hotel zaproponował firmie WLR.
DZIEŃ I
(PODATEK VAT W 2016 R. oraz JEDNOLITY PLIK KONTROLNY)
1. Odzyskiwanie VAT przy pomocy pre-współczynnika - zmiana przepisów od 01.01.2016 r.:
- Nowe uregulowania - przyczyny wprowadzenia i zasady stosowania;
- Zakupy związane z prowadzoną działalnością gospodarczą i zakupy pozostałe;
- Metody ustawowe wyliczania pre-współczynnika w przykładach;
- Zmiana pre-współczynnika po zakończeniu roku;
- Wyliczenie pre-współczynnika a współczynnik - nałożenie zasad odliczania;
- Konsekwencje praktyczne zmian.
2. Pozostałe zmiany przepisów od 01.01.2016 r.:
- Zmiana właściwości US w zakresie rozliczeń podatku VAT - skutki praktyczne;
- Brak konieczności składania korekt z uzasadnieniem.
3. Najnowsze wyroki ETS i NSA a rozliczenia w zakresie podatku VAT w 2016 r.:
- Nowe zasady rozliczania komorników - wystawiane faktury z tytułu postępowania egzekucyjnego;
- Gmina a nie jednostka budżetowa jako podatnik podatku VAT;
- Czynności samorządu terytorialnego w zakresie podatku VAT i poza nim;
- Praktyczne aspekty rozliczeń faktur otrzymanych od komorników oraz od jednostek budżetowych;
- Stawka 8% w przypadku refaktur za media i zasady stosowania refaktur.
4. Uregulowania prawne dotyczące jednolitego pliku kontrolnego (JPK):
- Zasada kontroli urzędów skarbowych prowadzonych drogę elektroniczną - kontrole podatkowe, czynności sprawdzające, kontrole UKS a JPK;
- Prowadzenie ksiąg w formie elektronicznej a konieczność stosowania JPK;
- Przedstawianie elektronicznie ksiąg rachunkowych;
- Przedstawianie drogą elektroniczną dowodów księgowych;
- Przepisy przejściowe w zakresie wdrażania JPK - daty: 1 lipca 2016 r., 1 lipca 2018 r.;
- Decyzja wydawana drogą elektroniczną;
- Konsekwencje prawne braku dostosowania się do wymogów elektronicznej kontroli.
5. Standardy przesyłania plików:
- Format PDF, JPG - wysyłka dokumentów w tym formacie pomiędzy kontrahentami a czy też do US?;
- Format XML - obowiązkowy format wysyłki dokumentów do kontaktów z US;
- Przekształcanie ksiąg i dokumentów z Excel na inne pliki, w tym PDF i XML;
- Zdalny dostęp do danych spółki.
6. Założenia wysyłki JPK - Format JPK w przypadku:
- Ksiąg podatkowych i rachunkowych;
- Wyciągów bankowych;
- Magazynu i gospodarki magazynowej;
- Ewidencji zakupów i ewidencji sprzedaży dla podatku VAT;
- Faktur;
- Książki przychodów i rozchodów;
- Ewidencji przychodów.
7. Problemy techniczne z funkcjonowaniem JPK:
- Obowiązek dostosowania systemów księgowych do JPK;
- Problemy techniczne związane z funkcjonowaniem JPK a możliwość wysyłki w innej formie dokumentów;
- Kontrola podatkowa "standardowa" a drogą elektroniczną - różnice.
8. Dyskusja z uczestnikami.
DZIEŃ II
(PODATEK CIT W 2016 r. oraz inne przepisów podatkowych, w tym Ordynacja podatkowa)
1.Rozliczanie przychodu podatkowego i jego korygowanie - zmiany od 01.01.2016 r.:
- Pojęcie przychodu podatkowego;
- Moment powstania przychodu podatkowego;
- Korygowanie przychodu podatkowego "in plus" oraz "in minus";
- Moment ujęcia korekty przychodu: bieżąco czy wstecz?
- Zmiany w zakresie rozliczania faktur korygujących na gruncie podatku dochodowego;
- Problemy praktyczne związane z rozliczaniem korekt faktur
2. Koszty uzyskania przychodów - zmiany od 01.01.2016 r.
- Pojęcie kosztów podatkowych pośrednich i bezpośrednich;
- Niezapłacone faktury a obowiązek wyłączania wydatków z KUP;
- Korekta kosztów zapłaconych;
- Zmiany w zakresie wyłączania z KUP od 01.01.2016 r.;
- Brak konieczności korygowania kosztów od 01.01.2016 r.
- Przepisy przejściowe - rozliczanie kosztów na przełomie roku;
- Problemy praktyczne z wyłączaniem wydatków z KUP obecnie i po zmianach.
3. Pozostałe zmiany obowiązujące od 2016 r.:
- Działalność badawczo - rozwojowa a ulga od podstawy opodatkowania;
- Preferencje dla spółek typu venture capital;
- Zniesienie opodatkowania aportu własności intelektualnej i przemysłowej.
4. Podatek u źródła po zmianach w 2016 r.:
- Zwolnienie z podatku odsetek lub dyskonta od listów zastawnych;
- Funkcjonowanie certyfikatu rezydencji;
- Najnowsze wyjaśnienia i orzecznictwo dotyczące podatku u źródła,
- opodatkowanie korzystania z urządzeń przemysłowych (środków transportu),
- rozliczanie zakupu biletów lotniczych bezpośrednio w liniach lotniczych i poprzez biura podróży;
- dokumenty rozliczeniowe związane z podatkiem u źródła
5. Transfer pricing po zmianach w 2016 r.:
- Nowe obowiązki raportowania funkcjonowania transakcji z podmiotami powiązanymi za 2016 r.
- Spółki niemające osobowości a obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowej za 2015 r.;
- Zmiany wprowadzane od 2017 r.: nowe progi, treść dokumentacji podatkowej - zarys problemu;
- Kontrole urzędów skarbowych w zakresie transfer pricing - omówienie praktycznych aspektów.
6. Zmiany ustawy o opłatach lokalnych
- Nowe pojęcie obiektu budowlanego - znaczenie praktyczne;
- Nowa deklaracja podatku od nieruchomości;
- Nowa opłata reklamowa: zasady stosowania, wyliczania, wpłacania.
7.Wydawanie indywidualnych i ogólnych interpretacji podatkowych:
- Nowe wnioski o wydanie interpretacji indywidualnej od 01.01.2016 r.;
- Zmiana właściwości miejscowej organów podatkowych wydających interpretacje indywidualne;
- Interpretacja indywidualna a interpretacja ogólna - nowe zasady przypisywania interpretacji ogólnej do interpretacji indywidualnej;
- Wydawanie interpretacji w sposób elektroniczny;
- Ogłaszanie indywidualnych interpretacji podatkowych;
- Kilka podmiotów występujących wspólnie o wydanie interpretacji indywidualnej - nowa możliwość.
8. Odsetki podatkowe po zmianach w 2016 r.:
- Naliczanie odsetek według nowych zasad;
- Obniżona wysokość odsetek: 50%;
- Przypadki stosowania podwyższonej stawki odsetek podatkowych: 150%;
- Przykłady wyliczania odsetek podatkowych przed i po zmianie;
- Doprecyzowania zasad uznawania momentu zapłaty za zobowiązanie podatkowe;
- Zaliczanie zapłat na zaległości podatkowe przez organy skarbowe
- Odpowiedzialność podatkowa za zobowiązania - doprecyzowanie zasad w szczególnych sytuacjach, w tym: małżonkowie, wspólnicy.
9. Nowy Rejestr Zastawów Skarbowych:
- Zasady tworzenia Rejestru;
- Wniosek o wpis do rejestru;
- Funkcjonowanie Rejestru według nowych przepisów;
- Techniczne aspekty związane z nowym Rejestrem: sposób prowadzenia Rejestru, uzyskiwanie danych z Rejestru
10. Zmiany zasad funkcjonowania pełnomocnika do spraw podatkowych od 1 lipca 2016 r.:
- Nowy rozdział ordynacji podatkowej dotyczący pełnomocników;
- Pojęcie pełnomocnika ogólnego i do poszczególnych spraw;
- Ustanowienie i funkcjonowanie pełnomocnika w zmienionych przepisach;
- Zasady ustanawiania pełnomocników ogólnych;
- Centralny Rejestr ogólnych pełnomocnictw - zasady tworzenia i wpisywania osób jako pełnomocników
- Problemy praktyczne związane z nowymi uregulowaniami.
11. Dyskusja z uczestnikami.
DZIEŃ I
16:00 | Przyjazd uczestników |
19:00 | Kolacja w restauracji Koneser (w hotelu Litwor) |
DZIEŃ II
08:00 - 09:00 | Śniadanie |
09:00 - 10:30 | Szkolenie |
10:30 - 10:45 | Przerwa kawowa |
10:45 - 12:30 | Szkolenie |
12:30 - 13:15 | Lunch |
13:15 - 15:00 | Szkolenie |
15:30 - 19:00 | Wycieczka z przewodnikiem (Rusinowa Polana) |
19:00 | Kolacja w karczmie góralskiej przy dźwiękach kapeli góralskiej |
DZIEŃ III
08:00 - 09:00 | Śniadanie |
09:00 - 10:30 | Szkolenie |
10:30 - 10:45 | Przerwa kawowa |
10:45 - 12:30 | Szkolenie |
12:30 - 13:15 | Lunch |
13:15 - 15:00 | Szkolenie |
19:00 | Ognisko w Dolinie Chochołowskiej/Kolacja w Karczmie góralskiej |
DZIEŃ IV
07:00 - 09:00 | Śniadanie |
09:00 - 11:00 | Wymeldowanie się z hotelu |
Joanna Patyk Doradca Podatkowy, Prawnik, Absolwentka i stypendystka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Posiada 12-letnie doświadczenie w zakresie podatków, które zdobyła pracując w kancelarii prawno - podatkowej oraz międzynarodowej firmie konsultingowej. Obecnie właścicielka Kancelarii Podatkowej TAX & BUSINESS. Specjalistka w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, w tym rozliczeń transakcji pomiędzy podmiotami powiązanymi - Transfer Pricing oraz podatku u źródła, a także podatku od towarów i usług. Współautorka książek: "Dokumentacja VAT", "Komentarz do podatku dochodowego od osób prawnych" - wydanie:2008 i 2010 oraz autorka licznych publikacji prasowych, w tym w Gazecie Prawnej oraz Przeglądzie Podatkowym.
Zarejestruj się ON-LINE
lub pobierz, wypełnij i odeślij formularz zgłoszeniowy:
Jezeli mają Państwo pytania związane ze szkoleniem, prosimy o kontakt: info@wlr.com.pl
Cennik szkolenia
2790 zł + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (w pok. 1-osobowym)
2390 zł + 23% VAT
koszt udziału jednej osoby (w pok. 2-osobowym)